Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Bake kake søte

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-11, 00:45   #1
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bake kake søte

Ja, det er duket for stor dag og jeg skal bake. Opptil flere kakler til og med.
Foreløpig er brownies, suksessterte og pavlova på programmet.
Det jeg lurer på er om jeg kan lage suksessterte og marengsen på pavlovaen på forhånd og evt hvor mye på forhånd? Kan suksessterten fryses uten å forringes på smak?

Og blander dere vaniljesaus eller vaniljekrem sammen med pisket krem på pavlovaen?

Gammel 20-02-11, 08:34   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bake kake søte

På pavlova så blander jeg vaniljekrem med vanlig krem. Marengsbunnen kan fint lages dagen før også. Jeg legger en bare på ei rist på kjøkkenet med et kjøkkenhåndkle over. Jeg lager stort sett marengsbunnen samme dag, men tidlig på dagen, men funket like fint å gjøre det dagen før.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 20:22   #3
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dagen før må det i alle fall bli, for selve dagen er det middag og tillaging av lokalet som står på planet (pluss alle andre oppgaver som tilkommer en barnefamilie).
Jeg hadde mer håpt på noe slik som at joda, den bunnen kan du trygt lage en uke før om nødvendig.

Gammel 20-02-11, 20:29   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Du kan fint lage marengsbunnen et par dager før. Pass bare på å oppbevare den tørt.

Jeg blander hjemmelaget eggekrem sammen med pisket krem og har oppå. Smaker nydelig, og er en suveren måte å bruke opp eggeplommene på.

Gammel 20-02-11, 20:46   #5
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Standard

Holder det å pakken inn i aluminiumsfolie og oppbevare i tørrvareskapet?

Takk for tips om eggekrem, det må jeg sjekke ut litt nærmere.
Nå skal jeg jo lage eggekrem til suksessterten også, har ikke gjort det før og gruer meg litt til det. Har forstått det slik at noen sliter litt med å få den greit til.

Gammel 20-02-11, 21:33   #6
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Skal du ha selskapeligheter Vitoen?
Og hvorfor i alle dager logget du av midt i samtalen vår? Jeg hadde jo ViktigeTing å snakke med deg om enda.

Gammel 20-02-11, 22:30   #7
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Standard

Jeg er på igjen.
Ante ikke at jeg var blitt logget av en gang.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.