|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ny hund?Etter flere år med hund, er vi nå hundeløse. Jeg har veldig lyst på ny, mannen steiler foreløpig, og mest sannsynlig kommer vi til å vente noen år, men i mellomtiden drømmer jeg i det minste litt. Vi har hatt blandingshund tidligere, men kommer sannsynligvis til å kjøpe av en kennel om/når vi får nye hund, og så er vi litt usikre på dette med rase. Hvilke hunder er gode familiehunder? Barna kommer sannsynligvis til å være i tidlig skolealder om/når hunden kommer, og vi har ikke veldig mye tid til pelsstell og timevis med turgåing hver dag (vi har avlastning til å passe hunden litt på dagtid, så den kommer ikke til å være alene når vi er på jobb og skole). Jeg liker ikke små hunderaser, men heller ikke gedigne. Hva med Berner Sennen, er det noen som har erfaring med disse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Ny hund?Bare hørt bra ting om dem, men ulempen er kort levetid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Ny hund?Jo, mener det ikke var mer enn 8-8 år, men er ikke sikkert. Sjekk det opp, kan være jeg husker helt feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny hund?Vi har en Pinscher : |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Klar
|
![]() Sv: Ny hund?Madicken, Berner Sennen er en fantastisk hund! Herlig gemytt, veldig glad i barn og voksne, passe bedagelig (må ikke aktiviseres voldsomt hver eneste dag, men følger deg likevel på langturer uten problemer). De er også overraskende lettlærte og veldig flokkdyr. Du slipper nok å sloss om sjefsrollen når du har berner i hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flawsome
![]() Sv: Ny hund?
Men mannen min mener at de har ekstremt dårlig ånde. Jeg takler hundeånde helt greit, altså, men ekstremt dårlig? Eller er det bare noe han sier for å få meg til å slutte og mase... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Ny hund?Eurasier.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Ny hund?Den har jo tykkere pels (og underpels) enn mange raser. Rar lang tid å tørket, og kan lukte temmelig stramt. Eurasiere har også tykk pels, men er en del mindre. Veldig gi e hunder alle tre rasene. Men Golden er enklere mtp pelsstell og lukt.
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Ny hund?Vår hund verken røyter, lukter, har dårlig ånde eller sikler. Men du vil sikkert ikke ha en puddel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny hund?Har ikke hørt det at en spesiell rase har noe mer fantastisk dårlig ånde enn andre?
![]() |
#17 |
Klar
|
![]() Sv: Ny hund?
Dårlig ånde? Sikker på at du ikke har møtt en berner med dårlig tannhygiene? De tre jeg har kjent godt (også passet en berner i et halvt år) har ikke hatt dårlig ånde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Ny hund?Jeg har bare møtt rolige og snille Bernere. Kunne hatt en sånn selv, om jeg ikke har bestemt meg for en annen rase.
![]() |
#19 |
Flawsome
![]() Sv: Ny hund?Jeg har ennå ikke møtt en hund med colgate-frisk pust, så litt dårlig ånde er greit. Mannen min påsto også at nevnte rase siklet _ekstremt_ mye, i tillegg til den _ekstremt_ dårlige ånden, altså, og det hører jeg jo nå fra en eier at ikke stemmer, så jeg mistenker virkelig mannen min for å fare med små løgner her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ny hund?Vi har en toller nå og det er en fantastisk familiehund. Det er den minste retrieveren, så den er en del mindre enn en Berner (som jeg synes er i største laget), men definitivt ikke en liten 'veskehund'. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|