|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Tips til middag med masse poteterDet har hopet seg opp med poteter fra Kolonihagen, så jeg trenger tips til middagsretter hvor jeg må bruke fantastisk mange poteter.
![]() |
#2 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til middag med masse poteterkomper??
![]() |
#3 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Tips til middag med masse poteter
Jeg har råstekt potetbåter med olivenolje, havsalt og sitronpepper og brukt til kokt torsk. Revet gulrot ved siden av. Det passer bra.
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: Tips til middag med masse poteterFløtegratinerte poteter
![]() |
#5 |
Peppy!
|
![]() Sv: Tips til middag med masse poteterPotetmos de luxe, hvor mosen er stappet full av hvitløk, fløte, smør og parmesanost. Da blir mosen så god at man spiser vanvittige mengder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Tips til middag med masse poteterDet er jo så mye som er godt til ovnsstekte poteter - fisk, kjøtt..
![]() |
#7 |
Textrovert
|
![]() Sv: Tips til middag med masse poteterOj, her var det mye godt, gitt. Jeg er potetelsker av rang, så det skal ikke bli noe problem å få spist dem opp bare jeg får lagd noe.
![]() |
#8 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Tips til middag med masse poteterGrønnsakssuppe.
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Tips til middag med masse poteterEn annen luxus potetmos er å koke potetene i elejuice!
![]() |
#10 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Tips til middag med masse poteterSpansk omelett:
Skrell potetene og kutt til terninger. Varm opp oljen godt i stekepannen og ha i poteter og løk. Rør til alt er godt dekket av olje. Ha på lokk, senk varmen og stek potetene møre uten å bli brune. Her lønner det seg å røre ofte. Hakk gjerne litt ekstra i potetene så de deler seg ennå litt mer. Når potetene er møre (ca. 15 min.) heller du overflødig olje av (spar den) og legger potetene og løken i en bolle. Pisk sammen eggene og tilsett saltet. Hell eggemiksen over potetene og rør godt til eggene har "festet seg" til potetene. Hell oljen du har spart tilbake i pannen og varm den opp. Hell i potet- og eggemiksen og la den sette seg (svak varme her). Bruk gjerne stekespaden til å "runde" kantene på omeletten. Rist pannen ofte for å hindre at omeletten setter seg fast i bunnen. La steke i ca. 15 min. Legg et fat oppå pannen som et lokk og "snu" omeletten over på det, hell litt mer olje i pannen og skli den deretter over i pannen igjen. Stek ca. 10 min. Skli den over på fat igjen, og den er klar for servering. Tips: Tortillaen er også veldig god kald. Spar evt. rester.
![]() |
#11 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Åh, det er godt! Men jeg bruker hvitløkssmør til og litt revet ost på toppen (som legges på 20 minutter for potetene er ferdige) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Matentusiast
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
![]() Sv: Tips til middag med masse poteterTorsk og poteter i form
![]() |
#13 |
Matentusiast
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
![]() |
#14 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Tips til middag med masse poteterMannen min moser dem og lager potetkaker. Dypper dem i et eller annet (egg?) og steker dem. Veldig godt. Det er noe de spiser i Mexico under fasten, for da skal de ikke spise kjøtt.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, dette er godt!!
![]() |
#16 |
Epikur
|
![]() Sv: Tips til middag med masse poteterPotet- og purresuppe? Raspekaker?
![]() |
#17 |
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til middag med masse poteterDu kan levere noe her hvis du ikke rekker å spise det opp!
![]() |
#18 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til middag med masse poteterDu kan jo koke litt ekstra poteter en dag, mose et par poteter og ha i vaffelrøre |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|