Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har dere noen planer for hvordan takle mengde kcal i jula?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-11, 11:09   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Har dere noen planer for hvordan takle mengde kcal i jula?

Tenker kanskje mest på de av oss som er med i div tråder her inne ang vektvedgang, men andre kan selvfølgelig svare også.

De gangene jeg har bakt julekaker, lussekatter etc, har det blitt til overs langt utpå nyåret, man kaster selvfølgelig ikke mat. Ergo tror jeg ikke vi skal lage noe i år, heller kjøpe inn små antall fra bakeri eventuelt.

Hørte et råd om at man bare skulle "kose seg" og alt var lov på røddagene, de andre dagene var hverdag. Aldri blitt prøvd ut, men lurer på om jeg skal satse på den i år? Og på røddagene: alltid vanlig måltid først, ikke kaker og godis istedetfor måltid, den jula gikk kg frykelig fort opp gitt..

Gjelder for adventstida også!

Sist redigert av Ine : 21-11-11 kl 11:15.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 11:26   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere noen planer for hvordan takle mengde kcal i jula?

Jeg tenker at jeg skal nyte den gode maten, men jeg skal prøve å spise mindre av den enn det jeg normalt ville gjort. Å prøve på totalavhold i julen hadde ikke funket for meg, da hadde jeg blitt helt despo

Og så tenker jeg at man må begrense seg til noen få dager. En uke med fråtsing gjør fort stort utslag på vekta. Prøv også å legge inn så mye trening/aktivitet som mulig. Jeg satser på en morgenøkt de fleste dagene. Om det ikke lar seg gjøre med ordentlig trening er en gåtur bedre enn ingenting, og det frisker opp etter lange dager ved matbordet/i sofaen...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 12:01   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et tips er jo å bake kvart eller åttendedels porsjon av kaker og lussekatter og slikt, så blir det mindre til overs. Det gjør ingenting om det går tomt for noen av julekakene i løpet av julen, man sulter neppe likevel.

Gammel 21-11-11, 12:12   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Lever lavkarbo og det skal jeg gjøre i jula også. :-)

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 13:23   #5
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Mangt i livet mitt skjer etter skippertakmetoden, så da prøver jeg å være såpass "flink" nå i tiden før jul at jeg har et par-tre kilo å gå på når julen setter inn. Og så lar jeg alle fornuftigheter fare og bare nikoser meg!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 13:26   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forsyner meg ikke en gang til "bare fordi det er så godt".

Godteri kun på lørdager og evt. besøk (har da små barn som trenger å få gode vaner også ).

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 13:56   #7
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg lever med et lavkarbokosthold og det kommer jeg til å gjøre i julen også. I tillegg trener jeg ganske mye og vet at jeg kommer til å gjøre det i julen også. Jeg er relativt avslappet til hele matorgien i denne høytiden, men har tenkt til å lage meg litt godteri jeg kan spise - lavkarbosnop - og kose meg med dette fordi det er jul. Det skal være forskjell på hverdag og fest i mitt liv.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.