Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Shampoo for grått hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-12, 12:24   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Shampoo for grått hår

Jeg har hørt om det før og tenkt at det kanskje er noe for min mor.
En på jobben som har veldig grått/hvitt hår, sa i dag at hun har kjøpt shampoo med honningfarge. Når jeg vet om det så ser jeg at håret hennes har et gulskjær. Vet ikke helt om jeg ville valgt det, for det er vel gulskjær denne shampooen prøver å forhindre...

Noen som kjenner til sånn type shampoo? Tips til bra shampoo?
Er det kanskje lurt å kjøpe en shampoo med en mørk fargetone i, siden hun opprinnelig engang hadde veldig mørkt hår?
Ser at de en på Blush, denne er fra Loreal.

Produktbeskrivelse
Sjampoen er spesielt utviklet for grått og hvitt hår.
Den reduserer gultoner og gjør håret glansfullt.
Håret blir mykt og flott med en naturlig glød.
Bruk:
- Vask håret med L'Oréal Professionnel Série Expert Silver sjampo.
- Skyll godt.
- Gjenta hvis ønskelig.

Gammel 18-12-12, 13:16   #2
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Shampoo for grått hår

Jeg har pleid å bruke den du viser på bildet når jeg har striper i håret, eller om sommeren. Syns den fungerer veldig fint, men ikke til daglig bruk- det er den for sterk til. En eller to ganger i uka er bra.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 13:16   #3
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Forresten så er det lurt å bruke en sjampo som er lilla (som den på bildet), som fjerner gulskjæret.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 19:36   #4
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kjøpt Redken shampo og balsam for grått hår til min mor, og den funker visst veldig bra. Gir visst ekstra elastisitet til håret.

Gammel 18-12-12, 19:45   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har har heller valgt Palmens gavevalg. Jeg har brukt den der fra Loreal selv jeg altså, men den er merkelig som sjampo og håret blir litt pussig av den.

Gammel 19-12-12, 10:26   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips. Sikkert ikke lurt å bruke en sterk shampoo, hun har veldig tynt hår.
Men jeg finner ikke shampoo for grått hår fra Redken på nett utenom den som selges for menn. Er det den du mener da, Palmen?
Tar gjerne imot tips til nettside.

Gammel 19-12-12, 12:55   #7
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Skal finne den for deg når jeg sitter på pc litt senere i dag!

Gammel 19-12-12, 13:46   #8
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Denne er det mamma bruker: http://www.lookfantastic.com/redken-....html?gtrans=a

Gammel 19-12-12, 15:21   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Time reset har de hos blivakker.no 30 % på redken har de også

Gammel 19-12-12, 15:38   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

Tusen takk for tips. Jeg er ikke kunde der fra før og får ikke opp 30% rabatt, finnes det noen kode, tro?
Mamma har bursdag i januar så da blir det shampoo og balsam i bursdagsgave.

Gammel 19-12-12, 15:41   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du googler Shampoo for grått hår så får du opp masse forslag.

Gammel 19-12-12, 16:08   #12
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Den er veldig bra den du viser fra Loreal, men den er ganske så blå. Fin hvis hun har litt gulskjær, men lett for at håret blir litt "blått" om man bruker mye i grått/hvitt hår (lar den virke lenge). Jeg har brukt den masse på jobb for å få striper i lyst hår helt kalde i fargen.

De har andre blåsjampoer som er litt mer lysere lilla på fargen, de er nok lettere å bruke hvis man ikke har så veldig mye gult man vil fjerne.

For man KAN få blåskjær av denne, det har jeg sett på en og annen. hihi

Gammel 19-12-12, 16:13   #13
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Denne f.eks

Gammel 19-12-12, 16:22   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Tusen takk for tips. Jeg er ikke kunde der fra før og får ikke opp 30% rabatt, finnes det noen kode, tro?
Mamma har bursdag i januar så da blir det shampoo og balsam i bursdagsgave.

Min feil. Surfet på mobil og øverste banneret lurte meg. (Så bare Redkenkrukka og 30%)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.