Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Flytte først og så selge - visning med helt tomt hus?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-11, 12:14   #1
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Flytte først og så selge - visning med helt tomt hus?

Ja, er det noe lurt? Jeg ser for meg at spikerhull i tapeten og slikt blir veldig synlig når det er helt tomt for møbler. Jeg vet megler vil si at vi skal leie inn møbler og style kåken, men det blir vel fort dyrt? Det er snakk om en treroms leilighet. Vi flytter i midten av juli, og takstmann/fotofolk kan ikke komme før i august.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 12:30   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flytte først og så selge- visning med helt tomt hus?

Jeg tror jeg ville forsøkt å få fatt i annen takstmann/ fotofolk.

Tom leilighet kan bli veldig tom, spesielt kanskje i annonsen.

Gammel 30-06-11, 12:41   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte først og solgte etterpå. Og fikk meget streng beskjed av megler om å ikke fjerne møblene. Vi tok bort noe, men hovedmøblene måtte stå igjen.

Vi bodde et par måneder uten sofa og sov på feltsenger. Det var ikke så koselig, men vi fikk solgt til prisantydning (og dette var vinteren 2008 da det egentlig var full stopp i boligmarkedet).

Gammel 30-06-11, 13:03   #4
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Vi flytter før vi har solgt nå, og kommer til å la "basismøbler" stå igjen i leiligheten til visninger over sommeren. Megleren sa bare "nei, nei, nei!" da vi luftet om det var greit å la noen rom være bortimot tomme.

(Fikk lov å ta med oss sengene, men spisebord, sofa etc. blir igjen)

Gammel 30-06-11, 13:07   #5
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det er vanskelig å få inntrykk av rommenes størrelse uten møbler. Det kan slå begge veier; noen ganger har de sett kjempestore ut, men stort sett har jeg blitt i tvil om hvor mye plass det blir igjen når jeg setter inn møbler - og det er ikke noe godt utgangspunkt for salg.

Gammel 30-06-11, 13:09   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nettopp kjøpt leilighet som var dødsbo og helt rensket for møbler. Prospektet så ikke bra ut i det hele tatt, det var umulig å bedømme rommenes størrelse, og jeg fikk den veldig mye billigere enn andre, tilsvarende leiligheter som ble solgt med møblerte prospekt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 13:09   #7
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville skiftet megler. Vi tjente nok en halv mill på å vurdere flere meglere, så det anbefales.
Jeg ville ikke solgt det tomt, det lyser "må selge fort" og kjøper kan bruke det aktivt for å få ned prisen.
Da vi var på jakt etter hus var dette noe jeg virkelig la merke til. Tomme hus MÅ selges fort, fulle hus har muligens ikke så hastverk.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 13:16   #8
elle
Aktiv

elle sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
elle er litt kul
Standard

Jeg ville aldri! hatt visning/salg uten møbler.
Solgte selv ett dødsbo for snart ett år siden, fjernet mye møbler osv. men det esentsielle igjen. Potensielle kjøpere skal jo se for seg at de vil bo i der osv.

elle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 13:21   #9
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Eks svigerinne selger huset uten møbler nå for de flyttet for en måned siden. De har brukt tiden til å freshe opp det siste, men det er altså tomt. Bildene så forsåvidt fine ut de, men jeg kjenner jo huset og vet hvordan det har sett ut da. Det gjør jo ikke potensielle kjøpere

Gammel 30-06-11, 13:25   #10
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

En annen ting er at om huset er tomt så ser det ut som om selger er litt desperat og godtar lave bud for å få solgt.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 13:48   #11
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Eh? Takstmann/fotofolk må bare komme før august hvis kunden trenger det. Ellers må megler ordne andre takstmenn/fotofolk, hvis ikke skifter du megler.

Gammel 30-06-11, 13:57   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Flytte først og så selge- visning med helt tomt hus?

Prospekt uten møbler lyser desperat etter å få solgt. Og kanskje vanskelig å selge, og man blir litt skeptisk. Og så blir det lettere å se alle små skavanker så jeg tenker det er en dårlig ide med mindre det er flunkende nytt. Det må da finnes andre meglere der ute?

Vi har to nabohus som just er solgt og som viser med all mulig tydelighet hva bilder og interiør betyr. Ganske like rekkehus. Det ene lyst, passe møblert med lekre bilder. Det andre overmøblert med tunge møbler. Ganske lik prisantydning, det ene gikk 300000 under, det andre 500000 over. Det hjelper å trekke folk.

Gammel 30-06-11, 13:58   #13
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flytte først og så selge - visning med helt tomt hus?

Vi solgte tom leilighet, men betalte 10 000 for å få eit firma til å møblere og style. Er overbevist om at det var veldig, veldig smart. Eitpar rom var tomme, men stove, kjøkken og hovedsoverom var møblert, og hadde litt enkel stæsjing med puter, kunst på vegger (innramma kunstplakatar), pynt og tepper. Litt planter var der også.

Som sagt - heilt overbevist om at vi fekk igjen for dei 10 000. Leiligheten såg veldig fin ut på prospekt.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 13:59   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Presse megler til å finne andre foto/takstfolk (takstmenn skal da være nøytrale folk, så det er da bare å finne en...) eller bytte megler? Det er lenge til august, vil dere selge nå, så får de hoste opp en fotograf i juli. Ikke august. (Jeg krever ikke juni, siden det tross alt er få timer igjen til juli)

Gammel 30-06-11, 14:38   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg må bare få sagt at det er noe med ubebodde boliger altså; det er en annen stemning der, enten man liker det eller ikke - og jeg synes det er langt bedre å komme på visning i et hjem. Altså, ikke for mange personlige ting, men det er så mye hyggeligere å føle at det er liv og god stemning i veggene, enn at det nesten blir et "spøkelseshus". I tillegg, som nevnt, lyser det litt mer desperasjon for selger sitt vedkommende og det blir rett og slett ikke så attraktivt.

Gammel 30-06-11, 16:52   #16
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En kollega av meg solgte leilighet i Oslo for ikke så lenge siden. Tror hun betalte titusen for styling og møbler og slikt, for hun hadde selv flyttet til andre enden av landet. Alternativet hennes var å kjøpe noe på Ikea og så selge etterpå, "plage" venner til å ordne og fikse siden hun selv ikke var i nærheten. Da var ti tusen verdt det, og prisen ble bra.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 19:44   #17
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for svar- det var i grunn som jeg fryktet. Da blir det enten styling eller å ta flyttinga i to omganger, det er sikkert noen ting vi kan unnvære i en måneds tid.

Gammel 30-06-11, 19:59   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer med huskjøp - jeg synes dette definitivt er noe man bør legge ut link på jeg da men

Sier som de andre - møbler er best.

Gammel 30-06-11, 20:00   #19
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Standard

Det ligger link på facebook og har gjort det lenge.

Gammel 30-06-11, 20:01   #20
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke på fb.

Spennende med nytt hus!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.