|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2010
![]() |
![]() Er det normalt?God kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: er det normalt?hehe ja ser kva du meiner, dårlig forklart.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: er det normalt?Hvorfor tenker du at hun har ADHD fordi hun er vitebegjærlig, nysgjerrig, lærevillig, og engasjert?
![]() |
![]() |
#5 |
Nå også i farger
![]() Sv: er det normalt?Ja, jeg har ei jente som er slik, og hun sliter oss ut. Men det er ikke noe med henne, annet enn at hun krever mer enn mange andre. Det har blitt litt bedre etter at hun ble seks år, men fortsatt blir jeg stresset innvendig av henne. Har lært meg å leve med at hun bare er sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nå også i farger
![]() Sv: er det normalt?
Jeg forstår godt at hun lurer på det, dersom hun er som datteren vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
awesom
|
![]() Sv: er det normalt?Unormalt er det i hvertfall ikke.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
![]() Sv: er det normalt?Tror ikke du trenger å være bekymret utifra den adferden du beskriver.
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: er det normalt?Det er jo umulig å si noe om adferden ut fra det lille du beskriver. Hun kan selvfølgelig ha ADHD. Eller hun er bare mer enn vanlig aktiv. Hva hun kan slik du beskriver det er kanskje litt mer enn snittet, men ikke på ekstremsiden på noen som helst måte. Men du har rett i at vitebegjærlige barn kan være ganske arbeidssomme til tider.
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: er det normalt?Du må nesten beskrive adferden litt nærmere. Uansett er det ikke mange som får ADHD diagnose som 4-åring, tror jeg.
![]() |
#12 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: er det normalt?http://lykkeligebarn.no/
![]() |
#13 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er det normalt?Hun høres omtrent ut som min edste da hun var på samme alder. Vi lurte litt på om det kunne være et snev av ADHD hos henne også en periode, men det har hun altså ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
maler
|
![]() Sv: Er det normalt?Men det er en ting som slår meg: Er det vanlig å kommentere andres barn med spørsmål om de kan ha en eller annen utviklingsforstyrrelse eller diagnose? Er det blitt vanlig samtaleemne på lik linje med skoleprestasjoner og matvaner?
![]() |
#15 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Er det normalt?Jeg tror ikke hun har adhd når hun har konsentrasjon nok til å holde på med bokstaver allerede. Min datter var også tidlig med bokstaver, kunne alle da hun fyllte to år, nå har hun nettopp fyllt 4 og skriver navnet sitt og en del andre bokstaver. Hun er også aktiv og lærevillig, og det er slik mange barn er. Og godt er det.
![]() |
#16 |
Pauset
|
![]() Sv: Er det normalt?Hvordan er hun sammen med andre barn? Har hun venner? Leker hun fint med andre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Er det normalt?Det er i hvert fall ikke uvanlig at smarte barn har et veldig høyt aktivitetsnivå, og en adferd som mange, også fagpersoner, kan mistolke i retning av ADHD (eller i andre tilfeller Asperger). Synes jenta di høres ut som en temmelig oppegående unge. Det er visst ganske tabu å antyde at egne barn er smarte, men det er nå en gang sånn at noen er skarpere enn andre. Da er det viktig å kjenne igjen tegnene på dette, slik at en kan gi barna de utfordringene de trenger, og slik at en kan unngå misforståelser, tomgang i skolen eller uriktige diagnoser, satt av et apparat som ikke kan nok om akkurat dette feltet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Er det normalt?Takk for svar alle sammen |
![]() |
![]() |
![]() |
|