Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnebursdag - søsken er bedt - hvor mye gir man?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-11, 12:24   #1
Left
Passiv

Standard

Barnebursdag - søsken er bedt - hvor mye gir man?

Ja det lurer jeg på.

Gutta mine er bedt i bursdag til en nabogutt, som forsåvidt bare yngstemann leker med, men de syntes antakelig at de måtte be begge.

Rundt her er det vanlig å gi 100,- hvis man gir penger, men når de kommer to, så blir det kanskje litt lite det, sånn at den bør dobles eller?

Har hørt bare løse rykter om den bursdagen, og fikk ikke vite om den (muntlig innbydelse fra moren) før etter at butikkene var stengt i går, så det må bli penger.
Hvor mye gir vi?

Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 12:26   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barenbursdag - søsken er bedt -hvor mye gir man?

Jeg gav 200 til nabojenta når begge mine var i bursdag der.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 12:26   #3
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Hvis det er vanlig å gi 100,-, ville jeg gitt 200,-i dette tilfellet.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 12:27   #4
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva med 150,- da? Da vi var små rådet søskenrabatt og det gjelder ennå her. Vet ikke hvor gammel barnet er, men 200,- synes jeg er mye.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 12:32   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnebursdag - søsken er bedt - hvor mye gir man?

Hvis to av mine er bedt i samme bursdag så dobler vi gavebeløpet.

Gammel 19-06-11, 13:15   #6
Left
Passiv

Standard

Da har jeg tatt ut 200,- og fått kjøpt kort. Greit å ha et sykehus i nærheten, som har godt utvalg

Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:17   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Doble når det er to gjester, ja.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:26   #8
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg doblet da mine var bedt i en bursdag sammen. Brukte 200 kr.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:30   #9
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok gnien og hadde gått for søskenrabatt - 150 kroner. Jeg gir jo ikke mer i bursdagsgave til andre mennesker vi kjenner om vi kommer hele familien eller om jeg kommer alene, så jeg ser ikke helt hvorfor barnebursdager skal komme i en særstilling egentlig.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 14:27   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde også gitt dobbelt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 14:34   #11
Ciela
Erfaren

Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Jeg gir to presanger om det er to som feirer sammen . Om begge var invitert i samme bursdag ville jeg gitt fra begge .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 14:41   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir ikke mer selv om det er to. Det er som til jul. Vi gir en gave fra alle ungene, og det hadde vært det samme om det var et barn eller tre. 100-150 er mer enn nok i en barnebursdag, selv om jeg pleier å kjøpe en gave, slik at prisen ikke blir så tydelig. Ikke at jeg er kjip, jeg gir ordentlige gaver, men det trenger ikke å koste all verden.

Gammel 19-06-11, 16:56   #13
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg gir dobbelt så lenge begge ungene er invitert.

Gammel 19-06-11, 16:58   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gitt mer enn om det kom bare en, men jeg er ikke så rigid på beløpet. Jeg gir sjelden gaver jeg har betalt mer enn 70 kr for (salgsjunkie med gavelager), men hvis to av ungene skulle i samme bursdag, hadde jeg nok siktet på et legosett til mellom 150 og 200 kr eller noe sånt.

Gammel 19-06-11, 17:30   #15
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har gavelager, og hver av ungene tar med sin presang. Men totalprisen er ikke så veldig høy, ihvertfall ikke 200 kr (også salgsjunkie).

Gammel 19-06-11, 17:43   #16
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Det er kanskje litt annerledes for oss, vi har to barn på samme avdeling i bhg, og vi ba alle ungene til en felles bursdag. Da fikk begge mine gave av alle gjestene. Så når mine blir bedt i bursdag til en som ga gave til begge mine, ja så føler jeg det er riktig at han får gave av begge mine, og da en med en større sum enn om bare en av barna mine var bedt.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 19:26   #17
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Det er kanskje litt annerledes for oss, vi har to barn på samme avdeling i bhg, og vi ba alle ungene til en felles bursdag. Da fikk begge mine gave av alle gjestene. Så når mine blir bedt i bursdag til en som ga gave til begge mine, ja så føler jeg det er riktig at han får gave av begge mine, og da en med en større sum enn om bare en av barna mine var bedt.

Jeg er også vant til dette. Jenta mi har ikke mindre enn 3 tvillingpar på avdelingen sin. Alle praktiserer selvsagt gave til begge to når de har bursdag, og alle tvillingparene gir to gaver når de er i bursdag.

Gammel 19-06-11, 19:31   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare sendt med en presang når ungene mine har blitt invitert i samme bursdag. Så det er feil altså?

Gammel 19-06-11, 19:32   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har bare sendt med en presang når ungene mine har blitt invitert i samme bursdag. Så det er feil altså?

Jeg har også gjort det, men da en litt åpenbart større presang enn ellers.

Gammel 19-06-11, 19:34   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Én presang fra et søskenpar må jammen være greit. Det har Frøkna fått av søsken som har vært her også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.