Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hilsetrøbbel

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-07, 20:20   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Hilsetrøbbel

Du skal hilse på en person. Blikkene deres møtes, vedkommende kommer mot deg og strekker frem høyrehånda. Hvordan i huleste får man til å hilse på hverandre uten at begge sier navnet sitt i munnen på hverandre?

Jeg pleier gjerne å smile, avvente et sekund eller to slik at den andre får sagt sitt først, men typisk nok gjør stort sett alltid den andre akkurat det samme, slik at vi etter et par sekunder presenterer oss nøyaktig samtidig med en tostemt, bablende ulyd. Etterpå har jeg valget mellom å være fornøyd med å i det minste ha fått hostet opp mitt eget navn, eller å pent spørre om den andres navn på nytt. Kan noen gi meg en hilsebruksanvisning, takk?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:22   #2
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hilsetrøbbel

Kan ikke komme på å ha hatt denne type problem. Ikke har jeg noe oppskrift heller, fordi det går så automatisk.
De eneste gangene det kan gå litt på tverke med hilsingen, er når jeg gruer meg, eller er litt flau. Men vanligvis går dette helt fint av seg selv.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:28   #3
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Ingen gode råd, men kjenner igjen situasjonen.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:32   #4
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt beste råd må være å ha et fast håndtrykk! Folk kan si navnet sitt så utydelig de bare vil, si det samtidig med med at jeg sier mitt, de kan ha et litt unvikende blikk, men har de et fast og fint håndtrykk stiller jeg meg positiv, nesten uansett!

jeg har en greie på at jeg misliker og blir skeptisk av slappe håndtrykk.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:41   #5
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Viktig med fast håndtrykk. Kan ikke fordra sånne slappe fiskehaler.
Og så går det an å være raskt ute og si navnet sitt først. Da er det lettere å konsentrere seg om hva den andre sier og kanskje tom. huske hva vedkommende heter.

Gammel 26-03-07, 20:42   #6
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg pleier å gjenta det jeg tror er navnet til den andre. Den andre får muligheten til å rette opp eventuelle misforståelser og jeg får signalisert at jeg er interessert i å få med meg navnet. Det blir mye lettere å huske navnet etterpå. Dessuten kan jo vedkommende også spørre hva jeg heter, uten at det blir pinlig.

Fokuser på den andres navn, ikke på ditt eget. Sitt eget navn sier man jo stort sett riktig.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:46   #7
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Håndtrykket mitt er fast. Ikke pleier jeg å være nervøs/ flau når jeg hilser på folk heller. Tidligere var jeg som regel kjapt ute med å si mitt eget navn under hilsing, men jeg la om etter å stadig ha erfart at motparten da gjerne også sa sitt navn hurtig.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:47   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner absolutt igjen problematikken, men har ingen gode råd å komme med, annet enn å vente enda lengre før du sier ditt navn.

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg også. Så jeg har alltid vært nøye på å gi et fast håndtrykk, men nå om dagene, så går jeg i kne dersom noen tar for hardt i hendene mine, så jeg unngår helst å håndhilse, eller tar veldig forsiktig i, i håp om at vedkommende tar hintet.

Gammel 26-03-07, 21:11   #9
Tebasile
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2007
Tebasile har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hilser jeg på noen som er eldre enn meg har jeg lært at de skal si navnet sitt først. Og omvent. Det fungerer som regel greit.

Tebasile er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 21:15   #10
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Huff ja, jeg også! Jeg blir skeptisk til hva de egentlig har fått med seg av oppdragelse på andre områder også dersom håndtrykket er slapt. Men jeg liker ikke folk som omtrent klemmer i stykker hånden min heller, som for å poengtere sitt faste håndtrykk.

Gammel 26-03-07, 21:16   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også glad i et fast håndtrykk. Navnene får jeg jo ALDRI med meg uansett omtrent!

Jeg avventer forøvrig med å si navnet mitt før den andre har sagt navnet sitt først.

Gammel 26-03-07, 21:19   #12
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du gjest eller vertskap i settingen da?
Hvis du er vertskap kan det jo passe bra å si velkommen hit eller noe sånt noe, og da er du i gang og kan følge på med navnet

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 21:21   #13
Tik
Trønder

Tik sin avatar

Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Mitt beste råd må være å ha et fast håndtrykk! Folk kan si navnet sitt så utydelig de bare vil, si det samtidig med med at jeg sier mitt, de kan ha et litt unvikende blikk, men har de et fast og fint håndtrykk stiller jeg meg positiv, nesten uansett!

Er så enig med deg Heiko
Jeg får "angst" av slappe håndtrykk...

Gammel 26-03-07, 21:44   #14
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fast håndtrykk syntes jeg er viktig. Hvis noen hilser på meg en slapp hånd får jeg rett og slett inntrykk av at de ikke er særlig interessert i å hilse på jeg

Jeg sliter også med å få med meg navn på den måten, da man som regel sier navnet i munnen på hverandre.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 22:06   #15
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg innrømmer lett at jeg av og til gir slappe håndtrykk, spesielt i møte med eldre personer, og etter at jeg nesten har trykket tårene frem hos flere med leddgikt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 23:15   #16
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Hvor: Oslo
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er et skikkelig "rass" og tar "alltid" kommandoen, rekker fram hånden og presenterer meg. Og hvis noen mumler navnet sitt eller kommer med en slapp-fisk-håndtrykk grøsser jeg...

Gammel 26-03-07, 23:42   #17
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sier navnet mitt før jeg tar hånden liksom. Begynner på håndbevegelsen - sier navnet - tar hånda.

Gammel 27-03-07, 00:59   #18
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 27-03-07, 05:57   #19
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også "fordommer" mot slappe håndtrykk. Jeg får det til at det er karaktersvake mennesker...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 07:17   #20
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg også. Så jeg har alltid vært nøye på å gi et fast håndtrykk, men nå om dagene, så går jeg i kne dersom noen tar for hardt i hendene mine, så jeg unngår helst å håndhilse, eller tar veldig forsiktig i, i håp om at vedkommende tar hintet.

Oi ... Når folk gir meg et veldig forsiktig håndtrykk bruker jeg og ta litt ekstra i - i håp om at vedkommende tar hintet. Vel, det ble jo litt komisk. Vi får bare la være å håndhile når vi møtes.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.