|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Søt og rar
|
![]() Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Det gjelder disputas-gave. Og den som arrangerer fellesgaven fra kollegaene har sendt ut fellesmail om innsamling på 300,- fra hver.
![]() |
#2 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Flertallsbeslutning, kanskje? Hvis det er > 6 som ønsker å betale 300 kr, så blir det 300 kr. De som i utgamngspunktet ønsker å betale 200 kr kan da enten bøye seg for fleratallet eller de kan kjøpe egen gave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Jeg tenker at det kommer an på hva som er sedvane på denne arbeidsplassen. Hvis dette med 300 kr ikke er noe som er vedtatt av alle eller sedvane, er det en ganske høy sum. Til sammenligning bruker vi å si 30 eller 50 kr hos oss. Så hvis den som kjøper gave har bestemt summen, tenker jeg at vedkommende bør innse at han kanskje siktet litt høyt i pris og la det gå. Det er i det hele tatt litt fremmed for meg med innsamling av 300 kr per hode til en slik fellesgave, vi bruker ofte å gi det vi vil og så har vi felles kort. Det trenger ikke være likt for alle heller.
![]() |
#4 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Jeg ville sendt ut ny beskjed til alle om at summen var endret til 200, hvis ikke gaven allerede er kjøpt. (Til en svimlende sum, høres det ut som, hvis 4-6 personer er en liten del.)
![]() |
#6 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?På jobben er summen 20-30 kr til sånne fellesgaver. Ingen krav om at alle skal betale lik sum eller overhodet, kortet er Jan sett fra alle. Det gjelder som oftest bryllup eller runde dager el. Syns også 300kr per person var et meget høyt beløp.
![]() |
#7 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Det Katta sa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Med så store summer synes jeg man skal høre på de tilbakemeldingene man får. Samtidig klarer jeg ikke helt å se for meg hvordan vi hadde taklet noe sånt på jobb hos meg, siden vi alltid samler inn 20 kr fra hver.
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Her er det konvolutt på rundgang ved fellesgaver. Alle legger i det de har lyst til, og alt er anonymt. Helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?
Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Jeg glemte vel å si at dette gjelder de som er invitert på selve middagen etter disputasen. Mannen min var den som disputerte sist så han visste ikke helt, og dette er en ganske sjelden begivenhet i et lite og veldig tett arbeidsmiljø, at han spurte en eldre kollega hva han syntes.
![]() |
#12 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Er gaven alt innkjøpt? - eller er det en spesifikk gave som skal kjøpes inn som gjør at de trenger 300 pr pers?
![]() |
#14 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Hvor mange er de da? Man kan liksom ikke forvente av 50 kolleger at de er med og spleiser 300 kr hver. Er det de tre nærmeste kollegene så ok liksom. Men ingen skal bli tvunget til å gi noe.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Jeg synes 300 kr var litt stivt. Men jeg ser at disputas er en anledning, og man er i tillegg invitert i middag... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Må man betale for middagen, og er det i såfall mye?
![]() |
#19 |
maler
|
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Ok, hvis dette er de som er invitert i middagen, synes jeg ikke summene er så høye, men det er fortsatt nok og vel så det. Jeg ville ha hørt på signalene og sendt ut ny beskjed om at folk betaler det de ønsker og signalisert 2-300 kr som passende sum. Så kjøpes gaven for det som kommer inn. Hos oss er gave alltid gavekort i dertil egnet butikk.
![]() |
|
|