Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvor stort lammelår?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-12, 19:42   #1
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor stort lammelår?

Hører med oraklene her inne jeg...:
I morgen blir vi fire voksne, to tenåringer (spiser mye) og tre barn til middag.
Holder det da med et lammelår på 3,4 kg (med ben og alt) eller burde jeg kjøpe mer kjøtt?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 19:49   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort lammelår?

Ni personer totalt?
Jeg hadde ikke turt å regne med det, men jeg er allergisk mot at det blir for lite mat, da

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 19:54   #3
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er også allergisk for det. Tenkte jeg kunne kjøpe en lammestek å ha i tillegg. Kan alltids finne noe å bruke restene på.

Gammel 06-04-12, 19:55   #4
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi var 6 stk og spiste et lår på rett over 3 kg..

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 19:56   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi var åtte som spiser en del og reinspiste nesten et på 3,2 kilo. Det gikk såvidt.

Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 19:58   #6
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

Ok. Det avgjør saken. Det blir lammestek i tillegg.

Gammel 06-04-12, 19:59   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det hørtes lite ut. Mye av det er jo bein. Jeg lager alltid for mye istedet for akkurat. Det er flaut hvis folk ikke er mette etterpå. Det er vel vanlig å regne 3-400 gram på kjøtt med bein. Så da er det veldig akkurat. Ville gått for steik i tillegg ja

Gammel 06-04-12, 20:10   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi blir fire voksne, tre tennåringer og tre barn på 2 lammelår mandag. Har dog følelsen av at våre lår er noe små, og funderer på å lage noe attåt lell, men vet ikke helt hva.

Gammel 06-04-12, 20:32   #9
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vi var 6 voksne og 5 barn (alle under 8 år), og spiste nesten tomt 6,5 kilo med lammelår.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 21:41   #10
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil bare minne deg om at siden vi ikke var hos deg i julen, så er det helt naturlig at vi dukker opp i påsken. To voksne, to barn, og hund. Jeg vil ha fløtegratinerte poteter ved siden av steika mi.

06, 07, og 12.
Gammel 06-04-12, 22:04   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg vil bare minne deg om at siden vi ikke var hos deg i julen, så er det helt naturlig at vi dukker opp i påsken. To voksne, to barn, og hund. Jeg vil ha fløtegratinerte poteter ved siden av steika mi.

Smart!
Komfyren har røket her, vi flytter inn hos dere, ok?

Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 23:48   #12
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

Ja, for det passer skikkelig bra med masse folk her nå... Komfyren min har også dødd. Jommen bra venninnen min nedi gata er bortreist og jeg har tilgang til hennes komfyrer :-D
Men bevares! Kom kom, kos med besøk. Gratinerte poteter står allerede på menyen. Hva annet vil dere ha?
Frister det med mangosorbet til dessert?

Gammel 07-04-12, 09:20   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Næ. Finn på noe annet. Kan jeg la katten bli igjen hos deg? Den skal avlives fordi den er aggressiv, men da slipper jeg det.

Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 09:43   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

200 g pr. voksen/tenåring og halvparten på barna.

Gammel 07-04-12, 10:38   #15
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er vel dersom man serverer lammestek uten ben. Lammestek med ben må man vel beregne det dobbelte av?

06, 07, og 12.
Gammel 07-04-12, 11:28   #16
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er alt for lite når det er stek med ben. Vi spiste opp ett lammelår på rett over 3kg og da var vi 3 voksne og 3 barn. Jeg var veldig glad for at jeg ikke hadde invitert noen på middag for da hadde det ikke blitt nok.

Gammel 07-04-12, 12:02   #17
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg beiner alltid ut steken, sånn at jeg kan koke kraft.

Gammel 07-04-12, 13:19   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker godt å steke hele lammelåret, og vi hadde nettopp ett på rundt 3,5 kg. Vi var fire voksne og ett barn, og det ble ikke så mye igjen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 13:28   #19
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Vi var 5 voksne på ett lår sist helg. Det var ganske skrapa da vi var ferdige.

Gammel 09-04-12, 10:26   #20
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

Jeg hadde nok mat. Endte opp med lammelåret på 3,5 kg pluss to lammesteker på 1 kg hver. Det gikk med hele låret samt en av stekene. Så jammen bra jeg kjøpte mer. Resten blir middag idag.

Som tilbehør endte jeg med søtpoteter gratinert i en saus av mørk sirup, appelsinjuice, sukker og smør, gratinerte poteter, brokkoli og saus.
Desserten ordnet gjestene og det ble sitronfromasj og sjokolademousse.

Veldig hyggelig kveld med nok mat.

Takk for hjelpen!

...og SM: den katta di sender jeg i retur i posten...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.