Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Trenger hjelp til pris-setting

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-12, 12:37   #1
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Trenger hjelp til pris-setting

Vi sliter veldig økonomisk, trenger å få solgt litt uten at det gies bort.
Hva er fornuftige priser for f.eks pent brukt manduca, sort?(Har to). Halv pris som det meste annet?
Playstation 2 med mikrofoner, buzz og diverse spill - er det noe å få for sånt eller er det så avleggs at ingen vil gi noe for det?
Har også to vinterdresser jeg ikke får solgt. Jeg gav 700 for de, de er nye med lappene på - nypris 1299. Har sagt jeg ønsker 500. Det er enten for mye eller så ønsker ikke folk vinterdresser fra stormberg. Priset for høyt der også? Det føles ganske surt å selge videre noe jeg ikke fikk brukt til under halv pris når det ikke er brukt, men må vel bare det. *lettere snurt* .

Har dere andre supre få penger inn i en fei tips så kom gjerne med dem!!

Gammel 24-10-12, 12:42   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger hjelp til pris-setting

Ingen supre tips her.
Men regner med at du har lagt det ut på Finn? Legg det ut på forumet her også da vel.
Min erfaring med Finn er at det tar etpar-fire uker før man får noe respons. Noen kommer jo også med bud under den prisen du har satt, enten godtar du det og får inn noe eller så håper du jo at noen andre vil kjøpe..

Gammel 24-10-12, 12:43   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er facebookgrupper for kjøp og salg i de fleste byer/fylker, jeg har inntrykk av at mange foretrekker det fremfor finn.

Gammel 24-10-12, 12:52   #4
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har forsøkt finn for diverse klær og utstyr med heller dårlig hell - men ikke forsøkt med manducaene. Bruker lokale grupper for kjøp og salg av barneklær/utstyr allerede, går ikke så veldig mye bedre der. Jeg er kanskje bare for utålmodig. Her inne er det nok en stund til jeg har tilgang. Skal forsøke meg på finn igjen ikveld, jeg må jo bare det. Takk for sparket bak!

Gammel 24-10-12, 12:59   #5
Left
Passiv

Standard

Playstation 2 vil du nok ikke få så veldig mye for, men hva med en budrunde? Legg ut på en sånn lokalside, og si at budrunden starter på 300,- så kan folk by?

Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 13:01   #6
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Disse manducaene kan du selge til meg- jeg skal jo ha tvins og er på jakt etter noen brukt!

Gammel 24-10-12, 13:18   #7
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Når du legger det ut for salg, sørg for at du har med ord i overskriften som gjør at den popper opp når folk søker etter noe (stormberg, vinterdresser, manduca, bæreseler etc).
Lykke til med salget.

Gammel 24-10-12, 13:53   #8
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Disse manducaene kan du selge til meg- jeg skal jo h
a tvins og er på jakt etter noen brukt!

Det gjør jeg veldig gjerne, sender en pm. :-)

Gammel 24-10-12, 13:54   #9
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Playstation 2 vil du nok ikke få så veldig mye for, men hva med en budrunde? Legg ut på en sånn lokalside, og si at budrunden starter på 300,- så kan folk by?

Budrunde var lurt, det har jeg ikke forsøkt.

Gammel 24-10-12, 15:28   #10
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og jeg kan være interesert i mikrofoner og singstarspill til ps2, men ikke hele pakka.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 16:46   #11
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Min erfaring er at babyutstyr (som bæresele, babycall, osv.) er enkelt å selge på for eksempel finn. Jeg fikk i hvert fall minst halv pris, ofte nesten nypris, da jeg solgte, vel og merke dersom tingen var nærmest som nye. Klær, derimot, er langt vanskeligere å selge, med mindre det er snakk om veldig dyre klær som ser tilnærmet ubrukte ut.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 16:56   #12
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har veldig god erfaring med salgsgrupper på Facebook for byen jeg bor i. Jeg har solgt barneklær, babyutstyr og barneleker. Jeg har satt en ok og rimelig pris, men mange har minstepris og budrunder.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.