Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor lang tid må jeg beregne på å av-ise en fryseboks?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-11, 13:02   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor lang tid må jeg beregne på å av-ise en fryseboks?

Fryseren i kjøleskapet (delen nede) trenger en seriøs av-ising og jeg har bare gruet meg til å gjøre det... hvor lang tid må jeg beregne å å av-ise en sånn sak? Det er MYE hvitt inni der for å si det sånn...

Gammel 28-09-11, 13:06   #2
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lang tid må jeg beregne på å av-ise en fryseboks?

Ti minutter til å ta ut alt som er i fryseren.
Ti minutter med hårføneren (sikkert mindre egentlig) for å få isen til å løsne.
Ti til tjue minutter på vasking, avhengig av mengde krinkelkroker og hvor nøye du er.
Ti minutter til å stable inn.

Uansett gjort på under en time

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 13:06   #3
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg brukte 4 timar når eg haldt på, og då var det så mykje is at døra ikkje gjekk skikkeleg igjen. Lot den stå open, og satte inn skåler med kokande vatn. Hadde ei langpanna nederst til å samla opp vatnet.

Sist redigert av Puslingen : 28-09-11 kl 13:09. Årsak: Ein dag, 4 timar.. Går visst for det same for meg.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 13:07   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Ti minutter til å ta ut alt som er i fryseren.
Ti minutter med hårføneren (sikkert mindre egentlig) for å få isen til å løsne.
Ti til tjue minutter på vasking, avhengig av mengde krinkelkroker og hvor nøye du er.
Ti minutter til å stable inn.

Uansett gjort på under en time

Hårføner ja...

Har jeg faktisk ikke tenkt på. Jeg så for meg at dette måtte stå og smelte hele forbanna natta og jeg måtte opp og tømme langpanna jeg skulle sette under...

Gammel 28-09-11, 13:07   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det trenger ikke å ta så mange timer hvis du gjør det riktig. Du legger inn aviser, setter inn en bolle med kokende vann og lukker igjen døren. Du må følge med og bytte aviser når de ikke lenger holder på vannet og bytte ut vannet med kokende vann hvis det blir kaldt.

Gammel 28-09-11, 13:08   #6
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Oi, så mange triks. Kult.

Gammel 28-09-11, 13:17   #7
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hårføner for de utålmodige.

Gammel 28-09-11, 13:19   #8
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hårføner ja...

Har jeg faktisk ikke tenkt på. Jeg så for meg at dette måtte stå og smelte hele forbanna natta og jeg måtte opp og tømme langpanna jeg skulle sette under...

Nesj, hårføner også sånn stekespade av plast som ikke skader kjøleskapet, så løsner man store flak som man hiver rett i badekaret/vasken

Gammel 28-09-11, 13:19   #9
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Husk at det er lurt å legge et håndkle eller aviser rett utenfor kjøleskapsdøra også, det kan fort bli litt overvann har jeg hørt.

Gammel 28-09-11, 13:20   #10
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Standard

Og om det er sånn oppsamler til kondensvann bak på kjøleskapet er det lurt å tømme den når man først holder på. Den kan bli skikkelig ekkel og lage sur lukt som man ikke forstår hvor kommer fra dersom man glemmer å gjøre den ren. Har jeg hørt

Gammel 28-09-11, 13:21   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husk å trekke ut stikk kontakten før du begynner enten du gjør det på den eller den måten. Veldig effektivt å bruke hårføneren for å få det til å løsne fra vegge sånn at du bare kan løsne det forsiktig i store flak og hive i vasken, eller i ei bøtte og hive ut.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 13:23   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil i samme slengen gjerne avbefale bruk av kniv. Det sier POFF!!!!!!!!!!!!!!!! når kniven går gjennom veggen i fryseboksen. :btdt:

Gammel 28-09-11, 13:27   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Kok opp noen kjeler med vann, sett disse inn i fryseren og lukk igjen døren. Bytt kjeler 2-3 ganger og vips - en slikkepott til å "skrape" løs og fryseren er ren.
Jeg legger dyner utover stuegulvet og legger all mat imellom 2 dyner. Av-iser fryseren på 30 minutter. Håndklær rundt fryseren er lurt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.