|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kakemonster
|
![]() Hva mangler i denne oppskriften?I dag har vi hatt taco med hjemmelaget krydderblanding for første gang. Jeg sitter absolutt igjen med følelsen av å ha spist taco, og det luktet riktig, men smakte svært lite. Det var sterkt, men i utgangspunktet smakte kjøttet nesten ingenting. Dette er oppskriften jeg har brukt:
![]() |
#2 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva mangler i denne oppskriften?SS kayennepepper?? Det synes jeg var mye. Jeg pleier å ta mer paprika og så har jeg vanlig chilli og litt kayennepepper. Og salt og sukker ja, ihvertfall salt. Ikke mye men litt.
![]() |
#3 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva mangler i denne oppskriften?Du må ha salt og mindre kayenne. Jeg hadde brukt mer oregano.
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva mangler i denne oppskriften?Salt!!!
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva mangler i denne oppskriften?Salt er med på å forsterke andre smaker, hvis jeg ikke husker helt feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva mangler i denne oppskriften?Jeg slumper alt sammen, så målene mine er nok ulike dine, men ellers er mye likt:
![]() |
#13 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva mangler i denne oppskriften?Salt og sukker, ja.
![]() |
#14 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva mangler i denne oppskriften?Det er stor forskjell på en klype salt og det som er i ferdigblanding, altså.
![]() |
#15 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Hva mangler i denne oppskriften?Ja, vi tok oppi et par klyper salt altså, etter første prøvesmak, men det var vel ikke nok da. På den annen side hadde jeg en bedre post-taco-kveld i går, uten desperat tørsteslukking, så noe ble ihvertfall rett.
![]() |
#16 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Hva mangler i denne oppskriften?Det tar jo litt tid å venne seg til å leve med saltreduksjon og da. Hvis man er vant til halvfabrikata og mye salt så må man bruke litt tid på å venne seg til at mat skal smake andre ting enn bare salt/natriumglutamat.
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva mangler i denne oppskriften?Salt ja! Jeg har laget min egen krydderblanding i flere år, takler ikke de posegreiene lenger, de smaker jo BARE salt. Men litt salt må til uansett. Og mye spisskummen, det er det viktigste, men der ser jeg jo at du har tatt godt i.
![]() |
#18 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Hva mangler i denne oppskriften?
Det er nok snarere motsatt, siden jeg omtrent dauer av halvfabrikataen..
![]() |
|
|