|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Eierskifteforsikring - trenger man det?Vi har fått tilbud om å kjøpe det, men lurer på om vi virkelig trenger det. Vi finner ingen pris på det heller, bare at de tar en prosentandel men av hva? Salgssummen?
![]() |
![]() |
#2 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Eierskifteforsikring - trenger man det?Ja, det trenger man definitivt. *erfaren* |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Eierskifteforsikring - trenger man det?Jeg hadde ikke turt å la være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Eierskifteforsikring - trenger man det?Min mann mente det var nødvendig, men jeg trumfet det gjennom. Fire og et halvt å senere kom det krav om noe vi ikke hadde ant noe om, men som vi hadde fått problemer med om vi ikke hadde hatt eierskifteforsikring. Min mann innrømmet at jeg hadde rett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Eierskifteforsikring - trenger man det?Sannemor, det burde dere absolutt
![]() |
#6 |
Teller ned
![]() Sv: Eierskifteforsikring - trenger man det?Gubben vi kjøpte leiligheten av var nok glad han hadde eierskifteforsikring. Vi oppdaget nemlig fukt på badet 2 år etter vi kjøpte. Måtte rive hele hele badet og oppussing av nytt kom på over 200.000. Vi fikk igjen 197.000 på forsikringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
fri
|
![]() Sv: Eierskifteforsikring - trenger man det?Jeg tror det er litt forskjell om man selger enebolig eller leilighet i borettslag. Da jeg solgte min leilighet i borettslag sa megleren at det ikke var noe stort poeng i å ha eierskifteforsikring, da de tingene som gjerne koster en del gjerne uansett er borettslagets ansvar. Det være seg større vannlekasjer på bad osv. Dere pusset opp badet i borettslagets regi gjorde dere ikke det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
fri
|
![]() Sv: Eierskifteforsikring - trenger man det?
Faktisk så har jeg hørt at det kan være motsatt. Folk blir også mistenksomme dersom man har eierskifteforsikring fordi det er så vanskelig å komme igjennom med krav, fordi man må kjempe mot et forsikringsseskap. Men nå har det jo kommet et alternativ for også boligkjøpere, nemlig eierkjøpeforsikring, og da får man jo to forsikringsselskaper som forhandler for en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
De to alternativene var det ikke da vi/jeg har solgt og kjøpt
![]() |
#10 |
Teller ned
![]() Sv: Eierskifteforsikring - trenger man det?Mener du vårt bad, LaBanga? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Eierskifteforsikring - trenger man det?Bare husk at dersom mangelen/skaden gjelder noe dere som selgere BURDE ha visst, så vil ikke forsikringsselskapet være like villige til å dekke skaden. Og hvis det gjelder noe som kjøper burde regnet med, så får ikke de det dekket heller. (F.eks. ting som det er opplyst om, slitasjeskader, etc). Så man må være nøye med å fylle ut egenerklæringen. Vi hadde en gammel leilighet som ble solgt, og jeg turde da ikke la være å ha den.
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09 - Serenity now. Insanity later. Sist redigert av Agent Scully : 01-05-07 kl 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
fri
|
Nei, jeg mente Sannemors bad.
Jeg tror nok mange kjøper eierskifteforsikring med litt falsk trygghet, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Like blid!
![]() Sv: Eierskifteforsikring - trenger man det?Vi bor i blokk, i borettslag og som LaBanga nevner så ble badet pusset opp i regi av borettslaget. Jeg ser at det er billigst å tegne eierskifteforsikring dersom man bor i borettslag/blokk, men jeg aner ikke om vi virkelig trenger den. Det kommer vel an på hva den koster i kroner og øre. Megler og takstmann kommer i morgen, så det kan jo være greit å ha bestemt seg innen da.
![]() |
![]() |
#14 |
navnet sjemmer ingen
Om man vet om skader så må an jo selvsagt opplyse om det selv om man har eierskifteforsikring. Man kan ikke forvente å komme unna det av den grunn. Det er det man ikke vet om som eierskifteforsikrngen er til for. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|