|
Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Akershus
![]() |
![]() SvømmetreningJeg lærte å svømme da jeg var 6 år, og hadde svømmetimer hvert år hele barneskolen. Jeg syns det er svært viktig med svømmeopplæring for barn, og gremmes over at barn ikke har en lovfestet rett til å lære svømming. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ad astra
|
![]() Sv: SvømmetreningJeg er generelt enig i at for barn skal deltagelse i idrett ha fokus på deltakelse heller enn "best". Og når det gjelder svømmekurs er det en nødvendighet, i alle fall med tanke på skolen Vesla har gått på så langt. To semester med svømming noen få, få timer på tilsammen fire år. Skolen hun begynner på i høst har egen svømmehall!
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: SvømmetreningJeg vurderer også å melde storebror på kurs. Han kan svømme under vann og er veldig trygg i vann - vi har vært i svømmehallen en gang i uke i fjor - så det kan være vi bare fortsetter med det i stedetfor altså - vi får se.
![]() |
#4 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SvømmetreningMine har også gått på kurs, minstemann begynner til høsten. Kan "svømme", men trenger å lære det riktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: SvømmetreningJeg er glad jeg bor i en kommune der det er svømmeopplæring hvert år. I første klasse var det annenhver uke, og det tror jeg det er andre klasse også. Fra fjerde eller noe sånt er det hver uke.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: SvømmetreningDet er faktisk lovfestet rett på svømmeopplæring. Men i Oslo innebærer dette 10 timer med svømming i 4. klasse, så det sier seg selv at uten et grunnlag fra andre steder så lærer man ikke å svømme.
![]() |
![]() |
#7 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SvømmetreningMine gutter har gått på svømmekurs fra de var 4 år.
![]() |
#8 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Akershus
![]() |
![]() Sv: SvømmetreningVi skal først gjennom et kurs med tilvenning til vann på 8 uker. Og etter det begynner en skikkelig svømmeopplæring. Jeg syns det er skamfullt at et så rikt land som Norge ikke kan tilby svømmeopplæring for alle barn fra 1. klasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|