Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Leppepomade til utrolig tørre lepper?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-12, 21:57   #1
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Leppepomade til utrolig tørre lepper?

For hvert år blir leppene mine tørrere og tørrere om vinteren, og nå nytter ikke noe. Jeg har pleid å finne en passende en hvert år, men den samme kan ikke brukes to år på rad. Det utelukker jo noen etterhvert. Det virker som de har mistet all effekt etter en vinter.

Det utelukker eos, rosebud, apotekets, vanlige man kjøper i butikken, vanlige man kjøper alle plasser egentlig..

Noen som har forslag til en god som kan redde meg? Pris er uvesentlig akkurat nå. Jeg er snart inntørket og hudløs

Gammel 01-12-12, 22:00   #2
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leppepomade til utrolig tørre lepper?

Elisabeth Ardens Eight hour cream, krem/salven er det beste som er, den fins i stift, men kremen funker mye bedre.

Gammel 01-12-12, 22:04   #3
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Nei, den virker dessverre ikke, men takk

Gammel 01-12-12, 22:05   #4
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Det eneste som virker for meg er mentholatum salve.

Gammel 01-12-12, 22:06   #5
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Følger med i tråden. Sliter med samme problem. Kjøpte en naturell lypsyl laget av naturlige ingredienser (på julemesse), men den hjalp ikke.

Gammel 01-12-12, 22:08   #6
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er faktisk fornøyd med Carmex og Burts Beeswax.

Gammel 01-12-12, 22:16   #7
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Hva med den brystvortesalven som Celina Midelfart bruker? Det må jo være noe fet, healende greier?

Av vanlige lepsyler synes jeg den gule fra Bie-serien (selges bl.a på Babyshop) er utrolig lindrende. Kjenner at den trekker seg inn med en deilig "isnende" følelse.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 22:25   #8
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg sverger til Lypsyl Therapy, den er super for mine tørre lepper.

Gammel 01-12-12, 22:28   #9
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ut til å være allergisk mot bivoks og etter å ha brukt feil leppepomade et par ganger (blitt VELDIG sår), så er det denne som fikser biffen;

Kan det tenkes at du er litt allergisk mot leppepomade? For meg ble det en "ond sirkel". Tørr pga vinterkulde eller knusktørr pga vinterkulde og leppepomade som gjorde meg mye verre.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 22:31   #10
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Elisabeth Ardens Eight hour cream, krem/salven er det beste som er, den fins i stift, men kremen funker mye bedre.

Denne er ikkje spesielt effektiv hos meg heller... Den hjelper litt, men berre der og da.

Eg har hatt betre effekt av ein liten test eg har fått av Kanebo Sensai Total lip treatment. Vurderer å kjøpe den, men antar at den er dyr.

Gammel 01-12-12, 22:35   #11
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Hva med Purelan salve? Slik man bruker på sprukne og såre brystvorter. Jeg fikk tips om at den skulle være god som lepomade også.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 22:37   #12
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ye ye. berre 700 og litt til
https://www.blush.no/p-6137-sensai-c...=172&cateID=21

Godt den prøven eg fekk var gratis. Og den er ikkje så god at den er verdt 700 altså.

Gammel 01-12-12, 22:39   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Den til joika er god, synes jeg.

Gammel 01-12-12, 22:43   #14
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Hva med Purelan salve? Slik man bruker på sprukne og såre brystvorter. Jeg fikk tips om at den skulle være god som lepomade også.

Den er god!

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 22:46   #15
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg ser ut til å være allergisk mot bivoks og etter å ha brukt feil leppepomade et par ganger (blitt VELDIG sår), så er det denne som fikser biffen;

Kan det tenkes at du er litt allergisk mot leppepomade? For meg ble det en "ond sirkel". Tørr pga vinterkulde eller knusktørr pga vinterkulde og leppepomade som gjorde meg mye verre.

Mulig jeg ikke tåler de så godt ja. Jeg blir nesten bare verre av Purelan, 8th hour og mange av de nevnte. Huden ramler av i flak.

Akkurat nå blir jeg bare tørrere og tørrere uansett hva jeg prøver. Tenker jeg prøver å ser om mentholatum kan være noe. Den fungerer jo godt i nesa.

Tror jeg skal ha en tube liggende en plass, men hvor?

Gammel 01-12-12, 23:26   #16
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Har innmari tørre og såre hender for tiden og smurte meg med Bepanten. Tok litt av overskuddet på leppene, og kjenner at det faktisk gjør veldig godt. Det er lanolin i den.

Gammel 01-12-12, 23:33   #17
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Blistex er det eneste som funker på meg, - men jeg ser jo at du sier ikke de vanlige.

Gammel 01-12-12, 23:39   #18
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Helt vanlig vaselin fra gul boks er flott for meg!

Gammel 01-12-12, 23:43   #19
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Bepanten sitter fortsatt på leppene! Normalt sett ville en lypsyl ha trukket inn nå.

Gammel 01-12-12, 23:44   #20
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

http://www.bepanthen.no/scripts/page...dukt/index.php

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:43.