Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noe som er enkelt og godt?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-12, 21:02   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noe som er enkelt og godt?

Skal om en stund ha en liten uformell sammenkomst, men må jo servere et eller annet tenker jeg. Så hva? Tenker lettvint og godt... litt på tapas, men trenger noen kjappe og greie forslag, uansett. Hvilken tapas-retter? Og event ost og kjeks; hva har man på et "oste-fat"?

Sist redigert av ItsOnlyMe : 15-03-12 kl 21:48.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 21:43   #2
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noe som er enkelt og godt?

Hva med nachos? Enkelt penkelt, fort gjort, og de fleste liker det godt.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 21:47   #3
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enig i det, bare at jeg har laget nachos litt for ofte...

Gammel 15-03-12, 23:08   #4
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Tenker litt sånn fingermat-greier, snacks, ikke alt for avansert. Ikke meningen at man skal bli stappmette, det skal vinen sørge for

Gammel 15-03-12, 23:10   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

En god suppe og godt brød til?

En god gryterett du kan lage på forhånd og bare varme opp med god salat til?
Lasagne, kan også lages på forhånd?

Gammel 16-03-12, 09:11   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sist vi hadde fingermat, hadde vi:

spanske kjøttboller med tomatsaus
dadler i bacon
hermetisk grillet paprika fylt med cheddar, stekt og så skåret i biter (ikke akkurat spansk, men godt)
chorizo (honnigglasert er godt om man gidder)
oliven
brød (baguetteskiver ristet i panne, har vi stort sett)

Litt lite grønnsaksretter, neste gang prøver vi oss på patatas bravas også, tenker jeg. Og kanskje noe mer. Vi har visst hatt aubergineskiver en gang også, men de blei ikke så bra hos oss. Vi er i alle fall stappmette etter å ha mumset sånt der en kveld!

Gammel 16-03-12, 09:18   #7
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ost og vin?

Pastasalat med hvitløksbaguetter/foccacia til.
Jeg har oppskrift på en pastasalat med rød pesto og scampi. Nam.

Mine gutter og gubbe spiser ikke den type mat så jeg lager sånn type mat når jeg har jenter på vinbesøk.
Denne oppskriften vant en matkonkurranse i et ukeblad for en stund siden, det er der jeg har den fra.

Det er egentlig reker som skal være oppi, det har jeg aldri prøvd, frister ikke,, har kun hatt oppi stekte scampi og det er iallefall supergodt.
Superrask å lage. Det eneste som tar tid, om du ikke bruker reker da, er å tine, skrelle og steke scampi, og avkjøle den..

Pastasalat med urter og reker.
400g pasta, sløyfer gjør seg i salaten
1 rød paprika
1 rødløk
1 bunt vårløk
1/2 pakke rucola salat
1 liten boks reker/jeg har bare prøvd med scampi, en hel frossenpakke,som jeg har stekt i chiliolje
1 lite glass rød pesto
1 håndfull fersk basilikum
1 håndfull fersk timian (har aldri hatt oppi dette selv men sikkert godt..)
Serveres med en eller annen type baguetter.

Sist redigert av GinaK : 21-03-12 kl 19:54. Årsak: lagt inn oppskrift
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 09:20   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Grønsaker, chips og dip?

Gammel 16-03-12, 09:32   #9
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Denne suppen har reddet meg ut av mange slike situasjoner. Den er helt fantastisk god (min definitive favorittsuppe), så lett å lage og jeg har tilgode å treffe på noen som ikke liker. I tillegg er den rimelig i innkjøp, selv til mange. Serverer med hjemmebakte grove rundstykker....namnam! Må alltid gi oppskriften til gjestene, den blir etterlyst omtrent etter første skjeen. Hihi!

http://veganerliv.com/2010/08/linsesuppe/

Gammel 16-03-12, 11:22   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Takktakk, tar imot alle forslag jeg! Og noterer flittig!
Har du foresen oppskrift på salaten GinaK?

Gammel 16-03-12, 13:03   #11
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Ostefat kan være et stort stykke brie, litt mindre stykke blåmugg, god hvitost og kanskje en Ridder ost. Et fat med skinke og chorizo ved siden av. Salat kan være lagvis med ruccola, rødløk og tomat skiver, toppet med feta terninger og pinjer. Godt brød, pasta og eventuelt mer salat, tomat, paprika, oliven og noe søt frukt.

Gammel 16-03-12, 13:07   #12
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vin, gode greske oliven, soltørket tomat og feta kjøpt i løsvekt! Stikk på en haug med cocktailpinner. *himmelsk*

Gammel 16-03-12, 13:08   #13
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ostefat og vin er en god himmel nr 2.

Gammel 16-03-12, 21:33   #14
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Vin, gode greske oliven, soltørket tomat og feta kjøpt i løsvekt! Stikk på en haug med cocktailpinner. *himmelsk*

Men stikke vin på cocktailpinner altså?
Du mener vel å legge trepinner i bløt i vin?

Gammel 16-03-12, 21:34   #15
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Standard

Neida, du lager til cocktailpinnene med alle godsakene på og så hiver du de oppi et stort kar med vin og setter på bordet.

Gammel 16-03-12, 21:44   #16
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Neida, du lager til cocktailpinnene med alle godsakene på og så hiver du de oppi et stort kar med vin og setter på bordet.

Går for denne varianten, hørtes festlig ut...

Gammel 16-03-12, 21:53   #17
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Standard

Så kan alle gjestene få hvert sitt sugerør og vips så har du spart en masse oppvask av glass og! *effektiv*

Gammel 16-03-12, 21:58   #18
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Herregud, ideen er jo genial! penger spart, vin spart, - for med sugerør i blir vel alle bedugga ganske så kjapt! og ergo, mindre mat blir fortært.

Gammel 21-03-12, 16:03   #19
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ost og vin?

Pastasalat med hvitløksbaguetter/foccacia til.
Jeg har oppskrift på en pastasalat med rød pesto og scampi. Nam.

Mine gutter og gubbe spiser ikke den type mat så jeg lager sånn type mat når jeg har jenter på vinbesøk.
Denne oppskriften vant en matkonkurranse i et ukeblad for en stund siden, det er der jeg har den fra.

Det er egentlig reker som skal være oppi, det har jeg aldri prøvd, frister ikke,, har kun hatt oppi stekte scampi og det er iallefall supergodt.
Superrask å lage. Det eneste som tar tid, om du ikke bruker reker da, er å tine, skrelle og steke scampi, og avkjøle den..

Oppskrift GinaK?

Gammel 21-03-12, 19:25   #20
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Skal finne. Tenkte det ikke var så farlig siden du valgte rett.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.