|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I endring
|
![]() Røde kors - en ubedt gjest som trenger seg påJeg kjenner at jeg blir skuffet over at det finnes mennesker med slike meninger.
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røde kors - en ubedt gjest som trenger seg påEr det en velkjent konflikt mellom RKH og Turistforeningen - eller er dette helt overraskende meninger?
![]() |
#4 |
I endring
|
![]() Sv: Røde kors - en ubedt gjest som trenger seg påHva RKH og Turistforeningen har på gang vet jeg ikke, men føler at det ikke bare er RKH han tar men alle de frivillige som driver med søk og redningsarbeid.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Røde kors - en ubedt gjest som trenger seg påUten at jeg kjenner til sannhetsgehalten i statistikkene og påstandene hans, så syns jeg han har et poeng ift. scooterkjøring, og at man kunne trenge røde kors på andre steder også. Ikke bare på de poppeste vintersportstedene i påsken.
![]() |
#7 |
I endring
|
![]() Sv: Røde kors - en ubedt gjest som trenger seg på
På meg virker det som han kritiserer alt slike organisasjoner gjør på fjellet, og at det bare er turistforeningen som duger der.
![]() |
#8 |
I endring
|
![]() Sv: Røde kors - en ubedt gjest som trenger seg på
De har vært andre steder også i påsken, de melder på nettsidene sine at de har hatt Over hele landet har Røde Kors hatt aktiviteter som åpen kafe, middagstilbud og aktivitetstilbud åpent i påskeuken.
![]() |
#10 |
I endring
|
![]() Sv: Røde kors - en ubedt gjest som trenger seg påHvor mye scooterkjøring RKH driver på med i på de store vintersport stedene skal jeg ikke utale meg om, vi er ikke aktive i RKH men i NFS(Norsk folkehjelp Sanitet). Jeg vet hvor godt redskap scooteren er, og for å bli flink scooterkjører må man trene, av og til har det seg slik at det er ski spor man må krysse for å komme til egnet sted å trene, men man gjør så godt man kan for å ikke kjøre i dem, det er tidlig lærdom.
![]() |
#11 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røde kors - en ubedt gjest som trenger seg påFor et tullete debattinnlegg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
I endring
|
![]() Sv: Røde kors - en ubedt gjest som trenger seg påJeg er enda kvalm og sinna.
![]() |
#14 |
can-jur
|
![]() Sv: Røde kors - en ubedt gjest som trenger seg påIkke så mange som er enige med denne triste, sure, gamle mannen da, heldigvis!
![]() |
![]() |
#15 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Røde kors - en ubedt gjest som trenger seg påJeg har selv vært en halvmeter fra å stupe ned i et flere meter dypt hull ned på is på oppdemma vann på en tur i påskefjellet. Det var en lang flott nedoverbakke, ned på Blåsjø, og vi ville ha med oss mest mulig fart ut på vannet. Det var i den kvista løypa, og folk kom opp den veien og de vi hadde snakka med på toppen 10 min tidligere sa det var bare å kjøre på. Plutselig var det bare et stort svært hull i snøen, vi fikk kasta oss til side. Etter hullet, på flate vannet, var kvistene fjernet. I mange hundre meter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Røde kors - en ubedt gjest som trenger seg påJeg satt på venterommet på Hallingdal sjukestuggu med en som i hvert fall var glad for at RKH hadde scooter i nærheten av Geiteryggshytta. Nå man ramler og knekker armen er det greit å slippe å gå langt på ski for å få hjelp (det er veldig ulendt terreng oppå fjellet der). Samtidig er det definitivt ikke mat for Hovedredningssentralen, til det var skaden for liten - og hun kunne klart å gå ned på ski selv.
![]() |
#17 |
I endring
|
![]() Sv: Røde kors - en ubedt gjest som trenger seg påMan klarer seg godt uten redningsmannskaper stasjonert på hvert ett fjell, men hvem er det som blir sendt ut for å finne eller frakte ut skadde mennesker i fjellet når vær og føreforhold gjør slik at helikopter ikke kan og vil fly?
![]() |
#18 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røde kors - en ubedt gjest som trenger seg påHoly crap what a loon.
![]() |
![]() |
#19 |
Off the map.
|
![]() Sv: Røde kors - en ubedt gjest som trenger seg påJeg vil gi all min honnør til Røde Kors, det er en veldig bra organisasjon synes jeg. Det er slett ikke bare på kule steder de hjelper til. Da svigerfaren min gikk seg bort var det helt uvurderlig hjelp fra Røde Kors, mange andre frivillige var også med, men den erfaringen de hadde i inndeling av teiger, og rett og slett letemetodikk betydde mye.
![]() |
#20 |
I endring
|
![]() Sv: Røde kors - en ubedt gjest som trenger seg påJeg tror nok at Turistforeningen og RKH har ett godt sammarbeid så generellt sett, men kansje det er lokale forskjeller.
![]() |
|
|