|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Flere som mener man får bedre service på Østlandet enn i Trøndelag?Jeg synes ihvertfall å merke det klart; flere ekspeditører i butikker spør om jeg trenger hjelp, hyggeligere (mer smil og hyggelig replikk) når man betaler, feks. Noen i familien har sagt det, + ei venninne som er trønder som var i Oslo, hun sa at om man fikk sånn service i Trondheim trodde man jo det var noe galt med ekspeditøren.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flere som mener man får bedre service på Østlandet enn i Trøndelag?Jeg synes ellers at de svenske som jobber rundt i matbutikker og kiosker nå i Oslo er hyggeligere enn de jevne arbeiderne slike steder ellers.....
![]() |
#3 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flere som mener man får bedre service på Østlandet enn i Trøndelag?Jeg har alltid tenkt at jeg får bedre service på vestlandet enn i hovedstaden, så da kan det ikke være rare greiene i Trondheim. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Flere som mener man får bedre service på Østlandet enn i Trøndelag?Jeg har motsatt oppfatning, jeg synes jevnt over at det er bedre service i Trondheim enn i Oslo.
![]() |
#5 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Flere som mener man får bedre service på Østlandet enn i Trøndelag?Jeg vet ikke med Trøndelag, men jeg synes jeg får bedre service i Tromsø enn i Oslo ihvertfall.
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Flere som mener man får bedre service på Østlandet enn i Trøndelag?Jeg har bodd både i Trøndelag og på Østlandet, og generelt synes jeg ikke det er noen slående forskjell. Den lille som er, er i så fall motsatt av det du hevder.
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Flere som mener man får bedre service på Østlandet enn i Trøndelag?Jeg synes servicen er lik her og der - men nå skal det vel sies at jeg er av typen som ikke ønsker service før jeg etterspør
![]() |
#9 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Flere som mener man får bedre service på Østlandet enn i Trøndelag?Jeg har ikke merket forskjell mellom Trøndelag og Østlandet. Derimot opplever jeg servicen i Bergen by som ganske dårlig ofte. Eller, det er i hvertfall der jeg har truffet de desidert sureste butikkansatte.
![]() |
#10 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Flere som mener man får bedre service på Østlandet enn i Trøndelag?Mamma har jobba heile sitt yrkesaktive liv i butikk, både i Oslo og på vestlandet, og er klinkande klar på at kundane i Oslo er langt meir takknemlege og høflege. Eg lurer litt på om det er ei gjensidig greie, og at dei tilsette såleis er meir sørvisinnstilte også.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Flere som mener man får bedre service på Østlandet enn i Trøndelag?Jeg tror det er veldig lett å tenke at den byen man er på besøk i har et ytterpunk ift. service, enten det er veldig dårlig, eller veldig bra. Dette fordi man bare får et konsentrert utsnitt. I tillegg kan man ta med faktorer som eget humør, tid på året man er på besøk, type butikk osv. Jeg tror altså ikke det er signifikante forskjeller.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Flere som mener man får bedre service på Østlandet enn i Trøndelag?Nå har jeg bodd flere år i oslo og her i Trondheim i et og et halvt år. Jeg er litt enig. Spesielt på kafeer og restauranter (og en del butikker). Her er det ofte studenter som har det som bijobb og som ikke er så spesielt proffe eller spesielt interessert. Mange i Oslo har det som yrke (kanskje spes svensker) og det merkes litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Flere som mener man får bedre service på Østlandet enn i Trøndelag?Dette med svensker kan jeg være enig i - de har jevnt over en høyere standard på servicen enn oss innfødte. Men ellers synes jeg ikke det er noen forskjell på de to byene.
![]() |
#14 |
Like blid!
![]() Sv: Flere som mener man får bedre service på Østlandet enn i Trøndelag?
Jeg har samme erfaring.
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Flere som mener man får bedre service på Østlandet enn i Trøndelag?Jeg har ikke merket noen annen tendens enn at jeg får bedre service jo mindre stedet er. Altså dårligere i Oslo enn i Stavanger, dårligere i Stavanger enn i Sandnes. Det er faktisk stor forskjell på Stavanger og Sandnes. I byen, vel å merke, ikke på kjøpesentrene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Flere som mener man får bedre service på Østlandet enn i Trøndelag?Sjøba någe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Jeg må også si jeg har merket meg dette. De er veldig hyggelige.
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
Hehe. Jeg rygget baklengs ut av HTHs lokaler for en del år tilbake (i Trondheim, mind you), da ekspeditøren smilende spurte om jeg skulle ha et sjøkken. Nei, jeg skal aldeles ikke ha et sjøkken. Ellers takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Flere som mener man får bedre service på Østlandet enn i Trøndelag?Støtter Tallulah sin forklaring.
06 & 08 ![]() Sist redigert av Lavender : 21-04-11 kl 08:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Flere som mener man får bedre service på Østlandet enn i Trøndelag?Venner fra Oslo-området har ofte kommentert på at servicen utenfor hovedstaden er bedre enn i Oslo. Jeg kan ikke si at jeg har opplevd særlig forskjell. Er man selv blid, hyggelig og høflig synes jeg i grunnen det går greit å få rimelig god service de fleste steder.
![]() |
|
|