Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Hagesenter på vinteren

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-13, 17:16   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Hage] Hagesenter på vinteren

Av en eller annen grunn, så fikk jeg en impuls om å kjøre innom et hagesenter på veien hjem i dag (typen: Åh, den avkjørselen har jo et hagesenter! :vrenger meg over i riktig fil og svinger av: ), og jeg er bare skikkelig glad for at jeg fulgte den impulsen.

For det første hadde de alle julevarer til halv pris, for det andre hadde de alle utebusker og trær til halv pris, og for det tredje så hadde de løk til halv pris, og for det fjerde fant jeg roen. Dere vet den deilige følelsen av å vandre rundt på hagesenter om sommeren? Se på planter, lese om dem, tenke hvor de passer, hvor lenge de varer, hva man kan plassere sammen og hva som kan avveksle hverandre på samme plass? Den følelsen! Den deilige herlige, flyt-følelsen. Den fant jeg i dag, inne på et vått og kaldt tåkelagt hagesenter.

Det skadet jo såvisst ikke at prisen på handlelappen ble halvert heller.

Så nå gleder jeg meg til å få ordnet litt opp i hagen. Har ikke gjort noe siden sommeren var over, og jeg kjenner at jeg har savnet det, og at jeg gleder meg til våren, – og håper veldig på at løken jeg setter nå vil blomstre i år. Det var bare skikkelig kult å oppdage at hagearbeid ikke bare trenger å høre sommeren til. I hvert fall ikke når vinteren er så mild som nå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.