|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Introvert textrovert
|
![]() Så dere Skavlan nå?Han fra The Killers, mormoneren, ble ydmyket av forskeren i biologi, synes jeg.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 07-09-12 kl 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Så dere Skavlan nå?Ja, enig. Synes det var ufint og passe respektløst.
![]() |
#5 |
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Så dere Skavlan nå?Helt enig. Jeg og mannen reagerte også på det.
![]() |
#6 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Så dere Skavlan nå?Respektløst var ordet jeg lette etter. Jeg vet jeg uttrykte meg uklart i hi, men jeg ble akutt-sur.
![]() |
#7 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Så dere Skavlan nå?Jeg synes ikke han kom spesielt godt ut av det, nei. Men jeg må innrømme at jeg ble nysgjerrig på hva han pratet om. Jeg kan lite om religion generelt, det samme gjelder mormonerkirken. Stemmer det at vedkommede som skrev mormons bok (?) er dømt for forfalskning, og at det er dokumentert at språket tilhører en helt annen tidsperiode enn den boka ble skrevet i? Mulig jeg ikke helt fikk med meg hva han sa.
![]() |
#8 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Så dere Skavlan nå?Richard Dawkins er ikke kjent for å legge fingrene mellom, det er hovedgrunnen til at jeg har veldig lite til overs for mannen. Han var ufin mot vokalistn i the Killers, og vokalisten tok det tydelig ille opp. Jeg syns Dawkins ble stående i et ekstra dårlig lys tatt i betraktning den fine dialogen som hadde vært mellom de andre, blant annet om mormonerkirken, før han kom inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Så dere Skavlan nå?Jeg har ikke sett det ennå, men Dawkins er ikke kjent for å være spesielt respektfull når det kommer til tro. Og akkurat derfor liker jeg mannen så godt (han er evolusjonsbiolog forresten), han tør å gå i åpen konfrontasjon med hvem som helst, men alltid på en saklig måte. Det er viktig at det finnes så engasjerte ateister som ham, som gjør det sm trengs for å fremme vitenskap framfor tro og overtro. Det er klart det er ydmykende for enhver å bli argumentert i senk av en mann som har dokumentasjon og vitenskapelig hold i sine argumenter. Skavlan visste nok nøyaktig hva han gjorde da han inviterte Dawkins, det som var ufint var å legge hodet til en lekmann på stubben på den måten (som dere beskriver, jeg har fremdeles ikke sett klippet), og der må Skavlan og produksjonsteamet heller ta kritikken enn Dawkins.
![]() |
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Så dere Skavlan nå?Ja, jeg er enig med Dath. Det var så åpenbart at det ble tatt ille opp, og jeg tenkte på han som skulle ut å synge etterpå.
![]() |
#11 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Så dere Skavlan nå?Jeg føler også at det var der skoen trykket, Flubby. Han fra The Killers var tross alt der for å promotere, ikke misjonere. Men jeg regner med at han må ha godtatt at dette ble et tema i forkant?
![]() |
#12 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Så dere Skavlan nå?Jeg syns absolutt ikke at Dawkins alltid er saklig. Han ser bare en bit av bildet - sin bit - og jeg syns det er problematisk det han gjorde overfor Brandon Flowers, fordi han ikke brød seg om hva han gjorde mot han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Så dere Skavlan nå?
Men litt av problemet her var jo at det ikke var tid til mer diskusjon -han Hilde løs og så skulle han vokalisten gå for å synge. Så det ble liggende en ubehagelig stemning igjen der, som skavlan takla så best han kunne. Man trenger ikke gå ut på den måten mot en annen av gjestene.
![]() |
#14 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Så dere Skavlan nå?Eg hadde det på i bakgrunnen og er einig i at han var ufin. Han gjekk inn i ein skarp konfrontasjon og formulerte seg respektlaust. Han kalla vel Joseph Smith for ein "sjaraltan" og avbraut vokalisten, når han forsøkte å svare tilbake. Hadde det vore eit debattprogram, kor The Killers-vokalisten og hadde fått sjansen til å forberede seg, hadde det vore greit, men det var tydeleg at han blei overrumpla av det heile. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Så dere Skavlan nå?Hvis man først er inne på å skal diskutere temaet religion, skal man "holde tilbake"? Har ikke sett innslaget, men med bakgrunn i at Dawkins - og nettopp Dawkins - ble invitert.
![]() |
#16 |
På (opp?)tur
|
![]() |
#17 |
Respekt for noen som oppfører seg "pent"? Hva er å oppføre seg pent? Skal man late som om man har respekt for noen pga. det er på TV og man ellers mener denne personen er fullstendig ute på viddene? Å holde seg saklig er mer aktuelt. Spørsmål her er kanskje også hva Dawkins forventet å møte?
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
Hadde det vore eit debattprogram kor dette stod på agendaen, hadde det vore heilt greit. Men han stakkars vokalisten var jo der for å snakke om musikken sin, og å spille. Ikkje for å snakke om religion. Og han blei veldig overrumpla av Dawkins. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Så dere Skavlan nå?[quote=mrc;3416103]Respekt for noen som oppfører seg "pent"? Hva er å oppføre seg pent? Skal man late som om man har respekt for noen pga. det er på TV og man ellers mener denne personen er fullstendig ute på viddene? quote]
Godt poeng.
![]() |
#20 |
Man inviterer ikke Dawkins for en lett samtale om vær og vind... Problemet her er vel mer da hva Skavlan-redaksjonen valgte å gjøre - hvem de valgte å invitere. Man legger jo her helt klart opp til debatt.
![]() |
|
|