Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterjakker til store gutter?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-11, 08:41   #1
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Vinterjakker til store gutter?

Hvilken vinterjakke anbefales til gutt 9 år? hva pleier du å kjøpe?

Han har alltid hatt en reflex-jakke, reflex-vinterbukse og reflex-dress som vi har vært godt fornøyd med. Men størrelsen går bare opp til 128 og han trenger 134.

Vi bor i Stavanger så det plerier ikke være så veldig kaldt her, men vått. Så er det snø er som regel alltid snøen våt.

Tips og eventuelt bilder ønskes! :-)

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 09:17   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterjakker til store gutter?

Spørs jo litt hvor varm type han er.
Min 9,5 åring er en levende varmovn og bruker mest foret skalljakke på vinteren. Har akkurat kjøpt en fra Skogstad på XXL. Når jeg kom hjem så søkte jeg opp jakken og det stod at den kunne brukes som skalljakke på vinteren.
Om det er veldig kaldt har han brukt jakken som han står slalom i.
Er ikke noe kjent med softshelljakker men i år har jeg også kjøpt en softshelljakke på H&M til han. Får se hvordan den er.

Gammel 26-08-11, 10:11   #3
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt denne fra Skogstad til min 8 åring.

Gammel 26-08-11, 10:18   #4
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Min (snart) niåring har vinterjakker fra Po.P, Didrikson og Skogstad.
Dette er merker vi har hatt tidligere også og er veldig fornøyd med.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 11:21   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor stor er niåringen da? POP er bra, men går bare til 146. Ticket er veldig ok. HM funker. Stormberg ser jeg mange bruker, skogstad også. De ser ikke ut til å lide noen nød de heller.

Gammel 26-08-11, 14:41   #6
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Helly Hansen har veldig fine parkaser om det kan være noe.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 14:51   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutten min på 9 har to jakker fra i fjor som jeg tror passer i år også. De er i str 10 år (140). En Ticket jakke som er vindtett og vanntett, disse har han hatt flere av og de er veldig gode og slitesterke. Og så har han en Skogstad dunjakke for de kaldeste dagene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 15:06   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg antar at jenteerfaringer kan brukes også.

Niåringen min har skalljakke fra Stormberg, som hun brukes sammen med tynn fleece, tykk fleece eller tykk ull, avhengig av temperaturen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 08:51   #9
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Siden det ikke er så kaldt, men vått vill jeg kjøpt en allvrsjakke fra Bergans. De har god passform og fasong synes jeg til store unger.

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 09:08   #10
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Bergans skall jakkene er fine og godt egnet til Stavanger vær Så kan det være lurt å ha en dunjakke utenom til kalde dager.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 16:30   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

PoP går opp til 146. Poden som er 150 kan fint bruke den, men det er siste sesongen nå.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.