|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Snartur til StockholmJeg skal en snartur til Stockholm om et par uker, har bare såvidt vært der før. Kommer til å overnatte i Vasastan, rett ved Observatorielunden. Har litt av ettermiddagen og kvelden ledig, samt noen timer på formiddagen neste dag.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Snartur til StockholmVasastan er hyggelig! Det er et par gode burgersteder der, og en sushi jeg vet om. Eller anbefaler jeg alltid en tur på Fotografiska. Cafeender er perfekt for bok. Gamla Stan er hyggelig, men tjokka full av turister. Søder fra Slussen og opp mot Folkungegatan er fin. Der er det mange fine cafeer og butikker.
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Snartur til StockholmDet er kongelig bryllup i Stockholm 13. juni, jeg vil tro byen er pyntet til det. Gamla Stan har mange koselige kafeer, men litt stivere restauranter. Jeg syntes Wasa-museet var utrolig spennende (med guide).
![]() |
#4 |
prokrastinator
![]() Sv: Snartur til StockholmÅh, jeg fikk ikke opp at det var kommet noen svar her... takk skal dere ha!
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Snartur til StockholmJa! Råkultur! http://www.rakultur.se/sv/
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Snartur til StockholmSå bra med en Stockholmstråd - vi skal dit en langhelg om et par uker og feire bryllupsdag.
![]() |
#7 |
prokrastinator
![]() Sv: Snartur til StockholmNoen som har for hånden hvilken app jeg kan bruke til t-banebilletter og denslags, forresten? :lat:
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Snartur til StockholmJeg vet ikke om de har app? Jeg pleier å kjøpe et kort på kiosken, også fyller jeg det opp med det jeg evt. måtte trenge av dagskort, 72-timer eller ukeskort, også tar jeg vare på det til neste gang jeg skal dit.
![]() |
#9 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Snartur til StockholmVil absolutt anbefale en liten perle av et museum, sentralt i Sthlm. Hallwylska museet |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|