Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Jordan

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-12, 21:28   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.626
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jordan

Er det noen som har vært i Jordan? Aquaba? Jeg skal avgårde om 3 uker. Er det noen som har tips eller adnre ting om hva jeg kan forvente meg? Hva finnes å se i Aquaba? Og handle? Spise?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 21:41   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordan

Verdens nest største flaggstang, teite reiseguider og nyyydelige mennesker. Jeg anbefaler å leie bil og reise rundt på egenhånd.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 20:09   #3
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.626
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jordan

Jeg spør igjen jeg, siden det nå bare et tre dager til jeg reiser:

Er det ingen flere som har vært der?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 20:53   #4
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Jordan

Nå ble jeg nysgjerrig. Er dette charter eller har du pakket selv?

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 10:08   #5
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.626
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jordan

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Aqaba er fint! Jeg elsker Midt-Østen.
Det som er fint med Aqaba (og som noen synes er dumt) er at det ikke er en ren turistghetto slik en del feriesteder i Egypt er. Det er en levende by med turisme, men dog en by.
Det er mange utflukter du kan ta derfra. Jeg har ikke vært i Petra, men det er en drøm jeg vil oppfylle en gang. Jeg er litt "nabateernerd" og har vært i en annen nabateerruinby og derfor virker Petra helt fantastisk. Du kan reise til Dødehavet, til Amman om du vil og det er også overkommelig om du er tøff å reise til Jerusalem. Du må beregne en del tid på grensen, samt lang busstur, men jeg regner med at Apollo (regner med at det er dem du reiser med) kanskje har tilbud om utflukt dit. Vi tok turen med tre små barn og det gikk fint, men det er langt og det tar absolutt hele dagen, fra natta omtrent og til sen kveld. Du får sett veldig mye.

Jeg er ingen shopper og har derfor ikke så mange shoppingtips. Jeg er litt nerdete og syntes det å kjøpe vin fra Nebofjellet var ganske stilig og vi kjøpte en god anislikør som var lokalprodusert. Jordan er et av de arabiske landene som har gode viner, men generelt er det ikke veldig til utvalg på drikkevarer.

Jeg har vært i Jerusalem, så vi skal ikke dit. Men vi skal til Petra en dag. Ellers skal vi være i Aquaba, for det er en helsereise. (Jeg har revmatisme). Hvordan er selve byen? Er det koselig, noe å se? Gode restauranter? Hva bør man spise?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 10:10   #6
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.626
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jordan

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

Nå ble jeg nysgjerrig. Er dette charter eller har du pakket selv?

Charter med Apollo. De er eneste selskap dit, og de har kun 6 hoteller. Så det er rimelig dyrt kan du si... men vi har booket 5 stjerners hotell. jeg trenger varme og litt luksus pga en hard vinter med mye sykdom.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no