Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Trondheim eller Bergen for barn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-12, 21:34   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Trondheim eller Bergen for barn?

Jeg fyller snart 40 og lurer på om jeg skal ta med meg barna den helgen og stikke av på tur rett og slett, Bergen eller Trondheim, kanskje. Hva finnes for barn der? Hvor er det greit å overnatte (hotell).

Gammel 11-05-12, 21:36   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trondheim eller Bergen for barn?

Bergen. Utrolig koselig by synes jeg. Skal ha med poden dit i løpet av året faktisk, foreløbig er det bare jeg som har vært der, gleder meg til å ta han med på akvariet. Vet ikke hva vi ellers skal siden vi skal henge med ei venninne og barnet hennes.

http://www.visitbergen.no/tag/tips-barn-bergen
http://www.barnibyen.no/

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 21:38   #3
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Fløyen er kjempekoselig med barn. Trollskog og artig lekeplass på toppen, og man kan løpe fløysvingene ned igjen.
I hvert fall om det er fint vær.
Akvariet funker i all slags vær - der har de hai, krokodiller, edderkopper og for tiden også papegøyer, har jeg hørt.

Gammel 11-05-12, 21:43   #4
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jepp, Bergen har mye for barn.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 21:48   #5
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Velger du Trondheim foreslår jeg Pirbadet (badeland), Vitensenteret, Rockheim og middag i Tyholttårnet!

Gammel 11-05-12, 21:51   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Bergen! VilVite senteret, Fløyen, Akvariet, Torgalmenningen.
Veldig koselig by. Spise på en av restaurantene på Bryggen. Vandre rundt
i smågatene rundt Almenningen.
De egen supporterbutikk for ManU. Det husker Mini best fra Bergen.

I Bergen finner du også norges eneste Lepra-museum. Dersom dere har lest
Øya av Victoria Hislop *hvor gamle er egentlig barna? OK, de er for små.
Vi hadde denne på lydbok når vi kjørte over til Bergen* Så kan dette kanskje
være veldig spennende. Vi kjøpte Bergenskortet og var überturister i 3 dager.

Sist redigert av Fløyel : 11-05-12 kl 21:57.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 21:54   #7
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel;

Har de? Bor i Bergen, men manU supporterende guttunge, men dette har jeg ikke fått med meg. Husker du hvor?

Gammel 11-05-12, 21:56   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi liker oss på Vilvite og fløyen. I fjor påske tok jeg og storebror påskeferie i Bergen (vi bor jo tross alt 15km utenfor til vanlig) da la vi oss inn på Hotell Norge. Der fikk vi coop hotellkupp og et er vel 1 av 2 hoteller i Bergen som har basseng. Vi hadde bassenget mye for oss selv og koste oss masse. Det ligger så sentralt i Bergen som man kan tenke seg.

Rubens leker er en lekebutikk noen meter fra Fløybanen. Anbefaler å gå innom der. Akvariet er jo og fint for barn som liker dyr, storebror gjør ikke det så er bortkasta penger for vår del.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 21:58   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Har de? Bor i Bergen, men manU supporterende guttunge, men dette har jeg ikke fått med meg. Husker du hvor?

Rett ved Akvariet, på vei mot Torgalmenningen.
Det lå en musikkbutikk vedsiden av. Men jeg husker ikke eksakt adresse.

Google er min venn: Strandgaten 225, Bergen

Gammel 11-05-12, 22:00   #10
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Rett ved Akvariet, på vei mot Torgalmenningen.
Det lå en musikkbutikk vedsiden av. Men jeg husker ikke eksakt adresse.

Google er min venn: Strandgaten 225, Bergen

Takk!!!

Gammel 11-05-12, 22:02   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er rett ved Fiskeridirektoratet, Fintdethei.

Bergen er undervurdert.

Gammel 11-05-12, 22:03   #12
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Den er rett ved Fiskeridirektoratet, Fintdethei.

Bergen er undervurdert.

Jeg har allerede informert poden om at vi skal innom neste gang vi skal på akvariet.

Gammel 11-05-12, 22:17   #13
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Bergen er jo en fantastisk fin by da. Masse fine aktiviteter for barn.

Samtidig er ikke Tr.heim helt bortkommen heller. Fin by det også. Jeg trives veldig godt her

Gammel 11-05-12, 22:18   #14
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sverresborg folkemuseum helt glimrende for barn! Ikke spesielt dyrt å komme inn, og man vandrer rundt på et stort område hvor det er gamle hus, som i en by, man kan kle seg ut i gamle klær, gå inn i den gamle butikken og kjøpe drops, se dyr osv. De har omvisninger der man blir delaktig i skuespill, som for eksempel en skoletime. Man får se gammelt postkontor, tannlegekontor mm. Her kan man tilbringe mye tid, i alle fall på en godværsdag.

Ellers er Vitensenteret og Pirbadet, som andre har nevnt stas. Muligens en båttur ut på Munkholmen også? Og Vitenskapsmuseet.

Ja, og nå snakker jeg om Trondheim, ja.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 22:19   #15
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Velger du Trondheim foreslår jeg Pirbadet (badeland), Vitensenteret, Rockheim og middag i Tyholttårnet!

Eller en tur til Munkholmen.
Trikketur til Lian om man liker naturen.

Gammel 11-05-12, 22:20   #16
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke overnattet så mye på hotell i egen by, men Britannia har en utrolig flott SPA-avdeling, Bakeriet hotell er hyggelig og Royal Garden vil være poppis hos barn, tror jeg. Svømmebasseng har de også.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 22:32   #17
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde valgt Bergen, men det er jo fordi vi har vært i Trondheim.
Vi hadde ikke noe problem å fylle tida: Tyholttårnet, Vitensenteret, Munkholmen, Sverresborg, trikken, Pirbadet..... Gjorde ikke alt, vi har jo familie å besøke også.

Og så hører jeg bare bussjåføren sin oppramsing av hotellene når jeg hører hotellnavn i Trondheim.

Gammel 11-05-12, 22:34   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du skal til Trondhein må dere bo på Rica Nidelven. Frokosten der er helt magisk!

Gammel 11-05-12, 22:44   #19
millact

millact sin avatar

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Bergen! VilVite senteret, Fløyen, Akvariet, Torgalmenningen.
Veldig koselig by. Spise på en av restaurantene på Bryggen. Vandre rundt
i smågatene rundt Almenningen.

I Bergen finner du også norges eneste Lepra-museum. Dersom dere har lest
Øya av Victoria Hislop *hvor gamle er egentlig barna? OK, de er for små.
Vi hadde denne på lydbok når vi kjørte over til Bergen* Så kan dette kanskje
være veldig spennende. Vi kjøpte Bergenskortet og var überturister i 3 dager.

Visste ikke at det var lepra museum der. Det var faktisk min tipp tipp tipp oldefar (kan fortsette ganske langt) som påviste lepra!

Jeg har og har hatt endel familie i Bergen, pappa vokste opp der, min stemor er derfra, så barnas "oldemor" bor der. Vi burde absolutt valgt Bergen. Det er dessuten kortest reisevei.

Jeg har jo studert et år i Bergen, men det er lenge siden, så jeg er ikke akkurat så oppdatert.

Er det greit å ta buss/bane i Bergen, kan jeg klare meg uten å ta med bilstoler? Vil gjerne slippe det.

Gammel 11-05-12, 22:46   #20
millact

millact sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Bergen er jo en fantastisk fin by da. Masse fine aktiviteter for barn.

Samtidig er ikke Tr.heim helt bortkommen heller. Fin by det også. Jeg trives veldig godt her

Kun vært én gang i Tr.heim, sommeren jeg var 8 år. Det er altså 32 år siden. Ønsker meg tilbake, men da tror jeg at jeg gjerne vil reise alene når jeg tenker meg om.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.