|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)The time traveler's wife av Audrey Niffenegger er min favoritt bok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)The Dresden Files og Southern Vampire Mysteries (Sookie Stackhouse/True Blood)! Ble akkurat ferdig med siste Dresden-bok, og nå vet jeg ikke hva jeg skal ta meg til.
![]() |
![]() |
#6 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)White teeth av Sadie Smith
![]() |
#7 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)I know this much is true av Wally Lamb |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)Angela's Ashes
![]() |
#9 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)Jeg er glad i Pillars of the Earth og World without End, samt fall of Giants av Ken Follett.
![]() |
#10 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)My Name is Asher Lev av Chaim Potok.
![]() |
![]() |
#11 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)John Irving er bra. A tree grows in Brooklyn er nydelig - jeg leste den i julen. Siri Hustvedt, The Sorrows of an American og What I loved og Summer without men.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)Ikke akkurat favoritt, eller jo, på sin egen måte, jeg leser Anne of Green Gables for tiden.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)The Brooklyn Follies
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)
Åja! Den har jeg akkurat lest, og den er fantastisk. (Det er Paul Auster som har skrevet den.)
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)
Ikke sant, vi hadde den i en lesesirkel her for noen år siden, og det var en utrolig fin leseopplevelse, som fortsatt sitter i.
![]() |
#16 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å ja, Wally Lamb er så bra! Men jeg har ikke lest den første du nevner, bare de to andre. Er det den beste, mener du?
![]() |
#17 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)Good Omens as well as all in the "Night watch"-series by Terry Pratchett.
![]() |
![]() |
#18 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)Det meste av John Irving er flott på norsk, og fabelaktig på engelsk, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Skal rømme
|
Aha, da er det kanskje du som har tipset meg om Wally Lamb her inne tidligere også? Jeg leste I know this much is true for noen år siden, og hadde en fantastisk leseropplevelse! Det er nok en av mine favoritter også. East of Eden av Steinbeck er også en herlig bok!
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)Takk for tips så langt, da har jeg lastet ned ganske mange! Kom gjerne med flere tips, jeg kommer å gå tom igjen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|