Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Nytt uttrykk?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-11, 20:32   #1
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Nytt uttrykk?

I dag hørte jeg en si at hun ble blikket. Er det er vanlig uttrykk?

Gammel 19-04-11, 20:37   #2
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nytt uttrykk?

Har du ikke sett Tina og Bettina?

Jeg tror jeg så uttrykket første gang rett i forkant av den sketsjen, det var en artikkel i en eller annen nettavis som beskrev fenomenet. Visstnok stort problem i enkelte ungdomsmiljøer og på enkelte skoler. Det blir bråk av blikking.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 20:39   #3
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er artikkelen: Blikking. For meg var det et helt ukjent begrep før jeg leste den.

Gammel 19-04-11, 20:43   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Da lærte jeg noe nytt i dag også. Hørte det første gang i dag. Holdt på å si at det var ikke noe som het det men fant ut at jeg måtte sjekke opp det først.

Gammel 19-04-11, 20:46   #5
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Jeg har tenåringsdatter og lærer noe nytt nesten hver dag.

Gammel 19-04-11, 20:51   #6
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Har hørt det før. Er vist noe nytt som har kommet.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 20:55   #7
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Har hørt det fra Storesøster ja.

Gammel 19-04-11, 21:26   #8
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Bra uttrykk synes jeg. Jeg har ikke hört det för, men skjönner med en gang hva som menes, og kan se for meg blikket. :bluss: Hvis et nytt ord er saa bra, sier jeg "velkommen"!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 21:32   #9
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Dette er blikking:

http://www.tv2underholdning.no/torsdagkveld/tina-og-bettina-ble-utsatt-for-blikking-3446540.html

(scroll ned for videoforklaring)

Gammel 19-04-11, 22:29   #10
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Bra uttrykk synes jeg. Jeg har ikke hört det för, men skjönner med en gang hva som menes, og kan se for meg blikket. :bluss: Hvis et nytt ord er saa bra, sier jeg "velkommen"!

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Dette er blikking:

http://www.tv2underholdning.no/torsdagkveld/tina-og-bettina-ble-utsatt-for-blikking-3446540.html

(scroll ned for videoforklaring)

Jeg trodde man snakket om et sann flörteblikk, jeg. Jeg faar trekke tilbake det med at uttrykket er selvforklarende. :tydeligvisikkemeditiden:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 09:21   #11
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er RL for sikkert.

Åh! Åh! Kan ikke noen værsåsnill lage smilien over med nedovermunn! Da kan vi blikke hverandre her inne og sånn, og være on the edge og nytenkende forum!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 10:32   #12
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Blikking drev vi med i stor utstrekning på ungdommskolen sent på 80-tallet, så noe nytt fenomen er det ikke. Blikking er ren og skjær hersketeknikk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.