Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Fikk dere påskeegg da dere var små?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Fikk du påskeegg som barn?
Ja 203 89,43%
Nei 24 10,57%
Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-11, 12:28   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Fikk dere påskeegg da dere var små?

Skulle vært poll, men har glemt hvordan det var, så da blir det uten. Åh, fikk det visst til likevel.

Gammel 23-04-11, 12:30   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fikk dere påskeegg da dere var små?

Ja, det gjorde jeg. Mine unger får ikke. Eller kanskje til neste år.

Gammel 23-04-11, 12:39   #3
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Ja det gjorde jeg og det får barna også.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 12:49   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh yes. Komplett med brev fra påskeharen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 12:50   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 13:07   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Ja. Etter hvert hadde vi skattejakt også, mamma og pappa satt oppe kvelden før og lagde lapper med hint som gikk på rim.

Gammel 23-04-11, 13:08   #7
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Påskemorgen kom påsketippen og la egg i gamle sko vi hadde plassert foran peisen.

Gammel 23-04-11, 13:09   #8
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Jepp! Og vi hadde de kuleste påskeeggene du kan tenke deg! Morfar var sjømann og verden var fortsatt såpass stor at Tyskland var ekstremt eksotisk. Disse påskeeggene var kjøpt i Tyskland og lignet ikke på noe vi tidligere hadde sett noe sted. Jeg var så stolt over påskeegget mitt at jeg holdt på revne av fryd hver gang jeg kikket på det.

Sist redigert av Sonja Sockersöt : 23-04-11 kl 13:15.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 13:12   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk. Det var stort, i en antigodterifamilie på syttitallet. Husker jeg pleide å våkne klokka fire-fem og ligge og kikke på egget. Det var med gullfolie og rosa tyllsløyfe.

Mine barn har alltid fått påskeegg. Husker minsten ble så lykkelig at han skalv, da han fikk sitt første lille påskeegg med en liten sjokoladehøne, noen kjeks og litt rosiner. Da var han rundt 15 mnd. Han følte seg skikkelig stor og med i gjengen, der han satt med egget sitt sammen med storebrødrene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 13:23   #10
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pleide å våkne med en tråd i hånden, mamma hadde plassert den der i løpet av morgenen, og så måtte jeg løpe rundt i huset og nøste opp (og alt måtte nøstes opp, slik var reglene) til jeg kom frem til egget og ren glede.

Gammel 23-04-11, 14:03   #11
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ja det gjorde jeg og det får poden også. Her kommer påskeharen og legger igjen egget + skattekart.

Sist redigert av Chablis : 23-04-11 kl 16:02.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 14:07   #12
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det fikk jeg aldri, men mine unger får hvert år.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 14:26   #13
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ja!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 14:33   #14
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Og ja, ungene får påskeegg. I påskeeggene er det litt snop, sokker, boxere, tannbørste o.l.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 14:37   #15
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg og broren min fikk alltid påskeegg. Vi følger tradisjonen videre og gir også ungene påskeegg

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 15:25   #16
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Ja, påskeegg fikk jeg, men det var ikke noen form for lek rundt det.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 15:26   #17
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jupp. Påskeharen la egg i fjellet bak hytta, så vi måtte ut på egg-jakt. Her har vi fortsatt tradisjonen, ett gedigent egg til de hver med ymse ting og tang, fra sjokkis til noe "nyttig". Her er det påskerebus som må løses for å finne ut hvor egget ligger, og den rebusen blir vanskeligere og vanskeligere for hvert år, så her går det fort en time, halvannen før eggene er funnet.

Gammel 23-04-11, 15:42   #18
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jupp. Jeg fikk påskeegg som barn.

Ungene mine får også. Vel, i år spøker det litt. Snuppa er hos pappan sin, og pompen hos ei venninde og leker. Og jeg er redd påskeharen her i huset er blitt glemsk. Den kan nemlig ikke huske hvor den har lagt eggene. Og ingen butikkene i nærheten har igjen!

Gammel 23-04-11, 16:00   #19
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men påskeharen hørte jeg ikke om før jeg ble voksen.

Gammel 23-04-11, 16:11   #20
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Her er påskequizen til Frøkna.
Så nå har mor litt stilletid

D U I X H I A I S V I L L E P
U G R L R S G V G S L L T N D
P L J Z W J G L N C H L E E L
M E F E K T E I J T G D R Y Q
N T P K S I T G R C M G O U C
X E U R N T Y G L R R E M R A
K Q E M U F E E E N G E I O T
E H E G N E L R I N C X E M A
J H G M Y T B K C T T G T M L
P J G H D W K P Å C X S T E L
Y Z E R E Q Q D E N Q K S T C
J E T T I L L E T E Z K E P M

Mini sin er litt "enklere", men vanskelig nok for han..

E G G E T I Z U Q O V P T A L
V Z F H L I G S G E R T Q W N
K F T K I K M K K T Y V H V X
F H K A K C B E F Z L B C L N
L G K L N W I P E N N Q P J X
S O S K U F F E N H Y D R J H
J Q B J Y E K M A O D X M S W
W J I G H E U H Q D L V A A L
G K G J O A W G D R H M M R V
U I Y S S M U B J S S Q M Z K
L O J S D M S A O I A P A B J
F D X Z A D Z A Å V C H O P P
H E E V X M V X Z R D Q A D I
P W T E G G E S G A I N S G V

*setter meg ut i solveggen og nyter stillheten*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.