|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Laks og fløteEr så lei ovsnbakt laks og tenke gjøre noe nytt og siden jeg hadde kremfløterest kjøpte jeg matfløte og tenkte jeg kunne få noe ut av det og litt grønnsaker. Har dere tips? Har laksebiter så lurte på å forsteke det litt og så legge det i form med fløten og grønnsakene? Blir det noe av? Eller er det bedre å bruke hollandies saus og gratinere i? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Laks og fløteJa, jeg pleier å ha litt dijonsennep i matfløten (en ss, ca) og så skjærer jeg en purreløk i skiver og et par epler i biter og har alt i en form. Ha det i ovnen på 200 grader i rundt 25 min. Jeg serverer med ris. En klar favoritt her i huset! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Laks og fløteJeg ville heller forstekt grønnsakene. Laksen må ikke steke for lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Laks og fløteJeg hadde woket grønnsakene, helt over matfløte og et par desiliter raspet parmesan, og latt fisken trekke under lokk til slutt.
![]() |
![]() |
#5 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Laks og fløteEn dag denn uken hadde jeg laksefilèter i en form. La over strimlet løk og paprika. Helte over fløte, og krydret med salt, pepper, gressløk og persille.
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Laks og fløteTakk for tips! Jeg har jukset og kjøpt frosne grønnsaker (iiiikkk) så de trenger jo ikke all verdens koketid (skal være lettvin og rask middag imorgen)... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Laks og fløteJeg pleier å hive på litt spinatputer (synes faktisk det blir godere med frossen spinat enn fersk til akkurat dette. Spank me! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|