Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Utelamper

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-11, 20:33   #1
konsulenten
Passiv

Standard

Utelamper

Noen som vil snakke utelamper? Jeg har vært på utkikk et par uker nå, synes det er vanskelig. Skal ha tre vegglamper. En ved siden av inngangsdøra, en på uteboden og en på baksiden av huset. Ikke lett å finne noe man liker, som også passer med stilen på huset. Jeg bor i et funkisinspirert hus men det er ikke nyfunkis og jeg synes ikke det passer med veldig minimalistiske ting (type spotter). Jeg liker litt klassiske ting, men ikke nostalgisk. Også vil jeg helst ha rustfritt stål eller evt. lakkert (svart). Det er mye galvanisert stål ute og går og det får litt mer "patina" enn jeg liker.

PH3 hadde jo vært fantastisk, men det blir for kostbart for meg. Hadde vel ikke turt å henge dem opp ute heller, tenk om noen rappet dem

Flere som ser etter utelamper eller har linker eller tips? Jeg fant Lystbutikken som har ganske mange utelamper. Men de har liksom ikke noe jeg syntes var helt perfekt...

Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 20:38   #2
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utelamper

Eg sniker inn i denne tråden, og kopierer det du enn måtte bestemme deg for.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 20:42   #3
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje finner du noe her: http://www.asak.no/toppmeny/produkter?show=1750

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 20:44   #4
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg sniker inn i denne tråden, og kopierer det du enn måtte bestemme deg for.

Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 20:44   #5
konsulenten
Passiv

Standard

Takk for link, Jålebeinet. Skal sjekke!

Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 21:13   #6
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er litt, men trur ikkje det er slik du ønsker. Deler likevel...
http://www.expo-nova.no/inspirasjon-1/category196.html

eller nærmare bestemt her:
http://www.expo-nova.no/inspirasjon-1/category196.html

Gammel 25-06-11, 21:16   #7
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

?
http://www.lysbutikken.no/default.asp?ItemID=3134

Gammel 25-06-11, 21:18   #8
konsulenten
Passiv

Standard

Takk, Syrin! Det er fine lamper men litt for moderne for mitt hus, føler jeg. Men etterhvert skal jeg også ha litt belysning ute i hagen, der vil jeg se lys og ikke lamper så da blir mer moderne løsninger aktuelt. Så jeg sparer linken

Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 21:21   #9
konsulenten
Passiv

Standard

Der ja, flere linker! Jeg tror rett og slett du har funnet fine lamper til ditt eget hus her, har du ikke? Du trenger jo ikke meg! Jeg tror ditt hus vil kle mer minimalistiske løsninger enn mitt.

Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 21:23   #10
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Ja, trur også det, sjølv om eg aldri kjem til å kjøre stram mini-stil nei. Men ja, eg har antagelig meir å velge i. Du er liksom i eit smalare mellomskikt

Gammel 25-06-11, 21:27   #11
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Tja... den såg kanskje litt grov, rar og skeiv ut, i alle fall festet mot vegg, men elles ok:
http://www.lampehuset.no/utelamper/v...mpe-vegg-71034

Gammel 25-06-11, 21:28   #12
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Her er det flere fine:

http://www.elvvs.dk/articlelist.4150

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 21:28   #13
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

?

Gammel 25-06-11, 21:29   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror kanskje vi ser litt etter det samme. Vi har et folkefunkishus fra rundt 1950, og både de "lanterne"-greiene som er her nå, og sånne firkantede, børstet stål-og-matt-glass"-greiene blir feil.

Følger med.

Gammel 25-06-11, 21:30   #15
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Disse er også klassiske og passer bra til funkis:

Herfra: http://www.elvvs.dk/articlelist.2936

Gammel 25-06-11, 21:32   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et par gode nettsider:

http://shop.ges-bo.de/

http://www.ambientedirect.com/en/cat.../outdoor-lamps

Gammel 25-06-11, 21:32   #17
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Tja... den såg kanskje litt grov, rar og skeiv ut

Er det sånn du pleier å selge inn idéene dine? Men jo... Ja... Det ser ut som galvanisert stål, da. Sånn som ligner på sink. Klarer ikke helt å like det, av en eller annen grunn.

Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 21:35   #18
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Standard

Disse blir fine ved påsketider:

http://shop.ges-bo.de/uovo-outdoor-p...9.html?invis=3

Gammel 25-06-11, 21:38   #19
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

http://www.ambientedirect.com/en/cat.../outdoor-lamps

Å ja, gode gamle ambiente! Der har jeg handlet før, at jeg ikke tenkte på det. Må sjekke!

Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 21:39   #20
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Herfra: http://www.elvvs.dk/articlelist.2936

Her var det noen jeg synes var ok, takk for link. Bare synd jeg har hengt meg opp i det der med galvanisert stål

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.