|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Gaaahhh, pronomen! $%%&/ Toffskij m.fl. - hjelp, plis?Jeg programmerer talemaskin (ja, jeg vet, igjen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Gaaahhh Pronomen! $%%&/ Toffski mfl - hjelp plis??!Hovedkategoriene (og ja, dette blir for de ytterst få og spesielt interesserte. Kanskje bare for meg selv |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Gaaahhh Pronomen! $%%&/ Toffski mfl - hjelp plis??!Gøy!
Denne, disse, i hvert fall. Slike, samme kunne jo evt. hørt med til typiske egenskapsadjektiver (farger, f.eks.)?
Det ville jeg gjort.
Hvor har du at, hvis, da osv. hen? Samme sted som «at» er jo en tanke.
Enig.
Jeg tror også det er lurt. Noe av grunnen til at pronomenene er en så mangfoldig gruppe er jo nettopp at de er standins for så mange typer substantiver og adjektiver. Veldig artig å se hva du sliter med, du er ikke den første, for å si det sånn.
Jeg ville behandlet statsminister og konge likt (selv om statsministrene selvfølgelig skifter oftere, er de unike så lenge de varer).
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Gaaahhh Pronomen! $%%&/ Toffski mfl - hjelp plis??!
ja, det er det neste problemet jeg kommer til (Dvs farger er greit).
hm... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|