Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva er "tariff" for tenåringer som barnevakt?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-13, 13:33   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hva er "tariff" for tenåringer som barnevakt?

De er 13 år, og jobben er halvannen time pass av 6 åring hjemme hos oss i kveld. Hva er rimelig betaling?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 13:42   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "tariff" for tenåringsjenter som barnevakt?

Den samme som for tenåringsgutter?

Gammel 31-01-13, 13:44   #3
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde nok betalt 150 kr. Men pleier bare å ha en barnevakt. Og da passer hun 3 barn etter leggetid.

Gammel 31-01-13, 14:00   #4
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Den samme som for tenåringsgutter?

Tenåringer, da. Dette er jenter. Innholdet i spørsmålet hadde vært det samme om det var gutter. Men for all del - det kan gjerne endres til tenåringer i overskriften.

Gammel 31-01-13, 14:17   #5
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har plystret på moderatorene, så får vi se hva som skjer.

Gammel 31-01-13, 15:17   #6
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Sv: Hva er "tariff" for tenåringer som barnevakt?

Gode gamle FP. Men spørsmålet da - og svar? (Jeg ser at jeg har fått et svar men hører gjerne flere meninger.)

Hva gir man tenåringsjenter? Det er tross alt bare snakk om en midlertidig deltidsstilling her. Ville tenåringsgutter kreve mer lønn, samt fast ansettelse i full stilling? Bør jeg forholde meg til jenter som i sitt er mer tilbøyelige til å godta deltidsansettelser, eller bør jeg etterstrebe likestilling og sørge for at det blir gutter neste gang, evt. en blanding?

Gammel 31-01-13, 15:19   #7
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er det vanlig med 50 kroner halvtimen. Gutar får sjølvsagt 60 (og det var berre tull)

Gammel 31-01-13, 15:19   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hundrings ville jeg gitt. En til hver. :enkel:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 16:57   #9
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Hundrelapp, en til hver.

Gammel 31-01-13, 17:58   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen erfaring med barnevakt, all den tid vi ikke kan bruke andre enn familie og knapt nok det, men er det slik at betalingen øker proporsjonalt med antall timer? Altså, 200 kr på halvannen time blir jo fort over en tusenlapp på en hel kveld? Hva betaler man f.eks. for en som passer fra 19-02?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 18:13   #11
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Jeg synes også det var mye til trettenåringer hvis man ser litt større på det, ja. Halvannen time er det. Det blir mer timebetalt enn naboen på seksten som måka med freser som ham driftet økonomisk sjøl. Han fikk hundre kroner i timen.

Gammel 31-01-13, 18:16   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der vi bodde før hadde vi 40 kr timen, og om de sov over var det rundt 20 kr timen tror jeg. Jeg husker ikke helt.
Når jeg gjør avtale med en barnevakt, og hun tar med seg en venninne, så betaler jeg ikke dobbelt av den grunn.

Nå ville jeg vel ha betalt ca 50 kr + i timen, og helt sikkert rundet opp, om vi feks var 2 timer borte på kino eller noe. Og så evt mat/snacks.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 18:26   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville betalt 75 kr timen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 18:32   #14
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Hva gir man tenåringsjenter? Det er tross alt bare snakk om en midlertidig deltidsstilling her. Ville tenåringsgutter kreve mer lønn, samt fast ansettelse i full stilling? Bør jeg forholde meg til jenter som i sitt er mer tilbøyelige til å godta deltidsansettelser, eller bør jeg etterstrebe likestilling og sørge for at det blir gutter neste gang, evt. en blanding?

Sånn ja!

Neida.

Jeg synes dette med barnevaktbetaling er vanskelig. Vi bruker søskenbarn som barnevakter innimellom, men jeg har ikke klart å komme opp med en fast timepris.

Gammel 31-01-13, 18:36   #15
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Her tenker vi 30 kroner timen, og runder opp. Litt mer hvis jobben inkluderer kveldsmaten og legging.

Gammel 31-01-13, 18:48   #16
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg betaler nabojenta på 17 år 100 kr i timen, når jeg brukte storebroren hennes for noen år siden så fikk han bare 80 kr i timen. Så mer til jentene! Når de er bare 13 så hadde jeg ikke betalt så mye, kanskje 50 til hver av dem?

Gammel 31-01-13, 19:12   #17
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg betaler 100 kr timen når det er snakk om noen få timer og 500 kr når det er snakk om en hel kveld. Barnevakten er 16 år og godt fornøyd med avtalen vår.

Gammel 31-01-13, 20:01   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vår barnevakt har kost og losji og har barnevakt i stillingsinnstruksen sin.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 20:08   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Vår barnevakt har kost og losji og har barnevakt i stillingsinnstruksen sin.

Om noen år kan kanskje niåringen vår være barnevakt for elleveåringen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 20:16   #20
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg gleder meg til Storebror er stor nok til å være barnevakt! Bare 4 1/2 år til han er 13 nå...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:37.