Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken jakke til ettåringen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-11, 23:27   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Hvilken jakke til ettåringen?

Minstemann skal begynne i barnehagen til uka og trenger det meste av klær til utebruk egentlig.
Dress uten for har jeg funnet, regntøy også,men han trenger en ytterjakke.
Hva slags jakke bør jeg kjøpe til en aktiv kar på 13 mnd. ?
Tenker ikke bare på barnehagen, der vil han vel mest bruke dress utover høsten, men også på handleturer, trilletur osv.
Han går ikke ennå, så det må være en jakke som ikke er for klumpete, men samtidig varm nå for høsten. Tips ?

Gammel 10-08-11, 23:28   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken jakke til 1 åringen ?

Hva med en jakke fra Pop? De er kjempefine og praktiske.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 01:28   #3
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Fra P.OP, vindtett og vannavvisende. Har alltid en sånn og den er suveren.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 07:55   #4
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Windstopperen til POP er kjempegod. Du finner tilsvarende på Lindex, cubus og kapphal. De skal være like gode, men til en brøkdel av prisen.

Av skalljakker er jeg veldig fornøyd med POP, men synes de har blitt dyre. 900,- for en jakke til en 1-2 åring synes jeg er drøyt. Vi har testet ut skalljakkene fra Kapphal. De er faktisk gode. Vind og vanntett, fin passform og slitesterk. Beste av alt, koster kun 349/399. En annen god jakke er skalljakken til helly tech. Lett og fin den også.

Gammel 11-08-11, 08:35   #5
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken jakke til ettåringen?

En softshelljakke av noe slag? Fåes i alle prisklasser og de fleste steder.

Minsten her har en Miniature vindjakke med litt vannsøyle(3000) og litt for, superfornøyd, ca 700,-

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 08:38   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en vindtett fleece fra PoP og en vannavvisende (skallaktig) jakke fra MinyMo.

Hvis jeg bare skulle hatt en ytterjakke ville jeg kjøpt skalljakke fra PoP, HH el.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 08:40   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

XXL har ganske mye i forskjellige prisklasser.
Stormberg: http://www.xxl.no/barnas-xxl/barnekl...-jakke-1070895

minibolle mai 2012
Gammel 11-08-11, 08:43   #8
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vi har en vindtett fleece fra PoP og en vannavvisende (skallaktig) jakke fra MinyMo.

Hvis jeg bare skulle hatt en ytterjakke ville jeg kjøpt skalljakke fra PoP, HH el.

Den bruker vi i litt kaldere vær og som regnjakke.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 08:45   #9
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Pop er langt forbi min prisklasse. Får ta en titt på Lindex i dag, om de har noe tilsvarende.

Gammel 11-08-11, 08:47   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Pop er langt forbi min prisklasse. Får ta en titt på Lindex i dag, om de har noe tilsvarende.

Ja, det er dyrt, vi kjøpte fleecejakka på halv pris og jeg kjøper aldri yttertøy der på full pris, kun på salg. Jeg skal en tur innom PoP rett ved jobb her i lunsjen, så jeg kan kikke om de har salg?

Lindex har mye fint til gutter.

Og forresten hadde jeg tenkt til å kikke gjennom jakkene etter storebror. Jeg har visst plutselig litt dobbelt opp. Vet han hadde rød PoP-jakke en periode hvertfall.

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 11-08-11 kl 08:52.
Gammel 11-08-11, 08:54   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle også til å anbefale windstopperen til pop. Men de har jo lignende plagg på HM og andre kjedebutikker, samt at skogstad har fine.

Gammel 11-08-11, 09:16   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lindex har windstopper og jakke som ser innmari lik ut som Pop - Jeg tenker dog at de er for stive i kragen til at en tass på 13 mnd vil kunne trives med den.
Lillebror har en jakke fra troll (vann/vindtett, men ikke tykk altså) - den er utrolig deilig og myk - Det ser ut som den ikke finnes i mindre enn str 92, men den er på tilbud på familiebutikken nå (360 kroner)

Det kan forresten være at jeg har en jakke hjemme - litt usikker på om jeg har så smått som 86, men jeg kan sjekke om du vil. (ikke et kjent merke eller noe sånn, men om du er interessert i brukt, så kan det kanskje være ok?)

Gammel 11-08-11, 09:17   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Vi har den Troll til storebror, men jeg vil si de er romslige i størrelsen, så tror kanskje 92 blir litt i største laget.

minibolle mai 2012
Gammel 11-08-11, 09:30   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten har ei jakke, jeg kjøpte den for 30 kroner på "halv pris av halv pris" på cubus en gang når han var baby, under tanken "str 80 passer sikkert en eller annen gang" Det er det absolutt mest brukte plagget han noen gang har eid. (og den passer nesten enda. Han har brukt en i to år)

Den er ikke vindtett, den er ikke vanntett, men den er passe varm. og litt halvtykk, så den stenger da ute noe vind og vann. En sånn liten knall har dress om han leker ute og trenger vind/vanntett og sitter ellers i vogn eller bil, er min erfaring. Så jeg hadde ikke brukt mange hundre kroner på ei jakke til en ettåring altså. Det er meget mulig søstra får overta denne 30-kronersjakka, selv om den er blå.

Gammel 11-08-11, 09:48   #15
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Fra P.OP, vindtett og vannavvisende. Har alltid en sånn og den er suveren.

Denne er suveren. Vi har den til alle ungene.

Jeg kjøper de stort sett på salg, og de er nå på halv pris her hos oss i hvert fall.

Gammel 11-08-11, 10:38   #16
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Minstemor på 16 mnd. har fått Skogstadjakke. I tillegg har jeg kjøpt en fra PoP i større størrelse brukt.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:12   #17
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Er det noen som vet om POP vinstopper er på halv pris på Sandvika storsenter?? Vi må inn til Oslo til helgen og det er vel en slik butikk der...
POP er ganske gode i størrelse, vi bruker fremdeles str 80 i jakke, men han er ikke veldig stor, dog må ha 92 i bukser. Troll er ganske stort i jakker, kjøpte regntøy str 92 til han, men det er altfor stort. Dressene dog synes jeg er litt korte...Men det er nok noe med mine gutter og hele dresser når de passerer to år...passer liksom ikke noen størrelser.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:15   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Finnes ikke pop-butikk lenger her i byen uansett, så da hjelper det lite med evt. salg.

Bauche: Om du har noe i 86 er jeg absolutt interessert om den ikke er for dyr. Studentøkonomi for tiden

Gammel 11-08-11, 12:27   #19
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Skogstad her og.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:29   #20
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Ok, jeg rakk ikke PoP i lunsjen i dag, men skal titte hjemme i hva jeg har der. Har bl.a. en kjempefin PoP-fleecejakke med dyr på (den er blå). Tror det er str. 86.

minibolle mai 2012
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.