|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?Mannen min fant en kanin i garasjen i går. Han trodde muligens det var nabo A sin kanin som hadde rømt, men da han sjekket, sa nabo A at det var nabo B sin kanin, og at de hadde flere kaniner som de brukte å slippe litt løs om sommeren.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?Det er ikke vanlig å slippe kaniner. Det er i alle fall ikke vanlig på bygda der jeg er oppvokst og er heller ikke vanlig i bygda der jeg bor nå. At folk slipper dem litt på plenen mens de ser etter dem er nok vanlig, men å slippe kaniner uten tilsyn tror jeg ikke er vanlig noe sted? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?Når jeg var liten og hadde kanin, så gikk den fritt i hagen, men vi passet på så at den ikke gikk inn til naboene. Syns det høres merkelig ut og ikke passe på de og bare la de gå fritt.
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?Denne naboen bor ikke rett ved oss, så det er ikke slik at kaninene tilfeldigvis bare har gått over til naboen. De må ha fått fritt spillerom.
![]() |
#5 |
Leser
|
![]() Sv: Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?Nei, det er ikke vanlig. Vi har innekaniner (innekaniner er som regel mye tammere enn utekaniner) og vi har de alltid i inngjerdet når vi har de ute. Og vi er sammen med de. Det siste er på grunn av katter.
![]() |
#6 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?Det kan være vanlig å slippe kaniner løs, men da er de så tamme og trygge at de holder seg i sin egen hage. Tidligere når vi hadde innekanin så gikk den ute på sommeren, men den var så innekjær at den tok seg bare en tur ut i hagen før den labbet inn igjen. Stort sett var vi jo ute i hagen og fulgte litt med. Det jeg er redd for er hunder og katter som skal komme. I frykt for løse hunder så tørr jeg ikke å ha vår nåværende kanin løs, den stå i inngjerding ute. Men hadde ikke kaninen klart å holdt seg i vår hage når vi hadde den løs så hadde den ikke fått lov til det. Kaniner kan jo være skadedyr med gnagingen sin og den skal ikke fly rundt på andres eiendom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?Her har du jo en fin anledning til en kjapp paella, Divine. |
![]() |
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?Av hensyn til kaninens sikkerhet bør den jo være under oppsyn og inngjerdet i hagen.
![]() |
#9 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?Kaninen vår finner veien hjem. Den er som en katt. Driver jeg med hagearbeid er den plutselig på plass og smyger seg inntil meg. Dog maler den ikke. Det skal vel litt til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Off the map.
|
![]() Sv: Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?Men, hvorfor er det verre med løse kaniner enn løse katter?
![]() |
#11 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?Ikke verre som i at jeg ikke vil ha dem der. De er jo søte. Jeg tenker mer på kaninenes sikkerhet.
![]() |
#12 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?Den løper bort fra hunder, fjerner seg fra bilen slik som katter gjør og gjemmer seg under terrassen om den vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?Det er godt å høre at de ikke er så hjelpesløse som jeg hadde trodd.
![]() |
#14 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?Veldig lite hjelpeløs har jeg erfart. Og kjappere enn lynet når de løper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?
Og dessuten er både tennene og klørne rene mordvåpnene når kaninen først er tilstrekkelig sinna/redd! De kan forsvare seg, disse småttingene!
![]() |
![]() |
#18 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?Men kanin er veldig godt.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?Har bare kaninen ute under oppsyn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Er det vanlig å slippe ut kaniner for å la dem vandre fritt omkring?Vi hadde kanin da jeg var yngre og han gikk fritt på sommeren. Han kunne komme inn eller besøke hesten i stallen eller jage katta rundt omkring. De kan jo grave og ødelegge litt så usikker på om jeg ville gjort det om naboens rosebed var i nærheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|