|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor lang tid må jeg beregne på å av-ise en fryseboks?Fryseren i kjøleskapet (delen nede) trenger en seriøs av-ising og jeg har bare gruet meg til å gjøre det... hvor lang tid må jeg beregne å å av-ise en sånn sak? Det er MYE hvitt inni der for å si det sånn...
![]() |
#2 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid må jeg beregne på å av-ise en fryseboks?Ti minutter til å ta ut alt som er i fryseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor lang tid må jeg beregne på å av-ise en fryseboks?Eg brukte 4 timar når eg haldt på, og då var det så mykje is at døra ikkje gjekk skikkeleg igjen. Lot den stå open, og satte inn skåler med kokande vatn. Hadde ei langpanna nederst til å samla opp vatnet.
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid. Sist redigert av Puslingen : 28-09-11 kl 13:09. Årsak: Ein dag, 4 timar.. Går visst for det same for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Hvor lang tid må jeg beregne på å av-ise en fryseboks?
Hårføner ja...
![]() |
#5 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hvor lang tid må jeg beregne på å av-ise en fryseboks?Det trenger ikke å ta så mange timer hvis du gjør det riktig. Du legger inn aviser, setter inn en bolle med kokende vann og lukker igjen døren. Du må følge med og bytte aviser når de ikke lenger holder på vannet og bytte ut vannet med kokende vann hvis det blir kaldt.
![]() |
#6 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Hvor lang tid må jeg beregne på å av-ise en fryseboks?Oi, så mange triks. Kult.
![]() |
#8 |
Nysgjerrig
![]() Sv: Hvor lang tid må jeg beregne på å av-ise en fryseboks?
Nesj, hårføner også sånn stekespade av plast som ikke skader kjøleskapet, så løsner man store flak som man hiver rett i badekaret/vasken |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvor lang tid må jeg beregne på å av-ise en fryseboks?Husk at det er lurt å legge et håndkle eller aviser rett utenfor kjøleskapsdøra også, det kan fort bli litt overvann har jeg hørt.
![]() |
#10 |
Nysgjerrig
![]() Sv: Hvor lang tid må jeg beregne på å av-ise en fryseboks?Og om det er sånn oppsamler til kondensvann bak på kjøleskapet er det lurt å tømme den når man først holder på. Den kan bli skikkelig ekkel og lage sur lukt som man ikke forstår hvor kommer fra dersom man glemmer å gjøre den ren. Har jeg hørt |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hvor lang tid må jeg beregne på å av-ise en fryseboks?Husk å trekke ut stikk kontakten før du begynner enten du gjør det på den eller den måten. Veldig effektivt å bruke hårføneren for å få det til å løsne fra vegge sånn at du bare kan løsne det forsiktig i store flak og hive i vasken, eller i ei bøtte og hive ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hvor lang tid må jeg beregne på å av-ise en fryseboks?Jeg vil i samme slengen gjerne avbefale bruk av kniv. Det sier POFF!!!!!!!!!!!!!!!! når kniven går gjennom veggen i fryseboksen. :btdt:
![]() |
#13 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvor lang tid må jeg beregne på å av-ise en fryseboks?Kok opp noen kjeler med vann, sett disse inn i fryseren og lukk igjen døren. Bytt kjeler 2-3 ganger og vips - en slikkepott til å "skrape" løs og fryseren er ren.
![]() |
|
|