Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Argh!! "Leamus" på øyet!!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-08, 15:30   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Argh!! "Leamus" på øyet!!

For en uke siden så begynte det å dirre litt i venstre øyelokket mitt, av og på. Siden har det økt på, og nå har jeg nesten kontinuerlig "leamus" der. Jeg blir gal!!!

Hva? Hvorfor? Og Hvordan i alle dager blir jeg kvitt det?? Botox??!?!

Gammel 25-11-08, 15:37   #2
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Argh!! "Leamus" på øyet!!

Svart lapp på øyet, gjerne en med Kaptein Sabeltannmerke. Jeg tror det da går over i løpet av en dag eller to. :hjelpsom:

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 15:37   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Botox.

Hos meg kommer og går det, jeg har aldri hatt det så mye som det du beskriver der.

Men så går jeg stadig vekk med lapp for øynene da ...

Gammel 25-11-08, 15:41   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Svart lapp på øyet, gjerne en med Kaptein Sabeltannmerke. Jeg tror det da går over i løpet av en dag eller to. :hjelpsom:

Du tror det, ja.

(Antar det var en practical joke? Eller?... )

Gammel 25-11-08, 15:41   #5
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har hatt enkelte perioder hvor jeg har hatt i øyet, i nesten to uker på det lengste. Det er vanvittig plagsomt, og det hjelper ikke å slå seg selv i fjeset. :bidrar:

Gammel 25-11-08, 16:09   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde leamus i kinnet i over en uke for litt siden (det kom og gikk). Det var dødsirriterende, men jeg la allikevel ikke merke til når det sluttet.

Gammel 25-11-08, 16:10   #7
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Løsningen har jeg ikke, men årsaken er helt sikkert at du har fått gammelmannssyn og trenger bifokale briller.

Gammel 25-11-08, 16:58   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff, det er så fælt og irriterende når det ikke går over.

Gammel 25-11-08, 17:16   #9
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Jeg hadde leamus på høyreøyet i 3 måneder hver eneste dag, mange ganger om dagen på nå sensommern/høsten. Ja 3 MND, jeg tuller ikke! :gah:
Merket at jeg etterhvert fikk en liten uvane i å holde øyet masse igjen for å begrense ubehaget.

Jeg fikk tips om å gå til optiker for å teste trykket på øyet. Hadde også en del hodepine i tillegg. Så trykk på øyet kunne visst være en årsak. Men trykket var fint og synet også. Diagnosen ble stress- og det var jo ingen bombe for det hadde vært mye stress over en lengre periode.

De ga meg to uker til, hvis ikke skulle jeg få botox. Dette pga at det pågikk over så lang tid. Men heldigvis så ga det seg sakte men sikkert iløpet av de to ukene.

Det går over.

Gammel 29-12-10, 17:21   #10
holkapolka
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2010
holkapolka har et hav av muligheter foran seg
Standard

JEG HAR SVARET!! ALLE MED LEAMUS SE HER:
Leamus kan være et resultat av mangel på tiamin, B1 vitamin. Så skaff B1 vitamin så raskt som mulig, jeg prøvde magnesium, funket ikke. Prøvde å kutte ut kaffe'en noe legen mente kunne forverre situasjonen, det hjalp men ikke bra nok, så mens jeg lagde en nettside og kopierte en bok om vitaminer så kom jeg på å lese det med tiamin b1 vitamin.
LYKKE TIL!! FØLER MED DERE.

holkapolka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 17:39   #11
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det kan være kalisummangel. :btdt:

Gammel 29-12-10, 17:48   #12
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan gå med leamus i 6-7 uker i strekk. Det skumle er jo at folk tror jeg flørter ustanselig. :sliten:

Gammel 29-12-10, 18:07   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde leamus i flere mnd i øynene. Det ble utløst av stress og kalium-mangel. Prøv å spise kalium/magnesiumtabletter.

Gammel 29-12-10, 18:46   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Det kan være kalisummangel. :btdt:

Kalisum?

Gammel 29-12-10, 18:52   #15
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos meg kommer det med magnesiummangel. Et par magnesiumpiller morgen og kveld, og det er over i løpet av få dager.

Løsningen er altså å prøve både magnesium, b1, kalsium og kalium.

holkapolka, det at det fungerte for deg behøver jo ikke å bety at det er SVARET for alle?

Gammel 29-12-10, 19:13   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del gikk det over da jeg begynte å ta magnesiumtilskudd.

Håper du finner noe som funker - det er søren så ekkelt.

Gammel 29-12-10, 20:56   #17
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kalisum?

Ja, har du aldri hørt om det eller lissom???

Eller:

Magnesium hjelper på kalsiumopptaket, akkurat som c-vitaminer hjelper på jernopptaket, så at det hjelper med magnesiumtabletter stemmer nok bra!

Gammel 29-12-10, 21:44   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Veldig morsomt ord, da.

Gammel 29-12-10, 23:20   #19
elle
Aktiv

elle sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
elle er litt kul
Standard

Som mange andre har skrevet, så er magnesium til hjelp:-) Kjøp på apoteket, og ta en om dagen:-). Kan med fordel gjøres fast, da det ikke er mulig med overopphopning av magnesium i kroppen. Det er også positivt for hjertet:-)

elle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 09:44   #20
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Magnesium tar det i løpet av få dager når jeg får leamus. Det kommer ofte i stresseperioder.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.