|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?På tirsdag skal jeg og Snuppa kjøre laaangt for å delta i begravelsen til mormor/oldemor. Det blir bare vi to som skal dra og vi synes begge det vil være hyggelig om hun kan sitte foran. I den forbindelse lurer jeg på hvordan jeg best kan sikre henne der. Frøkna er ni år, 141 cm og ca 32 kg og vi kjører en Volvo XC90. Strengt tatt MÅ hun vel ikke ha pute (?), men jeg synes beltet sitter riktigere med enn uten. Skal jeg i så fall skru av air bag'en? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Tja, jeg ville jo ikke gjort det så du er sikkert ikke så interessert i meningen min.
![]() |
#4 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Skru av airbagen og sett henne i beltestol.
![]() |
#5 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Nå mener jeg at hun ikke har noe foran i bilen å gjøre ennå, og at dere kan ha det like så koselig sammen om hun sitter bak. Men om dere nå må sitte sammen, så skru av airbag og bruk beltestol til henne.
![]() |
#6 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Dersom grensen er 140 på airbag og hun 141 så forstår jeg ikke hvorfor airbagen må skrues av?
![]() |
#7 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Det Miley sa.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Siterer meg selv. Det er vel rimelig logisk at ei grense på 140 ikke er helt trygg?
![]() |
#9 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Nei, det er ikke rimelig logisk. Det som er rimelig logisk er at de har satt ei grense som er forhåndsvis ganske trygg.
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Ja, det ville jo forundre meg også om de hadde satt grensa et sted hvor det egentlig ikke er trygt å sitte med aktiv airbag. Jeg ville heller trodd at det egentlig er mer eller mindre trygt fra f.eks. 135 cm, og så har de lagt på litt for å være helt på den sikre siden.
![]() |
#11 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Jeg kan ingenting om dette, men jeg regner også med at de har tatt litt i på grensa og at det ikke er fra 140,0 cm at det er trygt men heller litt før. Akkurat som det står at barn under tre år ikke kan få kinderegg pga små deler selv om nesten alle har sluttet å putte ting i munnen for lenge siden når de er tre år.
![]() |
#13 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Jeg ville skrudd av airbagen og satt henne i beltestol. Jeg skjønner godt hvorfor du vil ha henne fremme på en lang biltur, men vi praktiserer 150 cm som grense for å sitte foran i vår bil.
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?
![]() |
![]() |
#16 |
Absolute Beginner
|
Da er du 1 cm høyere enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Jeg har lest at det ikke bare er høyden som er relevant, men også utviklingen av skjelettet. At barn under 12 år ikke bør sitte ved aktiv airbag. Jeg ville skrudd av airbagen.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Skru i alle fall av airbagen og sett henne i beltestol.
![]() |
#19 |
Drømmer
|
Det har jeg også lest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Takk for mange tilbakemeldinger på det jeg spurte om (og en del om det jeg IKKE spurte om |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|