Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Volvo V50 eller Toyota Prius?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-12, 13:06   #1
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Volvo V50 eller Toyota Prius?

Noen som har innspill? Har vært og prøvd to slike 2010-modeller med automatgir i dag, og likte i grunnen begge, men heller kanskje litt mot Volvoen.
Kan noen synse litt?

Sist redigert av gnuri : 26-03-12 kl 13:44.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 13:21   #2
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volvi V50 eller Toyota Prius?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Noen som har innspill? Har vært og prøvd to slike med automatgir i dag, og likte i grunnen begge, men heller kanskje litt mot Volvoen.
Kan noen synse litt?

Vi har Volvo V50 og er kjempefornøyd! Vi har ikke automatgir, men manuell. Siden den har dieselvarmer har det vært fantastisk og hver morgen sette seg inn i en god og varm bil. Er en god og driftsikker bil. Kjenner ikke til Toyota Prius, så kan ikke si noe om den.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 13:23   #3
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volvo V50 eller Toyota Prius?

Jeg har lyst på en V50. :svært hjelpssom:

Gammel 26-03-12, 13:44   #4
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Volvi V50 eller Toyota Prius?

Så flott at dere er fornøyd

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Vi har Volvo V50 og er kjempefornøyd! Vi har ikke automatgir, men manuell. Siden den har dieselvarmer har det vært fantastisk og hver morgen sette seg inn i en god og varm bil. Er en god og driftsikker bil. Kjenner ikke til Toyota Prius, så kan ikke si noe om den.

Gammel 26-03-12, 13:52   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er veldig godt fornøyd med Volvo V50. Jeg kan ikke si noe om Toyota Prius, for den har vi ikke testet. Mener forhandleren sa vi ikke kunne ha hengerfeste på den, så da utgikk det å prøvekjøre. Vi testet Avensisen da, og den var jo fin. Men lite overgikk Volvoen i sitte og kjørekomfort. Eneste minuset, om jeg skal oppsummere, er at Volvoen må være liten hvis man er høy? Dette vet jeg ikke, men tanken har slått meg. Men jeg og mannen er på snittete/ litt under, så vi merker jo ikke den biten.

Sist redigert av emm : 26-03-12 kl 13:57.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 13:53   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Prius! Veldig fornøyd med den, men grunnen til at jeg har den er hverken miljøhensyn eller noe annet, det er rett og slett at jeg bestemte meg for å kjøpe Toyota fordi de er kjent for å være driftssikre, ligger i et prissjikt jeg hadde råd til, og at å plukke ut ett merke gjorde det lettere å bestemme seg
Så begynte jeg på den minste størrelsen og jobbet meg oppover, og da var det toyota Prius som passet best til mine formål.

Av positive ting:
* den oppfører seg pent på glatta
* lett å kjøre. trykk "på" og kjør, ikke noe mer hassle med gir og sånt
* driftsikker
* jeg sitter veldig godt. Lillegutt har gooood plass i baksetet til bein og hva det måtte være. Baksetet er delt så man kan legge ned ting.
* tja, ellers? Den er relativt grei på bensin/mil, og jeg er veldig glad i den. Jeg liker å kjøre den
* suveren både på småturer og langkjøring
* Den _er_ jo veldig stille da

Av ankepunkter:
* den er _ikke_ veldig sprek. Det passer meg helt fint, men det er den altså ikke
* den er ikke så veldig gnien på bensinen som den vil ha det til. Vinterdekk, takgrind, får det fort opp. Nå har jeg en eldre modell så det er mulig det er blitt bedre, men forbruksmessig bruker min like mye bensin som en dyrere bensinbesparende bil som _ikke_ er hybrid
* batteriet går fort tomt under køkjøring. Etter 10min slår bensinmotoren inn og da drar den på ekstra for å fylle opp batteriet igjen, så da går vinninga opp i spinninga på en måte
* den er veeeeldig lang, uten at bagasjerommet er noe spesielt romslig av den grunn. Dette fordi taket er så lavt. Altså det er god plass baki der, men ikke så god plass som man skulle trodd ut fra hvor lang bilen er. Men så er det veldig god plass i baksetet også, det spiser jo noe av det.
* den har ikke mulighet for hengerfeste
* folk hører den ikke. Den kan ikke ruses, og den går så stille at man føler seg som et stealth-jagerfly på tokt der man sniker seg inn bak intetanende søndagsturgåere. Tuter man skvetter de jo veggimellom, siden de ikke har hørt bilen i utgangspunktet. Så jeg har ved flere anledninger åpnet vinduet og ropt, for å ikke skremme på folk hjerteinfarkt . Man må kjøre veldig forsiktig med den, siden folk bortimot umotivert vemer ut foran den - det er tydelig at vi tar mye av trafikkbildet på hørselen . Jeg har sågar opplevd ei jente som gikk MOT meg og tekstet i en telefon, hun gikk rett på bilen siden hun ikke så opp - og ikke hørte den.
* det at den hverken er veldig sprek eller har mulighet til å ruse/har automatgir gjør at den oppfører seg litt annerledes på glatta en hvertfall jeg er vant til. Det var en tilvenningssak

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:02   #7
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

m^2 tusen takk for svaret

Gammel 26-03-12, 14:31   #8
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Vil nevne at det er forøvrig en smal og enkel sak å ta på tilhengerfeste på volvoen (ifølge mekanikermannen). Vi bruker tilhenger med jevne mellomrom til å hente store varer og kjøre bort boss.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:41   #9
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Vil nevne at det er forøvrig en smal og enkel sak å ta på tilhengerfeste på volvoen (ifølge mekanikermannen). Vi bruker tilhenger med jevne mellomrom til å hente store varer og kjøre bort boss.

Ja, det har vi og var et kriterie. Priusen kan ikke få tilhengerfeste.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:47   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste Volvo 750. Miljøskadd.
Men du kan godt kjøpe en slik. Etter å ha sett tusen bilder av den i ymse settinger begynner jeg nesten å tenke at den er litt sexy.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg volvo 750.jpg (44,0 KB, 13 visninger)
Filtype: jpg Volvo-FH16-750-front-image.jpg (48,5 KB, 10 visninger)
Gammel 26-03-12, 14:50   #11
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men du kan godt kjøpe en slik. Etter å ha sett tusen bilder av den i ymse settinger begynner jeg nesten å tenke at den er litt sexy.

Gammel 26-03-12, 14:50   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og med den jeg foreslo er det ikke noe problem med henger, altså.

Gammel 26-03-12, 14:53   #13
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Og med den jeg foreslo er det ikke noe problem med henger, altså.

Gammel 26-03-12, 22:08   #14
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en gang ...

Gammel 27-03-12, 23:01   #15
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Vi har Prius og er veldig fornøyde. Man kan ikke ha hengerfeste på den, og den gir litt "radiobilfølelse", men fint å ha når man ikke skal frakte alt for mye.

Gammel 28-03-12, 10:30   #16
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Mannen var ikke så begeistret for Priusen, så når står visst valget mellom V50 to år gammel eller Citroen Berlingo klin ny.

Gammel 28-03-12, 13:31   #17
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Mannen var ikke så begeistret for Priusen, så når står visst valget mellom V50 to år gammel eller Citroen Berlingo klin ny.

Litt merkelig enten-eller-kombinasjon.....

Gammel 28-03-12, 13:46   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Hvorfor det?
Jeg regner med det er forskjellige pluss som taler for hver av bilene.

Gammel 28-03-12, 16:52   #19
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

mrc- ja det er litt forskjellige pluss med de to, og så er det i en prisklasse vi har råd til
Volvoen var jevnt over deilig å kjøre- veldig kul og i det hele tatt deilig. Berlingoen har masse plass og er på den måten mer praktisk-pluss at den har 5 års garanti når man kjøper ny bil.

Når det er kriterier at jeg skal ha automat, cruicecontrol og ikke gamlere bil en 2010 modell, og ikke dyrere enn 270 000 så er det ikke SÅ mange biler å velge i,men kom gjerne med tips.

Jeg har prøvekjørt en Golf plus, og den syntes både mannen og jeg var skikkelig ekkel- kanskje urettferdig overfor Golfen å prøve den rett etter vi kjørte Volvoen...

Gammel 28-03-12, 18:06   #20
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

En bil du kan få ny i den prisklassen og som er mer lik V50 er jo f.eks. Skoda Octavia.

Octavia stv. starter på 230 000. for 270 ruller man ut en greit utstyrt bil...

Sist redigert av mrc : 28-03-12 kl 18:11.
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.