|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() Hvordan har dere feiret St. Hans?Vi feirer hvert år, men vi feirer mest Mini's dag, dvs. ikke stort bål i hagen. Vi satt og snakket litt om det idag, jeg husker fra barndommen, da var det storstilt feiring på Ekeberg. Hvordan er det med tradisjonene? Opprettholdes disse rundt om i landet eller er det kun kyst-norge som feirer? *hvilket er mitt inntrykk*
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Vi har aldri gjort noe denne dagen med gutta. Jeg har veldig gode minner fra hytta i Bamble sammen farmor og farfar. For meg er St.Hans sjøen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Tradisjon med grilling og bålbrenning på gården til noen kjente i nærheten. Det pleier å være et par hundre innom, men det var færre i år. Det var litt surt og kaldt, og det falt noen regndråper under grillingen, men alltid koselig å treffe venner og kjente.
![]() |
![]() |
#5 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Da jeg var jentunge så feiret vi St.hans. Beste minne er fra mormor, øspøs og med spikerhulla glassflaske med brus (korken altså) og bål selvfølgelig.
![]() |
![]() |
#6 |
snur
|
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Vi har de siste årene feiret på naustet til tinkadott familien. Veldig koselig med grilling, bål, unger som ror i båt og fisker. I år var vi bare 4 familier (17 stk) pga. litt dårlig vær, i fjor var det ganske mange flere.
![]() |
#7 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Tradisjonen tro gikk vi Midtsommarløpet på ei mil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Jeg elsket st.Hans hjemme da jeg var barn. Da dro alle store og små ned til elven og hadde et gedigent bål. Vi grillet pølser og lekte leker, og om det var fint vær badet vi også. (Det var nok aldri mer enn 14 grader i vannet, men vi ungene syntes det var deilig) Sist redigert av gnuri : 23-06-11 kl 23:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Vi har i dag kost oss med god mat og et lite bål, med min familie.
![]() |
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Grilling og bål i fjæren. Og så burde jeg luftet sopelimen på Lyderhorn, men jeg gadd ikke.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Grillfest på feltet hvor vi bor med innleide sangere som som barnesanger først og stort bål. Gode minner fra St.Hans på Sørlandet, var alltid i båt og grillet og så bål. St.Hans er uansett spesiell for meg siden det er min bursdag.
![]() |
#12 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Jeg kan huske et par feiringer fra jeg var lita, men ikke noe sterkt tradisjonsbundet. Jeg har vel ikke feiret st.hans på 15-20 år nå tenker jeg, så ungene mine har ikke sett et st.hans-bål før i dag. Men i dag har vi vært på en feiring ganske nær her vi bor, på en badestrand. Det var grilling, bading, utlodning, konkurranser og til slutt bålbrenning. Utrolig koselig, og jeg tipper vi gjør det til en tradisjon.
![]() |
#13 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Her har vi hatt fullt hus, helt på sparket og veldig koselig ! Svoger med eks-kona og ungene kom til grilling. Jeg heiv sammen en potetsalat og en foccacia i siste sekund og vips var det nok mat til alle 10. Guttene har spillt fotball i flere timer, jentene har lekt på rommet og ute med et eller annet og vi voksne har sludret i fred og ro. Minstegullet spiste en hel kotelett og en masse potetsalat før han slokna som en stein 20.30
![]() |
#14 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Vi har feiret med bål, rømmegrøt med spekemat, grilling av svidde pølser, lotteri og ellers god stemning på bygdas forsamingshus. Både små og store har kost seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Vi har feiret sammen med Huldrefamilien + brorfamilien og mange andre på kommunens tusenårssted ved sjøen. De siste årene har det vært stor lokal feiring der, arrangert av internasjonal forening m. fl. I år var det grilling, leker, natursti, bading og st.Hansbål. Artig å se hvor populært arrangementet er blitt bare i løpet av oen få år. Jeg tror vi må ha vært noe hundre der, selv om det regnet og tordnet fram til like før grillene skulle tennes. -Heldigvis fikk vi kjempevær hele kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Vi har vært hos foreldrene mine siden de bor ved sjøen. Grilling, bål og bading (ungene, ikke jeg). Veldig koselig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
-
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Vi syklet en tur for å se på det lokake bålet. Husflidslaget arrangerer feiring med underholdning, muligheter for mat og dans utover kvelden. Virket som det var mange folk der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Vi har vært hos foreldrene mine og spist rømmegrøt, der var også broren min og hans familie. Vi feiret i tillegg pappas bursdag på forskudd siden vi er bortreist den dagen.
![]() |
#19 |
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Da jeg var liten hadde vi ferie på St.Hans og pleide å være på stranda ved hytta og se på bålet der. Og kanskje bade i mørket. Nå er kvelden brukt til å forberede siste skoledag istedenfor.
![]() |
#20 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har dere feiret St. Hans?Hadde tenkt å dra til familie og venner i Son, men snuppa ble bedt i bursdag som hele klassen skulle være med på så da ble det bursdag på henne og nedpakking av leilighet på meg. Ikke akkurat festligste St.hansaften jeg har hatt, men fikk gjort mye da!
![]() |
|
|