|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Vi har sett over hvor mye penger vi bruker på dagligvarehandling iløpet av måneden.
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Vi har fått egen matkonto, med eget matkort.
![]() |
#3 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Jeg handler ganske så ukritisk
![]() |
#4 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Vi bruker mye penger på mat tror jeg, og har flere ganger snakket om magiker, men det blir liksom ikke noe av. Sikker på at vi bruker nesten 2000 i uka, noen uker lavere, andre høyere. Er 5 i familien...
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?
Magiker er sikkert veldig lurt. Da kan han bare trylle fram maten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Vi bruker altfor mye på mat. Min plan er: Tenke at ukeshandling er en god ide. Prøve å lage en middagsoversikt. Innse at jeg ikke engang vet hva jeg har lyst på til middag i dag, langt mindre neste tirsdag. Handle til bare en dag, og tenke at neste uke, da blir alt så meget bedre. Rinse and repeat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
Synes ikk 2000 kr i uka på 5 er så mye. Det er i underkant av 300 kr dagen.
![]() |
#9 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Sukk. Magiker er i følge iPad det samme som matkort...
![]() |
#11 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jeg synes ikke det er så mye. Er storfornøyd om vi klarer oss med 2500,- Men helt klart, vi kunne spart mye inn om vi hadde ønsket/måttet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Jeg synes det er godt å høre at det er flere andre som bruker såpass mye på mat. Har liksom lurt på om vi spiser så utrolig mye mer enn andre, men det gjør vi nok ikke likevel. Dårlige med ukeshandling og planlegging her. Vet jeg hva jeg skal ha dagen etterpå er jeg skikkelig fornøyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Vi har begynt å ukeshandle igjen, etter flere år med småhandling nesten hver dag, og vi har en "sjekkliste" vi handler ut fra.
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Vi har ikke regna på hva vi bruker på mat, og tør ikke heller. Det er langt mer enn 2 000 kroner i uka. Men vi er bevisste på at skikkelig mat er noe vi prioriterer.
![]() |
![]() |
#15 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Aner ikke hvor mye vi bruker på mat men duverden så mye lettere det er med en ukeplan på middager og kjøpe inn stort en gang i uka.
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Vi storhandler som regel på lørdager, men det blir en god del handling i løpet av uka likevel. Har ingen fast plan for hva vi skal ha til middag uka gjennom, men handler inn basisvarer som vi bruker mye. Når det er tilbud på Lambi dopapir, kyllingfilet, frossen torskefilet og laksefilet, lammesteik, karbonadedeig osv. så kjøper jeg inn masse så vi har i fryseboksen en stund framover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Vi ukeshandler, og følger vel ikke noen standardplan, men vi har noen prinsipper vi prøver å følge.
![]() |
![]() |
#18 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Jeg handler på samme butikk hver gang. Har ikke handleliste, men før jeg går i butikken lager jeg middagsliste for neste uka. Så går jeg en fast runde gjennom butikken. Starter i frukt og grøntavdelingen og handler masse... Så er det pålegg, brød, melkeprodukter, bakevarer, hygieneartikler og til slutt søtsaker. 80% av det vi handler er likt fra uke til uke. Det går i leverpostei, prim, kaviar, gulost, kalkunskinke, melk, yoghurt, biola, brød, osv. Resten er ulikt - laks, kylling, fiskekaker den ene uka, reker, torsk, kylling andre uka. Karbonadedeig, biff, koteletter og en del annet kjøper jeg inn når det er på tilbud og fryser.
![]() |
#19 |
Er frisk!
|
Ellers kan jeg forresten bare signere prinsippene i denne. Spesielt det med å planlegge middager hvor man får brukt opp hele blomkålen i løpet av uka f.eks.
![]() |
#20 |
I mål
|
Jeg klarer ikke skjønne hvordan dere får til dette? Jeg handlet for denne uka igår, for 1000 kroner. Da var det frukt, grønt, melk, yoghurt, pålegg etc, noe såpe etc, i tillegg til en del grønnsaker og til 3 middager. Det var billige middager, type laks og fiskekaker. Jeg handler på Rema. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|