|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() Sibirsk lerk (på hus)Er det noen her inne som har det?
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Sibirsk lerk (på hus)Leste dette da, her: Den er ikke innsatt med kobberforbindelser eller andre stoffer som man finner i trykkimpregnert virke, understreker Syversen, som også framhever økonomien i lerk.
![]() |
#3 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sibirsk lerk (på hus)Her er det supermoderne. Eg har skjønt at det er smelldyrt, men vedlikeholdsfritt. Forøvrig blir det ikkje så veldig fint med åra, syns eg da. Blir sånn gråpatina på det.
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Sibirsk lerk (på hus)
Som jeg forsto det kan man få det med jernvitrol, og da blir ikke fargen skjoldete.
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
Det er nok ganske dyrt, men det er jo også mer eller mindre vedlikeholdsfritt da… og vi slipper beise huset (
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
Det er jo litt av poenget med det, og jeg synes den gråfargen er veldig fin, jeg for min del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
Ja, jeg synes også den gråfargen er fin.
![]() |
#9 |
Smugleser
|
![]() Sv: Sibirsk lerk (på hus)Du må like grått, ubehandlet uttrykk, ja.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Sibirsk lerk (på hus)Du kan også se på malmfuru. Det produseres jo på din kant av landet. Det har vi på veggene, og det er fantastisk vakkert. |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sibirsk lerk (på hus)Jeg synes lerk er utrolig flott, og den er aller vakrest når den har fått sin grå patina. Det er jo nesten hele poenget med å velge en sånn tresort, synes jeg. Og ja, malmfuru er også veldig fint!
![]() |
#13 |
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Sibirsk lerk (på hus)Vi vurderte det på huset vårt, men jeg synes ikke sibrisk lerk passer så godt i et boligfelt så vi slo det fra oss. Det passer liksom bedre på hytta ved havet eller på fjellet. Vi valgte dobbelfalset Møre Royal impregnert kledning i stedet og er veldig fornøyd med det
![]() |
#15 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Sibirsk lerk (på hus)At man slipper beisingen er jo et kjempebonus. Synes den er stilig når den har blitt grå jeg, men tror ikke det passer på alle typer hus.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sibirsk lerk (på hus)Jeg synes sibirsk lerk er superflott på funkishus |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sibirsk lerk (på hus)Det er fint der det passer, til dels griselekkert mot svaberg og når arkitekturen også spiller på naturen rundt . Dvs at jeg synes det passer best ved sjøen eller på fjellet, i hvert fall på en kupert og stor naturtomt pga det røffe, værbitte utseendet. I et nyere, litt småtrangt tradisjonellt boligfelt synes jeg det blir litt pussig og teit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Sibirsk lerk (på hus)Huset vårt ligger ikke i et boligfelt.
![]() |
|
|