Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-12, 08:02   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?

Jeg fikk litt behov for en offentlig liste selv om jeg er bedre i rute enn noensinne og bare kan kose meg inn mot jul (bortsett fra når jeg skal vaske, men det fortrenger jeg enn så lenge).

Jeg har lagt lista lavt i år og fokusert på å holde hode over vannet og prøvd alt jeg kan å være rolig.

Dette gjenstår:
Helgevask og sengetøyskift (delt oppgave)
Pynte pepperkakehuset (ikke min oppgave)
Handle mat
Pynte huset og treet
Pakke inn de siste julegavene
Stryke duker

Er du i rute?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 19-12-12 kl 08:55.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 08:03   #2
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?

Siden alle julegavene er i boks føler jeg meg veldig ferdig Men vi har igjen å ta helgevasken(julevask) og handle inn til jul.

(Fordelen med å pynte etter thanksgiving er at det stresset/kosen slipper vi nå )

Sist redigert av -Nj- : 19-12-12 kl 08:15.
-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 08:09   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt føles det nesten som. Men det er egentlig bare rydding og vasking. Alle gaver er så og si i boks. Vi må vel handle litt også.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 08:10   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Har igjen å handle inn noen julegaver og all julematen.
Ellers ferdig pyntet, blir vasket og skiftet på senger idag.

Gammel 19-12-12, 08:16   #5
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Skal vi se:

* rydde, støvsuge og vaske gulv
* vaske bad
* pynte treet og sette fram det siste av pynt
* pakke inn julegaver
* kjøpe de siste gavene

Gammel 19-12-12, 08:16   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer ikke hjemme, så det er begrenset hva som gjøres her. Men så å si alle julegavene er i boks, og alle som skulle sendes eller leveres er sendt og levert. Julekortene er stort sett sendt av gårde, de også. Vi har pepperkaker og marsipan og annen konfekt i bokser, og jeg har laget deig til skårne pepperkaker og Sarah Bernhard, og tenker å lage disse ferdig i kveld.

Det som gjenstår:
- Juleantrekk til Poden - skal vi forhåpentligvis få handlet i ettermiddag
- Julegave fra Poden til lillefetteren - tas på samme handletur
- Julegave til den voksne fetteren - det blir Amazon-gavekort, jeg må bare få sjekket e-postadressen hans
- Juletre - tar vi kanskje på vei hjem etter bytur i dag? (De selger juletrær rett rundt hjørnet.)
- Leverpostei - hvis jeg orker, så blir det på fredag
- Generell rydding - i morgen eller fredag
- Pakking av kofferter - fredag kveld
- Champagne - når alt er pakket på fredag

Gammel 19-12-12, 08:16   #7
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er heldigvis ferdig med julegavene. For nå er jeg hjemme med to syke barn og da blir det straks litt vanskeligere å få gjort noe. Mannen går på vakt i morgen, så da blir det lite hjelp å få fra ham også.

Ellers ryddet og vasket jeg endel i går, så det er mest vedlikehold av det og en god vask av gulvene som gjenstår.

Mat og juletre må kjøpes inn og juletreet må pyntes.

Planen for dagen er å bake brød og rundstykker til frokostene i jula.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 08:19   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle julegavene er handlet, de siste pakkes inn i dag. Overleverer noen i dag og resten på lørdag.
Har bakt 7 slag pluss konfekt. Det kommer vel aldri til å skje igjen.
Har ribba i frysen, tas opp i morgen og legges i kjøleskap.
Vasken tas i morgen kveld og på fredag på dagen.
Må handle inn mat i morgen kveld.
Vi reiser bort på besøk fra fredag kveld til søndag morgen, så mye må ordnes i morgen og fredag på dagen.
Juletreet pyntes søndag ettermiddag.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 08:19   #9
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det bare influensa og elendighet, så vi er absolutt ikke i rute

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 08:23   #10
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Julegaver: check
Julekort: Nesten alle sendt
Julevask: Skal ikke gjøres, bare rydde vanlig og vaske bittelitt før vi reiser bort.
Juletre: Skal ikke ha
Julepynt: Ble unnagjort 1. desember siden vi reiser bort i jula.
Mat: Trenger ikke tenke på, skal reise bort.
Julebakst: Har igjen kakemenn og serinakaker (skal ha med 5 slag til mamma).

Ser ut til å være i rute, ja.

Gammel 19-12-12, 08:24   #11
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ganske som i HI, men pepperkakehuset er pyntet. Jeg hadde tenkt å bake mer, menmen.
Å klare 13 til bords julaften selv om jeg skal jobbe formiddagen gjør meg litt svett.

Det verste er at julekortene ikke er sendt! Heldigvis regner jeg med at Posten jobber overtid den 20. og 23.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 08:24   #12
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Har igjen:
* Helgevask og sengetøyskift
* Pynte og legge på krans på graven til lillestorebror
* Pynting av hus og tre (treet er kjøpt)
* Handling
* 1-2 julegaver
* Frisør til minstemann
* Levere gaver på mannens side ( ikke min jobb)
* Lage snickerskonfekt og risboller
Mulig det blir lagt til mer her etterhvert som jeg kommer på det...

Nå har jeg i tilegg blitt syk og skal jobbe resten av uka (hadde tenkt å ta en feriedag, men det rekker jeg ikke), så jeg vet ikke helt hvordan dette skal løse seg...

Gammel 19-12-12, 08:25   #13
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg kan kopiere din liste, Røverdatter. I tillegg mangler vi to gaver, men det er mannens jobb, og jeg skal prøve å bake litt mer, men det er ingen krise om jeg ikke rekker/orker siden vi stort sett blir oss tre hjemme i julen og kan kjøpe ting hvis vi får besøk. Høygravid jul = laidback jul.

Gammel 19-12-12, 08:42   #14
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Mangler per nå følgende:
Juletre om vi i det hele tatt skal ha
Postavgang, dette er jeg nødt til å ta i dag med et ørlite håp
Handling av litt ekstra mat og drikke
Julegaver? Jo har igjen ca 5gaver også. Woho

men blir nok jul denne gangen også

Gammel 19-12-12, 08:44   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke i rute i det hele tatt, men er underlig lite stresset. Enda vi skal ha jul hjemme hos oss med familier fra begge sider i år. Det blir jul og det blir kos. :gladnisse:

Gammel 19-12-12, 08:46   #16
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Ikke så mye vi skal gjøre, men vi skal:
handle juletre, og pynte inne
rydde og vaske, men ikke noe særlig mer enn normalt
handle mat og god drikke.

Vi skal bort på julaften, så det er ikke allverden som må ordnes.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 08:47   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke stresset, og har ikke tenkt å bli det heller. Det gjenstår noen få julegaver, gaveinnpakking, pepperkakebaking, julematinnhandling og litt rydd og vask. Og juletreanskaffelse og julepynting. Vi skal feire hjemme hos oss selv, bare vi fire, i år, så vi bestemmer helt selv hvordan vi skal ha det, og «heseblesende» er ikke et alternativ.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 08:48   #18
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Terminoppgjør før jul i år. Jeg har jobba ræva av meg de siste tre ukene, men nå er jeg nesten i land. Skal publisere noen resultater og legge ut dokumentasjon på nett, så er jeg ferdig. Filmkikking og julekos på jobb resten av uka.

Om jeg er i rute hjemme? Nei. Jeg har ikke egentlig begynt. Jeg har kjøpt et par gaver og ungene har bakt pepperkaker, og det er det. Vi har igjen å bake et par slag, vaske og stryke noen duker, handle inn julemat og juletre og 90 % av gavene, vaske og pynte og ... og ... Kort sagt, det meste. Det blir vel jul i år og. Men adventstida gikk fløyten... Jeg har ikke oppdatert adventsavatarene mine en gang. Veldig godt med et minimum av jobb i jula, da!

Gammel 19-12-12, 08:55   #19
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle gaver er i hus.

Juletre må kjøpes.
Julemat må kjøpes.
Nennes rundstykker skal bakes.
Gaver må deles ut/kjøres ut.

Om vi gidder:
Bake pepperkaker.
Sette sammen pepperkakehus.

Stort sett er vi i rute, og det blir det det blir.

Gammel 19-12-12, 08:55   #20
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Rute og rute, fru Blom. Her sitter jeg med febervarm 2-åring på fanget og Kråkeklubben i opptak på "boksen" på n'te dagen, og ser jula komme nærmere og nærmere. My guess: det blir jul lell.

Ideelt sett ser min liste sånn ut:
Kjøpe julegaver til ungene (det som skal ut av huset er vi ferdige med)
Kjøpe juletre (mannens jobb)
Handle det siste av julemat + vin (tørrmat og frysevarer er i hus)
Kjøpe krans og pynte på grava til lille Guro
Helgevask og skifte på senger
Risboller
Delfiakake
Koke saltkjøtt
Rydde boden så juletreet får plass til å aklimatiseres
Ordne penklær til ungene
Frisørtime til mellombror (utopisk å få time så tett oppi jul, men...)
Stryke duker
Pynte tre og hus
Pynte pepperkakehus
Montere sammen de nye kjøkkenstolene

Heldigvis er det bare de 4 første punktene som må oppfylles for at det skal bli jul. Resten er bonus, og for hver dag jeg sitter her med feberunge, senker jeg lista.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.