Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jakke utenpå tunika

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-07, 09:24   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Jakke utenpå tunika

Er det likegyldig hva slags jakke man bruker utenpå tunika og f.eks. olabukse, eller bør jakka være så lang at den (nesten?) dekker tunikaen?

Imøteser svar fra moteguruene!

Gammel 14-04-07, 09:26   #2
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jakke utenpå tunika

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er det likegyldig hva slags jakke man bruker utenpå tunika og f.eks. olabukse, eller bør jakka være så lang at den (nesten?) dekker tunikaen?

Imøteser svar fra moteguruene!

Kan ikke svare på det. Jeg venter bare spent på svar fra de som skjønner seg på dette jeg.. Kjøpte meg nemlig endelig en slik tunikasak i går (den var lekker - og den eneste jeg har funnet som jeg synes passer til meg. Jippi) og da jeg skulle ha jakka på meg så jeg jo at det blei litt rart da...

Gammel 14-04-07, 09:27   #3
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

:abonnerer:

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 09:28   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, dette er ikke lett, synes jeg. Jeg har flest midjekorte jakker, det er vel bare vinterkåpa og en dassete parkas som er lange.

Gammel 14-04-07, 09:45   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ikke det er fint med korte og halvkorte utejakker over lange tunikaer. En fin trenchcoat som dekker tunikaen er fint. Jeg synes også det er vanskelig. Noen ganger har jeg "rullet opp" tunikaen i bukselivet, slik at den ikke henger stygt utenfor en halvkort jakke.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 09:45   #6
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Midjekorte jakker over tunika er IKKE fint. :fastslår:

Det beste må være å vente på senvåren/tidligsommeren, når man kan gå i tunika uten å måtte bruke jakke. Alternativt om vinteren, når det er naturlig med lange kåper uansett.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 09:46   #7
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg synes ikke det er fint med korte og halvkorte utejakker over lange tunikaer. En fin trenchcoat som dekker tunikaen er fint. Jeg synes også det er vanskelig. Noen ganger har jeg "rullet opp" tunikaen i bukselivet, slik at den ikke henger stygt utenfor en halvkort jakke.

Det hørtes ut som en brukbar ide. Og trenchcoaten kan jeg være med på også.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 09:49   #8
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Ser hva du mener. Jeg har 1 kort jakke som passer noenlunde til den ene tunika jeg eier - fordi fargene matcher så bra. Men det ser mye penere ut med min halvlange trench. Rart, for jeg ville ha forventet et spennende lag-på-lag effekt.

Så mange i-landsproblemer her på morgenkvisten !

Gammel 14-04-07, 09:55   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 10:38   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Problemet er at om våren/sommeren i trøndelag så hører ofte en jakke med .

Jeg har jo kjøpt meg en ny vårkåpe, heldigivis. Så den holder til penbruk. Så har jeg bestilt en tynn frakkjakke på Ellos som jeg får til uka. Den kan også gå an.

Jeg synes heller ikke det er så fint om man har topper som går nedenfor rompa - og har kort dongerijakke til..

Om man skal gå med en sommerkjole eller noe sånt så er det jo også greit med noe utapå utover kvelden.. men det kan jo funke med et sjal også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 10:41   #11
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med ei kul, lita jakke syns eg det er uproblematisk. Men det må vere ei jakke som passe til, som kler tunikaen på et vis. Om en topp vise nedom ei jakke meine eg det til og med kan vere kult. Berre ikkje jakka er kneppa.

Ellers er jo TC greit for dei som har det.

Gammel 14-04-07, 10:45   #12
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Midjekorte jakker over tunika er IKKE fint. :fastslår:

Det beste må være å vente på senvåren/tidligsommeren, når man kan gå i tunika uten å måtte bruke jakke. Alternativt om vinteren, når det er naturlig med lange kåper uansett.

Helt enig.
Eller bruke en trenchcoat som er så populært nå.

Selv venter jeg på den utrolig stilige trenchen fra Marc Jacobs som jeg har bestilt!!

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 10:47   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Takk for svar! Her kommer jeg i trøbbel, ser jeg. Jeg blir nødt til å bruke min midjekorte, innsvingte linjakke utenpå tunikaene (som har svart som bunnfarge og litt blomstrete mønster). Det får gå som det går, tror jeg. Trenchcoat er ikke helt meg.

Gammel 14-04-07, 10:47   #14
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må kjøpe ny jakke. :konstanterer:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 10:48   #15
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg og....

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 10:50   #16
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Nei, du kan bruke skinnjakka di!

Gammel 14-04-07, 10:52   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Knallbra.

Gammel 14-04-07, 10:53   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Nei, du kan bruke skinnjakka di!

Kan jeg? Men den er jo kort og det er jo feil?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 10:54   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, i år er skinnjakker ut.

Gammel 14-04-07, 10:55   #20
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker glatt min OM skinnjakke utenpå tunika jeg, og synes det ser bra ut! Lag på lag... men det blir jo en røff, "tilfeldig" stil.

Trench er jo perfekt utenpå, og det er vel det jeg bruker OFTEST utenpå.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.