Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Brent meg!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-10, 12:26   #1
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Brent meg!

Noe så inn i granskauen.... Jeg skulle lage After Eight kakene, og smelte After Eight. Jeg var ikke klar over at det var MINST like gale å få på seg som smeltet sukker....Klarte å brenne på meg et par gode blemmer. Noen som har noen gode kjerringråd slik at dette blir litt mindre smertefullt?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 12:28   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Brent meg!

Holde under lunkent vann - LENGE. Ha på ren Aloe Vera.
Ellers funker det med kanskje Xylocain mener jeg å huske, men ikke på åpne sår.

Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 12:43   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Holde under lunkent vann - LENGE. Ha på ren Aloe Vera.
Ellers funker det med kanskje Xylocain mener jeg å huske, men ikke på åpne sår.

:signerer:

Og bruk store mengder aloe vera.

Og neste gang du er på apoteket - det gjelder igrunnen alle - så kjøp en pakke waterjel til å ha i medisinskapet. Det hadde du trengt nå.

Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 12:46   #4
konsulenten
Passiv

Standard

Jeg brenner fingrene stadig vekk *kløne*. Vann er det eneste som hjelper, synes jeg. Enten går jeg rett og slett rundt med fingeren i et glass vann, konstant. Eller så surrer jeg fuktet tørkepapir (må være dryppende vått) rundt fingeren og plastfolie utenpå for å holde det på plass uten å søle ned hele leiligheten. Holder på med vanngreiene til ... det ikke gjør så vondt lenger. Det kan ta litt tid.

Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 12:56   #5
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fuktig bandasje. Fyll på med kaldt vann når det svir som verst. Ikke stikk hull på blemmene. Om 3 uker er du frisk. :btdt.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 13:51   #6
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk skal dere ha. Det er litt bedre nå. Skal definitivt på apoteket, for det å ikke ha noe liggende i huset til små brannsår er jo helt galskap.

Gammel 18-12-10, 14:36   #7
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Aloe Vera gele! Vil også sende noen medfølende klemmer. Å brenne seg er knallvondt.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 14:55   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

God bedring. Burngel lindrer. Pakk blemmene godt inn, prøv og beholde de så lenge som mulig, det dannes ny hud i blemmene. Bruk vaselin kompress mellom blemmer og bandasje. Når blemmene sprekker er det lurt og ha på basimysin pulver og når det dannes skorpe smører du med basimysin salve.

:hilsen Fløyel som fikk en stor krukke kokende voks over hånden: Størknet voks er forresten j..... vondt og rive av brannskadet hud....

Gammel 18-12-10, 15:39   #9
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Standard

Fløyel, det var omtrent det samme som skjedde med After Eight også. Det stivnet med en gang jeg tok det i kaldt vann, og jeg måtte rive det av. Og det satt så godt på at jeg lurte et øyeblikk på om jeg dro av meg huden Resten av kakene bare kuttet jeg opp After eight istedet for å smelte den. DET gjør jeg ikke igjen.....

Gammel 18-12-10, 17:45   #10
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kortisonsalve, funker som bare rakkern på alt av brannskader. Brennesler også.

Gammel 18-12-10, 19:28   #11
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Kortisonsalve, funker som bare rakkern på alt av brannskader. Brennesler også.

Kortison hadde jeg, og det hjalp. Tusen takk!

Gammel 18-12-10, 20:56   #12
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er et vidundermiddel. Bra at du fikk det bedre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.