|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Dine beste coverlåter?Min kjære er med i en gjeng som arrangerer musikkvelder med jevne mellomrom, og hver kveld har sitt tema. Denne gangen er det coverlåter som står på menyen, og derfor lurer jeg på om dere har noen gode tips til ham? |
![]() |
![]() |
#3 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste coverlåter?Åja, nå kom jeg på en kjempebra - Cake sin versjon av "I will survive". (Kilde: youtube.com)
~Tuneland~ Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08. Sist redigert av Tuneland : 06-03-11 kl 22:50. Årsak: Glemte å ta med sangen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Dine beste coverlåter?Joe Cockers versjon av Beatles' With a little help from my friends, er en av de beste cover-låtene jeg vet om. (Kilde: youtube.com) Janis Joplins Summertime, selv om det neppe kommer helt innenfor definisjonen av "cover-låt". (Kilde: youtube.com) Og når vi først er inne på coverlåter i Woodstock-genren, så passer det jo bra å hive med Jimmi Hendrix' versjon av Star Sprangled Banner også. ![]() (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste coverlåter?Og så kom jeg på Eva Cassidy sin versjon av "Somewhere over the rainbow" (Kilde: youtube.com)
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Dine beste coverlåter?Åh, Joe Cocker synger "A little help from my friends," så det går kaldt nedover ryggen på meg.
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Dine beste coverlåter?Hvis filmmusikk regnes som cover, er det noen fantastiske versjoner av I wanna hold your hand og When my guitar gently weeps fra Across the universe. Ellers har Grant Lee Phillips en vakker versjon av Last night I dreamt. Jeg elsker også Chris Cornells utgave av Billie Jean, og Nick Caves I'm Your Man. Bruce Springsteen har en bra Jersey Girl, og mange foretrekker Jeff Buckleys variant av Hallelujah (ikke jeg).
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 06-03-11 kl 23:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Dine beste coverlåter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Dine beste coverlåter?Også har du de i grenseland, da. Sinead O'Connor har jo covret Nothing Compares to You - opprinnelig The Family, men Prince har laget den og har senere spilt inn en tredje versjon. Men Sineads er klart mest kjent. Kan den kalles cover? Kan Prince sin?
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 06-03-11 kl 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste coverlåter?Volbeat, only want to be with you (Bay city rollers)
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Dine beste coverlåter?Åh, jeg har nerdet så mye om dette i det siste, jeg har en hel spilleliste.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 06-03-11 kl 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Dine beste coverlåter?Jeg er så enig i Joe Cockers versjon. Om han ikke spiller den på konserten i sommer blir jeg grise-skuffa!
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Dine beste coverlåter?Nå skal jeg gi meg, men Stings versjon av Come Down in Time er også veldig bra. Også tilsvarende Elton Johns Lucy in The Sky With Diamonds.
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Dine beste coverlåter?
I samme gate har du Aretha Franklins versjon av Respect, opprinnelig av Otis Redding. (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste coverlåter?Michael Jacksons Billie Jean med Chris Cornell: (Kilde: youtube.com) Deep Purples klassiske Hush med Gotthard: (Kilde: youtube.com) En enda større klassiker; Thin Lizzies Jailbreak med Susannah: http://open.spotify.com/track/7rEU81hNxueUYDCgH0kdso |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Dine beste coverlåter?Jepp, Teo, og Janis Joplins Piece of My Heart (og Arethas, for den del) og Me and Bobby McGee. I det hele tatt var det jo mye, mye vanligere å covre på den tiden. Rolling Stones har vel ikke laget en sang selv før på tredje platen, eller noe sånt?
![]() |
#20 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Dine beste coverlåter?
Nei, du foretrekker vel helst denne? (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|