Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Baby på fanget i forsetet med aktiv airbag

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-11, 21:10   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Baby på fanget i forsetet med aktiv airbag

... når bilen står stille.

Jeg har hørt at airbagen er aktiv så lenge tenningen er på, men at den ikke er det om tenningen er av. Stemmer det? Vil det si at man ikke bør f.eks. amme babyen i passasjersetet om tenningen er på?

Gammel 05-04-11, 21:55   #2
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baby på fanget i forsetet med aktiv airbag

Interessant problemstilling, som jeg faktisk ikke har tenkt over. Ammet jo Minstemor mange ganger på bilferien i sommer mens jeg satt i passasjersetet, og tenninga var ofte i gang da for å få luftsirkulasjon siden det var sommer og varmt.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 22:00   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal jo litt til at en airbag utløses. Sannsynligheten er vel minst like stor for at det skal komme en eller annen idiot som smeller inn i siden på bilen.

Gammel 05-04-11, 22:01   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...og da blir air hagen utløst, Katta.

Dette har jeg faktisk aldri tenkt på.

Gammel 05-04-11, 22:03   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

...og da blir air hagen utløst, Katta.

Dette har jeg faktisk aldri tenkt på.

Ja, da blir den utløst. Så kanskje motoren av er lurest. Det er jo generelt lurest av andre årsaker også med mindre det er så kaldt at man må beskytte babyen fra å fryse ihjel.

Gammel 06-04-11, 10:50   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er at air bag som utløses når bilen har lav eller ingen fart ikke gir så stort smell.

Gammel 06-04-11, 11:03   #7
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Oj jeg har ammet lillegull mange ganger i framsete mens tenningen har vært på. Må nok slå av tenningen neste gang da!

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 11:27   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Visstnok, i følge iherdig googling, så går de fortsatt av ja.
Det vil jo alltid være litt spenning i systemet, og det er nok til at den kan utløses.

Det er en risiko jeg er villig til å ta. Jeg går ikke ut av bilen og ammer neste gang vi blir stående fast i kolonnekjøring på vidda.

Gammel 06-04-11, 11:27   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det har jeg ikke tenkt på, men sannelig om jeg vet om jeg har pleid å ha tenningen av eller på når jeg har ammet i bil... Av med Mikro, men det er fordi jeg bare har ammet henne i bilen en gang, på parkeringsplassen utenfor Kiwi mens mannen handlet... Når jeg ammet Knerten i bilen på lengre bilturer når han var liten aner jeg ikke, ofte var det på fergekai eller på ferge, og da er jo motoren stanset (og på ferga er tenninga av) men ellers husker jeg ikke... Noe å tenke på, muligens... i forkant av denne månedens påskeferie, hvor det jo altså er meget trolig med innlagte ammepauser på turen (dog er dette altså en sånn "kjør i 8 timer, inkludert 4 ferger"-tur, så det er blir vel noe fergeamming...)

Gammel 06-04-11, 11:38   #10
lillamamma
Aktiv

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
lillamamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Dette har jeg ikke tenkt på, men nå kan jeg være obs på dette takket være trådstarter!

Men er det sånn at airbagen helt sikkert ikke vil utløses hvis tenninga er av?
Husker jeg på et førstehjelpskurs en gang lærte at man aldri skulle lene seg inn i bilens forsete for å hjelpe ut personer hvis airbagen ikke var utløst fordi man kunne risikere at den utløste seg på deg, altså man skulle bare putte armene inn i bilen for å få løs skadde, men holde eget hodet/overkropp på utsiden.

Gammel 06-04-11, 11:40   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Men er det sånn at airbagen helt sikkert ikke vil utløses hvis tenninga er av?

Nei. Det er slett ikke helt sikkert.
Jeg har letet mye på nettet, og mangt og meget tyder på at så lenge batteriet i bilen er koblet til så kan airbagen løses ut.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.