Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-11, 07:19   #1
Prøvende
Ingen skravlebøtte

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Hei,

Da vi fikk småbarn ble det uten diskusjon bare til at vi voksne ikke hadde/fortsatte med noen fritidsaktiviteter. Vi hadde ingen altoppslukende aktiviteter(organiserte) før heller, men drev jo med trening(ute) og dro gjerne mye på ski/turer osv.

For familielivet med 3 små barn vil jeg si det er nesten nødvendig (for oss) å ha det sånn. Mannen luftet ønsket om en fritidsaktivitet her i høst, men da var jeg ærlig nok til å si at hvis han skulle så skulle jeg også, og da fant vi ut at det bare ville bli stress for familien i tillegg til det de små gjør.......
Med aktiviteter mener jeg(dessverre) også tid til egen trening, selv om det er en joggetur.

Nå har jeg veninner som akkurat har fått nr en, og jeg aner at mannens fritidsaktivitet der i gården er blitt et problem (den er altoppslukende og tar mye tid). Når di spør om råd svarer jeg jo hvordan vi har løst det, men hva er egentlig vanlig der ute??

Legger ved noen spørsmål, jeg:

Har dere voksne organiserte fritidsaktiviteter/trening?
Går det mye tid til egen trening?
Hvor mange barn har dere?
Har barna fritidsaktiviteter?
Hvordan synes du hverdagen går opp for dere ifht fritidsaktiviteter?

Gammel 16-12-11, 07:35   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Vi har to barn. Jenta på 5 går på ballett onsdager og noen ganger på turning lørdag førmiddag. Gutten på 3 går på turning lørdag formiddag. Mannen og jeg har ingen organiserte fritidsaktiviteter (bortsett fra at jeg for tida spiller i korps to helger i året).

Før vi fikk barn, trente mannen min mye squash, men dette tok slutt etter første barnet. Jeg trener på egen hånd 4 ganger (dvs. 4 timer) i uka - som regel 5 om sommeren. Vi har rett til én treningstime i arbeidstida hver uke, og ellers går det med et par kvelder etter barnas leggetid pluss at jeg som regel får meg en joggetur i dagslys på lørdag eller søndag. Dette kommer ikke i konflikt med barnas fritidsaktiviteter. Det går greit rundt nå, men i fjor hadde Liv noe både mandag og onsdag ettermiddag - det ble stress, synes jeg. Vi forsøker begge å få skvist treningen inn som transport ved å sykle en del til jobben (25 km hver vei) om sommeren.

Mannen og jeg møttes i korps, men sluttet begge med den slags lenge før vi fikk barn. Jeg tenker at jeg kanskje begynner i orkester eller kor når barna blir større.

Gammel 16-12-11, 07:42   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har tre barn. De to eldste har speider en gang i uken, mellomste har to fotballtreninger i tillegg. Minste begynner nok på turn på nyåret, da hun endelig fyller alderskravet. Jeg spiller håndball og i sesongen tar det to kvelder i uka. (kamp+trening). Mannen har ingen organiserte aktiviteter, men dyrker sin lidenskap for friluftsliv både med og uten familie.

Gammel 16-12-11, 07:51   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har tre barn. Vi har begge hatt ganske oppslukende fritidsaktiviteter i perioder, jeg har ingenting nå. Mannen trener tae kwon do fast to ganger i uken + at jobben hans har en sosial kveld i uken. De to store er med på ganske mye. Jeg har rom til å få trent noe, og så har jeg en jobb som går endel utover kvelder og helger. Det det går hardest utover hos oss er nok å holde huset i orden.

Vår prioritering er å ta oss av ungene først, deretter jobb, deretter trening og så alt annet. Det sier seg selv at muligheten til andre ting blir litt begrenset, men vi forsøker å få til noe også for oss voksne fordi det betyr endel både for overskudd og trivsel.

Gammel 16-12-11, 07:57   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har 3 barn. Elsdste jobber etter skoletid 2 dager pr uke (han er snart 18), så han har ikke tid til fritidsaktiviteter. De to yngste går begge på fotballtrening og korps.

Vi voksne går på trening sammen to kvelder pr uke. Ungene er hjemme alene, eldste er også ofte hjemme. Utenom dette har vi alltid vært nøye med å ikke gi opp eget liv og egne interssert, men organiserte fritidsaktiviteter har vært vanskelig pga logistikken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 08:35   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to barn, storebror går på svømming 2 ganger i uka og fotball 1 gang i uka akkurat nå. Lillesøster går heldigvis ikke på noe.

Jeg har i høst forsøkt å trene 1 kveld i uka med en venninne, og det har vi stort sett klart hvis man ser bort fra sykdom og lignende. Mannen prøver også å få til trening 1 gang i uka, med bedriftsidrett, men får det ikke til hver uke. Vi prioriterer ellers å få til litt sosialt liv, deltar på jobbfester og jeg treffer litt venninner.
Jeg synes det er vanskelig å ha noe organisert og har igrunnen slitt nok med å få til den ene treningskvelden. Vi jobber mye om kvelden og kombinert med husarbeid går kveldene fort. Jeg ser jo at dersom vi hadde hatt mindre jobb på kveldstid, ville det vært atskillig større muligheter, men sånn er det nå en gang. En av grunnene til alle kveldsjobbingen er at vi ikke ønsker for lange dager for ungene, særlig lillesøster i barnehagen, det blir lettere og lenger arbeidsdager når hun blir litt eldre og storebror i tillegg ikke må hentes på skolen (mye tid går til henting to steder og levering to steder noen ganger i uka).

Hvis jeg hadde hatt mer tid, ville jeg gjerne gått på noe mer fast, type kor/korps eller ridning.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 08:42   #7
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

2 barn. Storesøster går på turn på tirsdag, speidar annakvar onsdag og karate på onsdag eller torsdag (avhenger av speidar). Lillesøster går på turn på onsdagen.
Samboar har pistolskyting på tirsdagen. Det er samtidig med turn, så han fyller bilen med jenter og står for 90% av kjøringa. (Deler på køyring for begge jentene.) Så er han med i HV, og det er vel ikkje akkurat fritidsaktivitet, men det tar i alle fall mykje tid.

Eg? Nyter stillheten når alle er ute av huset.

Gammel 16-12-11, 08:43   #8
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Vi har to barn. Yngste på 9 trener vår/sommer/høst sykling en gang i uken. Far er med og jeg også noen ganger. Høst og vinter trener hun håndball en gang i uken. Håndballen er i gåavstand fra hjemmet.

Eldste på 13 trener judo to ganger i uken. Treningen er i gåavstand fra hjemmet.

Vi voksne sykler sammen vår/sommer/høst 3 ganger i uken. På vinteren spinner vi to ganger i uken (en gang hver for oss og en gang sammen). Utesykling sluker mange timer, mellom 3-6 i slengen.

Da barna var mindre var det bare mannen min som syklet. Jeg trente aerobic eller gikk turer.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 08:46   #9
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gubben trente masse før vi fikk barn. Nå har det falt litt ut kan man si. Jeg har ingenting jeg gjør. Trener en gang i mnd sånn ca med jobben.

Gammel 16-12-11, 08:53   #10
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har dere voksne organiserte fritidsaktiviteter/trening? Ja, jeg danser tre timer i uka (moderne og jazz) og mannen trener fortball to timer i uka.
Går det mye tid til egen trening? Nei, en kveld hver. Jeg begynner kl. sju og mannen åtte på de respektive dagene.
Hvor mange barn har dere? 2
Har barna fritidsaktiviteter? Ja, begge går på dansing en time hver i uka.
Hvordan synes du hverdagen går opp for dere ifht fritidsaktiviteter? Det går greit. Jentene har trening rett etter hverandre, så det blir bare en ettermiddag med organisert barneaktivitet, og to med voksenaktivitet.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 09:01   #11
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vi har to barn på 4 og 7 år. Storebror får aktivteter i sfo-tida, lillebror er ferdig med dagen etter barnehagen så de har få faste avtaler på ettermiddagstid.

Mannen er treningsinstruktør - og har hatt alt fra en til 3 faste timer i uka. Nå har det landet på 2 en tidligtime hvor hele familien kan være md ut, og en sen-time etter at barna er lagt.

I perioder får jeg også til å trene en til to ganger i uka. Også har jeg en klubb eller to med venninnetreff i løpet av måneden. Ofte passer det ikke på grunn av trening, barnevakten brukes til når jeg reiser i jobben.

Vi har blitt flinkere til å komme oss ut på tur de siste åra, sammen som familie.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 09:04   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ikkje anna enn trening. Me trenar begge i snitt annakvar dag. Eg forsøker i størst mogleg grad å trene på dagtid dei dagane eg har fri, evnt. ettermiddag.

Storesøster er på allidrett to gonger i veka, Poden ein gong. Storesøster er også på musikkskule, men det er rett etter skulen, så det krever ingen tilrettelegging.

Gammel 16-12-11, 09:05   #13
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Har dere voksne organiserte fritidsaktiviteter/trening?Ja, vi quizzer sammen en gang i uken. I tillegg trener vi 1-2 ganger i uken rett før eller etter jobb.
Går det mye tid til egen trening? 1-2 timer i uka.
Hvor mange barn har dere?Til sammen 4.
Har barna fritidsaktiviteter? Ikke noe fast. 9-åringen har vært med på friidrett i sommer, men har ikke fortsatt med organisert trening i høst.
Hvordan synes du hverdagen går opp for dere ifht fritidsaktiviteter? Det går stort sett veldig greit. Men vi er veldig heldig stilt. Vi har nesten voksne storesøstre og ellers stor familie som kan være barnevakter de kveldene vi går på quiz.

Gammel 16-12-11, 10:16   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi voksne trener begge to. Mannen løper en 6-10 mil i uka, jeg *noe* mindre. Mannen min gjør mye av det som transport til/fra jobb. Jeg skviser det inn når det passer, for eksempel når barna er i seng.
I tillegg spiller mannen min fotball fast en gang per uke, og dann og vann ellers når det passer.
Til sammen er det vel en 10-15 treningstimer per uke her. Mest på ham, men det er min feil.
Vi har tre barn.
Eldste har to aktiviteter, fotball og bandy. De er i "motfase" sesongmessig, med vinterkamper på bandyen og sommerkamper på fotballen.
Mellomste turner en gang per uke.
Minste har ikke noe fast.
I perioder går også alle tre på svømmekurs. Da har vi kurs samtidig for alle, for å redusere logistikken.

Jeg syns logistikken går fint opp. Fotball og bandy trener stort sett nært huset, det er kampene som er styrete, og på håpløse tidspunkter. For turnen så deler vi på kjøringen med to andre familier.

Men vi har hjelp til husarbeidet, da. Det er lettere å trene når man ikke må vente til etter at kjøkkenet, klesvasken og støvsugingen er unnagjort...

Gammel 16-12-11, 10:21   #15
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Mannen går på fotball to kvelder i uka og squasj (kremt det ble vel ikke stavet rett?) en dag. Fotballen går han på rett etter ungene er i seng. Han har en stillesittende jobb så er viktig for han å bevege seg litt.

I tillegg er vel fotballkamper på tv også ganske organisert? Iallefall her da et norskt og et engelsk lag prioriteres av mannen, helgene blir stort sett lagt opp etter kamp.....

Jeg trener ikke og har heller ikke noen hobbyer. Men har lyst til å komme igang med noe snart.
Hvor mange barn har dere? 2 barn
9 åringen går på svømming mandag og onsdag, taekwondo fredag og innebandy torsdag.
7 åringen får på svømming onsdag og fredag og innebandy torsdag.

Det er kanskje litt mye men særlig hos 9 åringen så er det stort sett spilling på xbox og pc som han og kompisene driver med. (på vinteren, her er ikke snø kun kuling og regn) Derfor synes vi det er greit at de har faste aktiviteter for å få mest mulig bevegelse.

7 åringen snakker om å begynne på taekwondo over nyttår. Det vi dermed si at guttene blir samkjørte og går på de samme aktivitetene samtidig!

Innebandyen og takewondoen må de kjøres til. Vi deler på det med to andre så det blir kjøring 3.hver uke!

Svømmingen kan de sykle til og gå på alene. Men som den hønemora jeg er liker jeg å være med å se på, sånn tilfellet noe skulle skje.

Hvordan synes du hverdagen går opp for dere ifht fritidsaktiviteter?[/quote]

Vi synes det er viktig å være aktiv (jeg bør vel skjerpe meg og henge på resten av familien). Vi ønsker å lære ungene at trening er noe vi gjør og som skal ha plass i hverdagen. Det er samme hva de trener men trene i løpet av uka SKAL de. Vi ser at her vi bor er ungene lite ute i gata, blir mye spilling osv så derfor blir dette høgt prioritert. Jeg tror også det er enklere å fortsette med dette når de blir større. Guttene mine er ikke "best" i noen idretter, så vi legger vekt på at det skal være gøy og at de går for å få trent kroppen, ikke får å bli best. Derfor lar vi de også være med på mye forskjellig.

Enklere på sommeren da ungene er mye ute på sykkel osv. Da er også innebandyen slutt for sesongen og svømmingen tar pause. Da er minsten med på fotball. Størstemann sluttet på fotball og vet ikke helt hva han har lyst til på våren/sommeren.

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 10:21   #16
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei

Jeg trener hver mandag og prøver å få til en og annen gang ellers også i løpet av uka

Hvor mange barn har dere?
2 gutter på straks 5 og 7 år

Ja. Begge spiller ishockey om vinteren og eldste spiller fotball hele året. Yngste sier han vil begynne på fotball til våren.

Hvordan synes du hverdagen går opp for dere ifht fritidsaktiviteter?
Travelt travelt travelt. Kamper og cuper kommer jo i tillegg.

Gammel 16-12-11, 10:23   #17
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Har dere voksne organiserte fritidsaktiviteter/trening? Ikke jeg. Mannen går på treningsstudio. Jeg drikker vin med venninner, teller det?
Går det mye tid til egen trening? Alt for lite for meg, en del for mannen.
Hvor mange barn har dere? To
Har barna fritidsaktiviteter? Ja. Eldste har langrenn en til to ganger i uka og teater en gang i uka. Hun vurderer å begynne på fotball når langrenns-sesongen er over. Mini går på allidrett.
Hvordan synes du hverdagen går opp for dere ifht fritidsaktiviteter? Alt havner på meg siden mannen er ukependler, så det blir jo litt stress innimellom. Spesiellt allidrett, siden det begynner så tidlig. Men jeg samkjører med andre, så jeg må jo ikke følge over alt hele tiden. Jeg har vurdert treningsstudio, men jeg har ikke nok tid til at det lønner seg. Mannen går på hverdager i pendlebyen sin, ingen av oss har fritidsaktiviteter i helgene. Etter jul har jeg tenkt å la ungene være alene en halvtime - time innimellom så jeg kan jogge litt. Og vi innreder treningsrom, men Ting Tar Tid, så det er langt fra brukbart.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 10:27   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

+ at jobben hans har en sosial kveld i uken.

Jøss!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 10:45   #19
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

2 barn, null (organiserte eller uorganiserte) fritidsaktiviteter for noen av oss, store som små.

Mikro er 10 mnd gammel, hennes liv består derved av å spise, sove, leke og kose, ikke behov for noe fritidsaktivitet.
Knerten er 3 år, hans liv består av barnehage, middag, en times tid til lek, kveldsmat/barnetv og kveldsstell, deretter sover han til vi gjentar det hele. Lite rom for en fritidsaktivitet. (Han legger seg altså rundt kl 19, trøtt som et strømpe om det blir senere)
Mannen går en tur med hunden etter barnas leggetid, lengden avhenger av hvor mye hun har fått gå tur ellers på dagen (nå som vi bedriver sånne permisjonsgreier kan hun jo slumpe til å få en langtur på dagtid.)
Ellers er vi sofagriser, så med mindre du anser nettsurfing/dataspill/tvglaning som fritidsaktiviteter, så bedriver vi lite av denslags. før barna kom var vi fast inventar på stadion når Brann hadde hjemmekamp, i en periode var vi også på en del bortekamper, men det begrenset seg meget naturlig til den grad at jeg ikke har vært er siden tre dager før jeg fødte Knerten. Mannen har vært noen ganger, men har kapitulert til å betale for tippeligakanalene på tv.

Gammel 16-12-11, 10:46   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Mannen luftet ønsket om en fritidsaktivitet her i høst, men da var jeg ærlig nok til å si at hvis han skulle så skulle jeg også, og da fant vi ut at det bare ville bli stress for familien i tillegg til det de små gjør.......

Den der forstod jeg ikke. Hvorfor skulle du plutselig ha en aktivitet dersom han skulle ha en, hvis du ikke planla det i utgangspunktet? Det blir litt sånn "Jeg skal ha is i dag fordi storebror fikk i går, men da skal IKKE storebror få i dag!!"-rettferdighet for meg...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.