|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Kalendergaver til mamma?Noen som har tips til hva jeg kan kjøpe i mamma sin adventskalender? Har ikke laget til henne før, men fikk lyst til å gjøre det i år.
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Kalendergaver til mamma?Å, det burde være enkelt-penkelt! Koselig idé. Til min mor hadde jeg nok kjøpt leppepomader, vanter, småflasker med dusjsåpe e.l., håndkrem, kanskje et smykke eller to, en pocketbok på tilbud, fine julemerkelapper - kort sagt småting som jeg selv hadde satt pris på å få. Hjemmekos - da tenker jeg enkle telysestaker, fine servietter, pene lys, småflasker med vin, kanskje noen spisebrikker (4 stk. fordelt på 4 dager), sjokolade ...
Sist redigert av Bluen : 16-11-11 kl 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Kalendergaver til mamma?
Så mange gode tips, nå kan jeg skrive ned enda flere på listen min.
![]() |
#4 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kalendergaver til mamma?Koselig ide! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kalendergaver til mamma?Bok- og filmtips kan også puttes i en slik kalender. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kalendergaver til mamma?Åh, denne ideen må jeg stjele. Jeg har verdens snilleste mamma som gjør alt for meg og barna så dette må jeg ordne. Burde jo vært gjort før..
![]() |
#9 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kalendergaver til mamma?Maskemarkører, omgangsteller, gavekort på garn, strikkeoppskrifter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Kalendergaver til mamma?For å holde prisen nede kan du være litt gøyal og pakke inn en lapp med en klem på og slikt.
![]() |
#11 |
Impulsiv innimellom
|
Hva er maskemarkører og omgangsteller, eller hvordan fungerer det i praksis? Ellers var det mange gode tips! Gleder meg til å sette i gang nå.
![]() |
#13 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kalendergaver til mamma?Denne? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Kalendergaver til mamma?Jeg har også planer om å fikse dette til min mor. Jeg har diverse lys, for hun liker å kose seg med stearinlys i mørketiden. Garn er ikke dumt, og juleblad. Hun skal også få et par dyre ting, nemlig mine fantastiske Høganess tekopper som vi begge forguder, for jeg har kjøpt nye. Ellers kanskje noe hjemmelagede julekaker.
![]() |
#15 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Kalendergaver til mamma?Sist jeg lagde til mamma, kjøpte jeg et sånt sett med julekaffeservise og pakka inn en og en del så på juleaften kunne kunne hun servere kaffe og kaker i nytt servise.
![]() |
#16 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Kalendergaver til mamma?Dette ordnet jeg for min mor (og far) i fjor, gjorde det på en ettermiddags handling, var ikke vanskelig i det hele tatt. Kjøpte liten vinflaske, julepynt, juleduk, flaxlodd, sjokolade, lommelykt, lysgreier, hmm, husker ikke mer. Jeg lagde sånn at de åpnet ca annenhver dag, og det var veldig spennende og de la frem morgendagens pakke hver kveld og sånn.
![]() |
#17 |
Impulsiv innimellom
|
Kanskje hodelykt hadde vært noe. Hun er mørkredd, kanskje det hadde hjulpet litt? Jeg er litt fram og tilbake om jeg skal involvere pappa i denne kalenderen, han har i alle år gitt sterkt uttrykk for at gaver er noe tøys, men mener han det innerst inne liksom? Han er ufør, så det er ofte han jeg ringer om jeg plutselig trenger barnepass til en av ungene. Valgets kvaler.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Clas Olsen har noen fine hodelykter til 79,-
![]() |
#20 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: Kalendergaver til mamma?Du får jo oss andre til å se dårlige ut.
![]() |
|
|