|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
![]() Vinter for første gangHei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Vinter for første gang...Mine unger har bare ull - ullundertøy og ulldress - ja og så parkdress som er vanntett. Årsaken for min del er at fleece i kombo med ull blir innmari varmt på en klam måte, i og med at fleecen ikke puster på samme måte. (fleece er høstpåkledning for gutta her)
![]() |
#3 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinter for første gang...Kjøp 3-4 sett med ullundertøy, noen par ullsokker (ullmix er best der). Har prøvd "alle" merker og P.OP sitt er veldig slitesterkt. Eller Janus sitt, Ridder Slitesterk er bedre enn det andre derfra.
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Vinter for første gang...Bare presiserer at "ullundertøy" normalt er body for bleieunger/topp for de andre og longs. De fleste som ikke har bleieunger bruker nok vanlig bomullstruse under longsen, ikke ulltruse.
![]() |
#5 |
audio, video, disco
![]() Sv: Vinter for første gang...Jenta mi på 4 bruker ulltruse under longsen, vi har allerede begynt. Barnehagen sier at det er genialt, de andre ungene blir kalde i stumpen.
![]() |
#6 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vinter for første gang...Sokker i ull (apotek1 har 6pak til 100kr denne mnd) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Vinter for første gang...Ang. sko. Jeg har kjøpt dockboots i år, det skal visstnok være bra fra +5 til -15 grader og de er vanntette, håper å slippe unna med disse støvlene i stedet for å kjøpe både cherrox og goretex. Veldig spent! Kjøpt til 249,- på Coop Obs!.
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Vinter for første gangVi kjørte også ull-ull-ull til så små, og droppet stort sett alt av bomull også som mellomlag. Nøstebarn-ullribb-bukser er fremdeles de beste vi har hatt, men de er dyre og får lett hull, synes jeg. Så value for money er jeg egentlig mest fornøyd med krinkelull i bukse, kjole og innejakke. Det er rimeligere og lettere å få tak i.
![]() |
#9 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Vinter for første gangVi bor i Oslo, og datteren har nesten bare brukt "cherrox"-varianter om vinteren, fra hun begynte i bhg da hun var 3 år. Det er mye slapsevær her, og vi har best erfaring med det. De goretex-vinterstøvlettene vi har kjøpt har bare blitt brukt 4-5 ganger i løpet av vinteren så jeg gidder rett og slett ikke bruke mye penger på det før vi ser om det trengs.
![]() |
#10 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Vinter for første gangJeg elsker forresten Joha trøyer! Har de under bomullsgensere fra høsten av og så etterhvert byttes de ut med langermede ulltrøyer. Tror Name it også har hatt trøyer i år.
![]() |
#11 |
trøtt
|
![]() Sv: Vinter for første gangSikkert vanligst med bomullstruser, men varmest med ulltruse! Det har blitt bra utvalg etter hvert i barneutstyrsbutikkene (janus, joha, nøstebarn m.fl.). Vi bruker ulltruse til turdager i barnehagen, der barna er ute hele dagen vinterstid. Ellers bomull.
![]() |
#12 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Vinter for første gang...
Hvor kjøper du ulltruser? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Vinter for første gang
lese hele tråden før man stiller spørsmål, ja..... Tror jeg skal kjøpe noen slike til 4-åringen min i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
![]() Sv: Vinter for første gangOjojoj...her suser det inn med gode råd som jeg setter veldig stor pris på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vinter for første gangJanus har ulltruser/boxere. Så er lett å få tak i på obs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vinter for første gangObs har veldig mye bra ullundertøy til en rimelig penge, likeså Spar Kjøp. Spar Kjøp har også nettbutikk. Liker godt regnbueull'en til Janus, krinkelull og prins/prinsesseull. Vi bruker bare ull vinterstid og dermed trenger de lite vanlig tøy i bomull er min erfaring. Kjøp tynne ullbukser og jakker evt hel dress til å ha under dressen.
![]() |
#17 |
audio, video, disco
![]() Sv: Vinter for første gang...
Troll sine er best, ellers har vi Joha.
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Vinter for første gangHvis de syns det klør med ull rett på kroppen har devold og helly Hansen alternativer med superundertøy på innsiden, og ull på utsiden. Dette er bedre enn variantene med bomull på innsiden, de blir kalde.
![]() |
#19 |
Trøtt
|
![]() Sv: Vinter for første gangSiden du kommer til å trenge absolutt alt på en gang er et tips å dra til Coop Obs. De har gode produkter til gode priser. Ikke de aller beste produktene, men godt nok for de fleste. Vi har hatt både dress, alt av ulltøy, vintersko og støvler derfra, og det er etter min mening best value for money totalt sett. Friends vintersko og dresser er helt ok. For sånne små er forresten Reima-dressene utrolig bra også. Vi har hatt Reima som hoveddress og Friends som backup-dress i flere år.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vinter for første gangEt annet alternativ er å tråle www.finn.no, kjøpe brukt, særlig til yngste. De sliter ikke ut en reima dress i den alderen. Det ligger mange pent brukte dresser der.
![]() |
|
|