|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Forelska
|
![]() Kva er gøy for ein 9-åring i Køben på denne tida?Eg og dottera på 9 år dreg til København no siste del av vinterferien for å vitja storebror hennar som er student der.
![]() |
![]() |
#2 |
This is normal!
|
![]() Sv: Kva er gøy for ein 9-åring i Køben på denne tida?Jeg synes det er veldig fint å ta toget opp til Louisiana (kunstmuseum) og bruke noen timer der, men det kommer jo litt an på 9-åringen.
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kva er gøy for ein 9-åring i Køben på denne tida?Planetariet! http://www.planetariet.dk/
![]() |
#4 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Kva er gøy for ein 9-åring i Køben på denne tida?Vet ikke hvilke interesser 9-åringen har, men Forskeren og jeg synes det var litt kult å besøke Ripley's believe it or not-museet og/eller Guinness records-museet. Mye sært.
![]() |
#5 |
Forelska
|
![]() Sv: Kva er gøy for ein 9-åring i Køben på denne tida?Takk for svar så langt
![]() |
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Kva er gøy for ein 9-åring i Køben på denne tida?Et besøk på Experimentarum er et must.
![]() |
#7 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva er gøy for ein 9-åring i Køben på denne tida?Postmuseet og mumiene på Glypoteket.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Kva er gøy for ein 9-åring i Køben på denne tida?Min tiåring likte best (bortsett fra Tivoli som var hovedattraksjonen) Glyptoteket, frokosten på Bang & Jensen og milkshaken på Granola. Og zoologisk have (vi var der seint på kvelden da det var kulturnattarrangement). Sistnevnte synes jeg var trasige greier.
![]() |
#9 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Kva er gøy for ein 9-åring i Køben på denne tida?Guinness og Ripley's er egentlig litt likt. Men vi fikk sånn rabattgreie med inngang til begge museene (den ene ligger nede ved KFC ved Rådhusplassen, og den andre ligger lenger opp i Strøget), så vi besøkte begge.
![]() |
#10 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Kva er gøy for ein 9-åring i Køben på denne tida?Guiness, der begynte min seksåring og min da åtteåring å gråte pga skummelt. Og de er vanligvis ikke unormalt forsiktige.
![]() |
#11 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Kva er gøy for ein 9-åring i Køben på denne tida?
Definitivt et must!
![]() |
#12 |
guru advisor
|
![]() Sv: Kva er gøy for ein 9-åring i Køben på denne tida?Jeg synes Zoo i København er et fint sted, og det er åpent året rundt. 5.februar åpnet dessuten Den Arktiske Ring som er helt ny. Tror det skal være en slags tunnel, med dyr fra Nordatlanteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Kva er gøy for ein 9-åring i Køben på denne tida?9-åringen kunne gjerne bodd på Experimentariet. Heldags, def. Kafeen er fin, grei mat til rimelig pris. Vi tar alltid spaghetti med kjøttsaus. Pass på dagens program, så dere får med såpebobleshow osv. Rett bak E. er det et lite shoppingsenter med mange fine kafeer også. Dette er det dyre enden av byen, da. Tivoli er vel dessverre stengt, åpner til påske, tror jeg. Zoo liker vi oss godt på. Pass på at dere får med foringstidene. Særlig sel-showet er fint, men tror det er rett etter åpning, så man må bare gå rett dit. Zoo har gjerne spesielle aktiviteter i skoleferier o.l., se opp for det. Det er typ Lag Papir Av Elefantbæsj osv. Morsomt. Like ved Zoo er det en labyrint, sånn av hekker, du vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
trøtt
|
![]() Sv: Kva er gøy for ein 9-åring i Køben på denne tida?
![]() |
#16 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Kva er gøy for ein 9-åring i Køben på denne tida?Vi har også nylig vært i zoo. Den nye arktiske sirkel og det nye anlegget for isbjørn var veldig fint. Spesielt å få en isbjørn nærmest i fanget når man står inntil glassveggen.
![]() |
|
|